سه شنبه 9 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خانه سينما پلمپ نشد

رئيس ستاد حمايت و صيانت از آثار فرهنگی و هنری وزرات ارشاد اسلامی ظهر امروز(۹ خرداد) با در دست داشتن کپی نامه وزارت ارشاد برای پلمپ درب خانه سينما در محل حضور پيدا کرد اما خانه سينما پلمپ نشد.


ايلنا: دبير ستاد حمايت و صيانت از محصولات فرهنگی و هنری وزارت ارشاد که برای پلمپ درب خانه سينما؛ ظهر امروز(۹ خرداد) در خيابان سمنان حاضر شده بود، به خبرنگارايلنا، گفت: باتوجه به ماده ۱۷و ۱۵ روابط و مقررات تاسيس موسسات و انجمن‌های فرهنگی هنری، اعضای خانه سينما از ۲۰ روز پيش به صورت غيرقانونی اقدام به بازگشايی پلمپ اين محل کرده‌اند که غيرقانونی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جابری انصاری با اشاره به کپی نامه‌ای که در دست داشت، ضمن بيان اينکه پرونده به شعبه يک ديوان عدالت اداری رفته و ديوان طی نامه‌ای تصميم گيری را به وزارت ارشاد محول کرده است، گفت: وزرات ارشاد بعد از بررسی‌هايی که هيات انجام داده نظر خود را به دوستان و اعضای هيات مديره خانه سينما اعلام کرده و باتوجه به مواد پنج گانه، فعاليت خانه‌سينما غير‌قانونی است و بايد از ادامه فعاليت آن جلوگيری شود.

وی در پاسخ به اين سوال که چطور رئيس ستاد صيانت از آثار هنری برای بستن خانه سينما اقدام می‌کند، گفت: ستاد صيانت از آثار فرهنگی هنری در هر محلی که فعاليت های غيرقانونی در حوزه اختيارات وزارت ارشاد انجام شود، وارد عمل خواهد شد.

انصاری درخصوص اينکه چطور حکمی برای پلمپ دراختيار ندارد، اما برای اين کار در محل خانه سينما حضور پيدا کرده است، گفت: حکم وجود دارد و مکاتبات با وزارت ارشاد انجام شده است.

جابری انصاری در پاسخ به اين سوال که آيا ستاد صيانت از محصولات فرهنگی هنری درباره فعاليت خانه موسيقی و خانه تئاتر هم کاری انجام می‌دهد يا خير گفت: آن هم اگر لازم باشد در وقت خود انجام می‌شود.

درحاليکه ماموران کلانتری ۱۰۷ فلسطين محل را بدون اقدام خاصی ترک می‌کردند، انصاری و همراهانش نيز به آرامی کوچه سمنان را ترک کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016