سه شنبه 12 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دستور واردات ۱۰ ميليارد دلار مواد غذايی و کالای اساسی صادر شد

خبرگزاری فارس: معاون وزير صنعت، معدن و تجارت درباره مصوبه واردات ۲۴ ميليارد دلاری گفت: ۱۰ ميليارد دلار از اين واردات مربوط به مواد غذايی و کالاهای اساسی است.

محمدعلی ضيغمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره جزئيات مصوبه واردات ۲۴ ميليارد دلاری کارگروه تنظيم بازار گفت: از مجموع اين ۲۴ ميليارد دلار، ۱۰ ميليارد دلار مربوط به مواد غذايی و کالاهای اساسی، ۱۲ ميليارد دلار مربوط به مواد اوليه صنايع مهم از جمله روغن نباتی، شوينده ها، فولاد و لاستيک و ۲ ميليارد دلاز نيز به واردات دارو و واکسن اختصاص خواهد يافت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش فارس، ضيغمی روز گذشته نيز در واکنش به اين سؤال که آيا واردات ۲۴ ميليارد دلاری کالاهای اساسی که آقای رحيمی معاون اول رئيس جمهور خبر آن را اعلام کرده‌اند مغايرتی با حمايت از توليد داخلی ندارد اظهار داشت: بخش عمده‌ای از اين واردات شامل واردات مواد اوليه کارخانجات توليدی می‌شود بطوريکه کارخانجات پودر شوينده قسمت عمده‌ای از مواد پتروشيمی خود را وارد می‌کنند.

وی تصريح کرده بود: کارخانجات روغن نباتی ۹۰ درصد از مواد خام مورد نياز را وارد می‌کنند، کارخانجات فولاد ۵۰ درصد شمش مورد نياز را وارد می‌کنند و همچنين کارخانجات لاستيک نيز عمده مواد اوليه خود را از طريق واردات تأمين می‌کنند لذا تخصيص اين مبلغ از سوی معاون اول رياست جمهوری در راستای حمايت از توليد ملی است.

به گفته ضيغمی، در حال حاضر فرآيند تأمين مواد اوليه در بخش توليد کشور کند شده است و اين موضوع تهديدی جدی است لذا انتظار داريم تا بانک مرکزی و بانک‌های عامل اين تصميمات اخذ شده را با جديت و سرعت بيشتری به انجام برسانند.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين اظهار داشته بود: از مبلغ اعلام شده نهاده‌های کشاورزی شامل کنجاله سويا، دانه‌های روغنی، جو و ذرت وارد می‌شود و همچنين دارو و واکسن، کود، سم و بذر وارد کشور می‌شوند. همچنين روغن خام، شکر خام، برنج و گندم نيز در ليست واردات از مبلغ ياد شده قرار دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016