دوشنبه 8 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فواد شمس، فعال دانشجويی دانشگاه تهران هم "ستاره دار" شد


دانشجونيوز ـ هم زمان با اعلام نتايج اوليه کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی، مشخص شد که بسياری از فعالين دانشجويی به دليل آنچه "نقص در پرونده" عنوان شده است، ستاره دار شده و از ادامه تحصيل بازمانده اند.

در همين زمينه فواد شمس از فعالين دانشجويی دانشگاه تهران، که به دليل مشابه از ادامه تحصيل بازمانده است، می گويد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«صبح روز شنبه که برای دريافت کارنامه ام به سايت سازمان سنجش مراجعه کردم، درج شده بود که به دليل "نقص در پرونده" به سازمان سنجش مراجعه شود. بعد از مراجعه به سازمان سنجش مسئول روابط عمومی من را به "هسته ی گزينش" ارجاع داد. در آن جا يک خانم منشی بعد از بررسی يک ليست اعلام کرد که نام من در ليست وزارت اطلاعات است.»

در کارنامه صادرشده برای فواد شمس آمده است: "داوطلب گرامی به علت نقص پرونده در صورت تمايل از روز سه شنبه مورخ ٩١/٠٣/٠٩ به سازمان سنجش آموزش کشور واقع در ميدان هفت تير - خيابان کريم خان زند - پلاک ٢٠٤- طبقه دوم مراجعه نماييد."

اين پيامی است که هر ساله شمار زيادی از دانشجويان، با اعلام نتايج آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه های کشور با آن مواجه می شوند.

«مشکلتان را با وزارت اطلاعات حل کنيد»

مقامات مسئول در جمهوری اسلامی همواره در اظهارنظر های رسمی وجود دانشجويان ستاره دار را در کشور تکذيب کرده اند. با اين وجود مسئولان سازمان آموزش کشور مشکل دانشجويان را به وزارت اطلاعات ارجاع می دهند. فواد شمس در همين زمينه می گويد:

"آقای نوربخش به عنوان رئيس هسته گزينش سازمان سنجش هم اعلام کرد که شما اگر مشکلتان را با وزارت اطلاعات حل کنيد کارنامه به شما ارائه داده می شود و تاکيد فراوان بر عدم "سرو صدا" داشت. بعد از آن به حراست دانشگاه تهران مراجعه کردم. مسئول حراست دانشگاه به من گفت از طرف آنان هيچ گونه گزارشی رد نشده است و اصلا از آنان نظر خواهی نکرده اند و وی نيز تاکيد کرد که از طرف وزارت اطلاعات اسم من در محرومان از دريافت کارنامه آزمون کارشناسی ارشد وارد شده است."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016