دوشنبه 11 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير علوم: مجوز تاسيس ۱۰ دانشگاه غير انتفاعی دخترانه صادر شده است


خبرگزاری مهر ـ وزير علوم، تحقيقات و فناوری برنامه های اين وزارتخانه را برای دانشگاهها در تحقق شعار امسال اعلام کرد و گفت: ۴۰ طرح کلان ملی در شورای عالی علوم، تحقيقات و فناوری تصويب و به دانشگاه ها واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر کامران دانشجو امروز در حاشيه مراسم افتتاح کرسی ارتباط صنعت با دانشگاه يونسکو در ايران در خصوص حمايت های تشويقی وزارت علوم از دانشگاه ها در سال توليد ملی در پاسخ به خبرنگار مهر، گفت: شعار اصلی امسال توليد ملی و حمايت از سرمايه ايرانی است از اين رو وزارت علوم برنامه هايی برای ارتقاء توليد ملی در دستور کار دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير علوم، تحقيقات و فناوری اصلاح ارتباط دانشگاه با صنعت، ايجاد دوره های دکتری پژوهش محور، تامين تجهيزات آزمايشگاهی و توجه به توليدات در حوزه علوم انسانی را از جمله برنامه های اين وزارتخانه در سال توليد ملی نام برد و اظهار داشت: علاوه بر اين ۴۰ طرح کلان ملی در شورای عالی علوم، تحقيقات و فناوری تصويب و به دانشگاه ها واگذار شده است.

دانشجو با تاکيد بر اينکه اين پروژه ها به دانشگاه ها واگذار شده است، يادآور شد: واگذاری اين پروژه به دانشگاه ها به عنوان حمايت های تشويقی به دانشگاه ها بوده است چرا که دانشگاه ها علاوه بر استفاده از اعتبارات اين پروژه ها از مزايای اجرای پروژه های علمی بهره مند می شوند.

وزير علوم همچنين با اشاره به نحوه تامين اعتبارات اين پروژه ها يادآور شد: بخشی از اعتبارات اين پروژه ها از سوی وزارت علوم و بخشی ديگر از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تامين خواهد شد.

افتتاح کرسی ارتباط صنعت با دانشگاه

وی با اشاره به ايجاد کرسی های ارتباط دانشگاه با صنعت در دانشگاه ها، خاطر نشان کرد: ايجاد کرسی ارتباط با دانشگاه که با همکاری يونسکو ايجاد شد اولين کرسی ايجاد شده در دانشگاه ها نيست بلکه تاکنون ۱۲ کرسی در دانشگاه ها ايجاد شده است.

دانشجو با اشاره به ماموريت های اين کرسی ها گفت: با همکاری يونسکو اميد داريم تا بتواند اين مراکز در سطح ملی و فراملی ماموريت های لازم را انجام دهد.

آمادگی وزارت علوم در برابر حملات سايبری

دانشجو با اشاره به حملات سايبری اخير به سايت های وزارتخانه ها يادآور شد: در حال حاضر اين وزارتخانه با پليس فتا همکاری های لازم را دارد ضمن آنکه از اطلاعات اين وزارتخانه نيز نسخه پشتيبان ايجاد شده است.

ايجاد دانشگاه های تک جنسيتی

وزير علوم همچنين با اشاره به برنامه های اين وزارتخانه برای ايجاد دانشگاه های تک جنسيتی اظهار داشت: در حال حاضر بر اساس سياست های کلی در صدد اجرای برنامه هايی با عمق بيشتری هستيم که در اين راستا اصلاح متون اسلامی نيز در برنامه های اين وزارتخانه است.

وی با بيان اينکه ايجاد دانشگاه های تک جنسيتی يکی از برنامه های اين وزارتخانه است، ادامه داد: در حال حاضر مجوز تاسيس ۱۰ دانشگاه غير انتفاعی دخترانه صادر شده است و تجربيات نشان داده است که استقبال از اينگونه دانشگاه ها بسيار خوب بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016