پنجشنبه 7 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت ذبيح الله باقری، فعال کارگری اصفهان

کميته گزارشگران حقوق بشر- در آستانه روز جهانی کارگر، و درحاليکه فعالان کارگری ايران همچنان از امکان برگزاری مراسم بزرگداشت روز خود محروم هستند، يک فعال کارگری ديگر در اصفهان بازداشت شد.

منابع خبری گزارش داده اند که ذبيح الله باقری، فعال کارگری فولاد مبارکه اصفهان، بعد از ظهر روز سه شنبه پنجم ارديبهشت ماه ۹۱، در حال خروج از کارخانه، ابتدا توسط حراست احضار و بعد از آن همراه با سه مامور لباس شخصی به محلی نامعلوم منتقل گرديد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس اين گزارش، باقری طی ماههای اخير، در جريان برگزاری تحصن اعتراضی گروهی از کارگران اين واحد بزرگ صنعتی به عدم پرداخت حقوق و مزايای معوقه خود، همراه با دو تن ديگر از کارگران مورد احضار حراست و توبيخ و تهديد قرار گرفته بود.

هنوز از دليل دستگيری، محل بازداشت و همچنين سرنوشت اين فعال کارگری خبری منتشر نشده است.

ذبيح الله باقری، در جريان مراسم ختم مرحوم آيت الله منتظری در سال ۸۸ نيز چند روزی در بازداشت به سر برده بود.

طی روزهای اخير، و در آستانه روز جهانی کارگر، درحاليکه فعالان کارگری و سنديکايی قصد برگزاری مراسم ويژۀ خود را داشتند، مقامات دولتی و امنيتی، از صدور هرگونه مجوز برای آنها تا کنون خودداری کرده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016