پنجشنبه 14 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: دريافت پاسخ هيات حل اختلاف قوا، هر گونه پرداخت به مردم با مصوبه مجلس

خبرگزاری مهر ـ رئيس مجلس شورای اسلامی درباره نظر هيات اختلاف قوا در مورد اختلاف دولت و مجلس در بحث هدفمندی يارانه‌ها، گفت: نظر هيات اختلاف قوا اين است که هر گونه تصميم گيری برای پرداخت‌ها در موضوع هدفمندی يارانه ها بايد در بودجه سالانه و با مصوبه مجلس باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، علی لاريجانی رئيس مجلس شورای اسلامی که صبح امروز پنجشنبه به منظور ارايه پيامی به مردم برای شرکت در دومين مرحله انتخابات نهمين دوره مجلس شورای اسلامی صحبت می کرد، دراين باره گفت: ملت ايران ملت باهوش و باتدبير و با بصيرتی است و حساسيت انتخابات مرحله دوم را کاملاً می‌داند.

وی افزود: پروژه انتخابات ناقص است و در مرحله اول انتخابات ۶۵ نماينده مجلس تعيين تکليف نشدند. طبعاً و عقلا حکم می کند مرحله دوم برای تکميل تعداد نمايندگان مجلس انجام شود.

رئيس مجلس گفت: ‌هر قدر حضور مردم در انتخابات بيشتر شود هم نمايندگان واقعی تر هستند و هم از پشتوانه بيشتری برای استيفای حقوق مردم برخوردارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لاريجانی يادآور شد: ‌هم اکنون در وضعيتی قرار داريم که نگاه ها به حضور مردم متمرکز است و تمرکز‌های داخلی و بين‌المللی روی نحوه حضور مردم در انتخابات وجود دارد و کم هزينه‌ترين کاری که می‌شود مانع سنگ اندازی حريف شد اين است که ملت اراده خود را نشان دهند.

وی بازتاب حضور گسترده مردم در مرحله اول انتخابات مجلس نهم را موجب تعديل شدن رفتارهای دشمنان خواند و گفت: با شرکت در مرحله دوم هم می‌توان چنين بازخوردی را د ر مسايل هسته‌ای و ديگر مسايل مشاهده کرد. اين رفتار با هزينه کم حريف را به عقب می‌راند. لذا فکر می‌کنم اگر مردم در اين دور محتمل اين زحمت شوند که در انتخابات شرکت کند از جهات مختلف اين حضور به نفع خود آنان است لذا تقاضای ما اين است که قبول زحمت کند و همگان با هر رای و نظری که هستند در اين مرحله از انتخابات شرکت کنند.

رئيس مجلس در پاسخ به اين سوال که نظر هيات حل اختلاف قوا درباره اختلاف مجلس و دولت در موضوع هدفمندی يارانه‌ها آيا به شما اعلام شده است و اين نظر چيست، گفت: بله. نظر هيات حل اختلاف به مقام معظم رهبری اعلام شد و فکر می‌کنم اين هيات مسئله را روشن کرد.

وی ادامه داد:‌ براساس اين نظر کاملاً روشن است که هرگونه تصميم گيری برای پرداخت‌ها در کشور بايد در بودجه سالانه و با مصوبه مجلس باشد.

لاريجانی در پاسخ به سوال ديگری مبنی بر اينکه در جلسه شب گذشته اعضای کميسيون تلفيق با رئيس جمهور مقرر شده در اجرای مرحله دوم اختيارات بيشتری به رئيس جمهور داده شود و همچنين از طرف ديگر رئيس جمهور گام دوم اجرای اين قانون را گام پايانی قرار ندهد، نظر شما در اين باره چيست، گفت: من اطلاعی از اين همه اطلاعات شما ندارم. قدری که من اطلاع دارم اين است که اين جلسه بيشتر رايزنی برای اجرای قانون هدفمندی يارانه‌ها بوده است و تعدادی از اعضای کميسيون تلفيق که در اين جلسه شرکت کردند قصد داشتند استدلال رئيس جمهور را برای چگونگی ادامه اجرای اين قانون بشنوند و همچنين دغدغه‌ای خود را مطرح کردند که البته اين گفتگوها برای دو طرف مفيد است.

وی افزود: اين گفتگوها بايد کاملاً پخته شود تا در بودجه لحاظ گردد. معتقدم گفتگوها سازنده و مفيد بوده و استدلال‌ها شنيده شده است. البته در کميسيون تلفيق هم چند نظر نسبت به چگونگی اجرای مرحله دوم وجود دارد. بايد ديد چگونه می‌شود به راه حل معقول برسيم که هدفمندی پروژه ناقصی نباشد و عوارض گذشته که در مرحله اول وجود داشت از بعد حمايت از توليد، در مرحله دوم رفع شود.

نماينده مردم قم در پاسخ به اين سئوال که آيا گزارش سازمان بازرسی کشور مبنی بر خالی بودن حساب ذخيره ارزی از سوی رئيس اين سازمان به مجلس ارايه شده است، گفت: من در جريان نيستم اگر آقای پورمحمدی گزارشی داده باشند بايد پروسه داخلی مجلس طی شود و در کميسيون‌ها مطرح شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016