سه شنبه 12 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقاد هاشمی از تخصيص ۲۴ ميليارد دلار برای واردات در سال توليد ملی


خبرگزاری مهر ـ رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با ابراز تاسف از تخصيص ۲۴ ميليارد دلار برای واردات کالاهای اساسی در سال توليد ملی گفت: چرا وقتی می‌ توانيم با حمايت از توليدات داخلی چنين نيازهايی را در داخل تأمين کنيم، به واردات رو می آوريم؟

به گزارش خبرگزاری مهر، آيت الله اکبر هاشمی رفسنجانی که به مناسبت روز معلم و هفته کارگر با جمعی از اعضای جبهه مردمی اصلاحات ديدار کرد، حفظ ياد و آثار فيلسوف بزرگ علامه شهيد مرتضی مطهری را لازم و ضروری خواند.

وی تصريح کرد: بايد نسبت به تفکرات و يادگارهای شهدايی چون استاد مطهری به‌ گونه‌ای عمل کنيم که چراغ راه و الگوی هميشگی ما قرار گيرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت که در تمام مقاطع عمر و زندگی مبارزاتی و مسئوليت‌های حکومتی خود، هدف و آرزويی جز اعتلا و افتخار، اسلام، اهل بيت (ع) و ايران نداشته‌است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آيت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور، تصريح کرد: کشور ما به لحاظ سياسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از استعداد و اهميت بالايی در دنيا برخوردار است.

وی ادامه داد: کلکسيونی از امکانات و منابع طبيعی، انسانی و جغرافيايی اين امکان را فراهم کرده تا از رتبه اول در ميان ۳۰ کشور منطقه خود برخوردار باشيم؛ گر چه متأسفانه هنوز نتوانسته‌ايم به اين نقطه برسيم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام هدف و مقصد سند چشم‌انداز و سياست‌های کلی کشور را الهام ‌بخشی و الگو قرار گرفتن کشورمان در منطقه و دنيا خواند.

وی با بيان اينکه در دوران مبارزات، تأسيس و تثبيت نظام جمهوری اسلامی، دفاع مقدس و پس از آن تا حدود زيادی توانستيم به اين هدف برسيم، تصريح کرد: هنگام برگزاری اجلاس سران سازمان کنفرانس اسلامی به رياست جمهوری اسلامی ايران، ميهمانان حاضر در کنفرانس از ديدن پيشرفت‌های کشورمان متعجب و خواستار دريافت تجارب ايران برای سازندگی کشورهای خود شده بودند.

آيت‌الله هاشمی رفسنجانی، اعتلای فرهنگی و اخلاقی را هدف اصلی انقلاب اسلامی و مبارزات حضرت امام و يارانش خواند.

وی خاطر نشان کرد: مطابق با اعتقادات اسلامی و مکتبی، ‌بايد بيش و پيش از اينکه الگوی سياسی و اقتصادی برای منطقه و جهان باشيم، به مدلی فرهنگی و اخلاقی برای الهام‌گيری مردم دنيا تبديل شويم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به بداخلاقی‌ها، تهمت‌ها، مفاسد گوناگون و نيز فقر و اعتياد و معضلات اجتماعی ديگر در جامعه، اظهار داشت: بر اساس اعتقادات دينی و اسلامی ‌بايد راستگوترين مردم جهان باشيم.

هاشمی رفسنجانی تصريح کرد: کسی که مردم‌فريبی، دروغ و رياکاری را برای پيشبرد اهداف خود پيشه می‌سازد، خود و جامعه را از درون پوسانده و متلاشی می‌کند؛ زيرا زمانی که به جای خدا و انسانيت، شرک و پليدی در دل جای گرفت، نمی ‌توان ادعای اهداف الهی و انسانی را يدک کشيد.

وی با بيان اينکه در دورانی نه چندان دور با پيشه ساختن اخلاق، اعتدال و استقامت در هدف، کارهای بزرگی چون انقلاب، دفاع مقدس، استقلال و سازندگی کشور را به مراحل خوبی رسانديم، گفت: راه برون‌رفت از معضلات و مشکلات کنونی نيز بازگشت به اخلاق و اعتدال است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام دستيابی به استقلال و خوداتکايی در بسياری از محصولات را از دستاوردهای مهم انقلاب دانست و از تخصيص ۲۴ ميليارد دلار برای واردات کالاهای اساسی در سال توليد ملی ابراز تاسف کرد.

آيت الله هاشمی رفسنجانی با تاکيد بر اينکه نبايد از نيازهای ضروری مردم غفلت کنيم، در عين حال به طرح اين پرسش پرداخت که چرا وقتی می‌ توانيم با حمايت از توليدات داخلی چنين نيازهايی را در داخل تأمين کنيم، به واردات رو می آوريم؟

وی با بيان اينکه امروز به لحاظ خدمات و توليدات صنعتی و زيربنايی به خوبی می‌توانيم در دنيا رقابت کنيم، افزود: از لحاظ بين‌المللی بايد در وضعيتی قرار بگيريم که متخصصان، سرمايه‌گذاران و توليدگران ما بتوانند خدمات و توليدات خود را به راحتی به دنيا عرضه کنند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تأکيد قرآن، اسلام و ائمه معصوم را حرکت بر مبنای اعتدال خواند و اظهار داشت: پس از انقلاب از افراط و تفريط بسيار ضربه خورده‌ايم.

وی افزود: بسياری از کسانی که افراط‌گونه فکر و عمل می کنند، ممکن است نياتی خوب در رسيدن زود و سريع به اهداف داشته باشند اما بايد توجه داشته باشند که راه درست حرکت معتدلانه و پيوسته و بدون عجله به سمت اعتلای کشور و وحدت اقشار گوناگون مردم است.

هاشمی رفسنجانی با تأکيد بر ضرورت ايجاد وحدت و همدلی، حضور پرشور مردم در دور دوم انتخابات مجلس را بستر ايجاد وحدت آحاد مردم خواند و تصريح کرد: بايد در عرصه سياسی کشور فضايی ايجاد کنيم که مردم، انتخابات و کشور و آينده‌اش را از آن خود بدانند؛ چرا که مردم علاوه بر حضور، اثر و ثمر نيز از انتخابات می‌ خواهند.

در ابتدای اين ديدار، حجت‌الاسلام زارع فومنی و چند تن از حاضران در جلسه در سخنانی به تشريح وضعيت سياسی، اقتصادی و اجتماعی کشور پرداختند.

آنها همچنين گزارشی از عملکرد جبهه مردمی اصلاحات در مقاطع گوناگون و به خصوص انتخاب گذشته ارائه و برنامه‌های خود برای دور دوم انتخابات مجلس نهم ارائه کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016