چهارشنبه 24 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيدا و پنهان سفر لاورف به تهران

خبرآنلاين ـ پيش بينی ها درباره سفر وزير امورخارجه روسيه به تهران آغاز شد.

رسانه های عربی امروز در گزارشهای مختلف به تحليل درباره سفر سرگئی لاوروف پرداخته اند. روزنامه الحيات چاپ لندن در گزارشی اين سفر را به مذاکرات هفته آتی ايران و ۱+۵ در مسکو مرتبط دانست و نوشت: لاوروف در آستانه دور جديد مذاکرات درباره موضوع هسته ای ايران به تهران می رود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين در حالی است که روزنامه السفير لبنان نگاه ديگری به اين سفر داشته و می نويسد: لاوروف فردا به تهران می آيد تا «موضع مشترک دو طرف درباره سوريه را نهايی کند.»

در همين حال،خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، نوشت: "سرگی لاوروف" وزير امور خارجه روسيه امروز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که «مسکو آماده برگزاری کنفرانس بين المللی در مورد سوريه است.»

روسيه در نشست غيررسمی مجمع عمومی سازمان ملل متحد پيشنهاد برگزاری برگزاری کنفرانس بين المللی پيرامون مسائل سوريه را داده است تا همه کشورهای دارای نفوذ بر اوضاع سوريه بتوانند در آن شرکت داشته باشند.

وزير امور خارجه روسيه گفت: ابتکار عمل مسکو در خصوص برگزاری کنفرانس بين المللی سوريه بايد به شکلی باشد که از تلاشها در جهت اجرای قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل که طرح "کوفی عنان" نماينده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب در حل و فصل مناقشه در سوريه را مورد تاييد قرار داده، حمايت کند.

لاوروف در عين حال با برگزاری نشستهايی تحت عنوان «گروه دوستان سوريه» مخالفت کرد که به عقيده وی، اين گروه در واقع تنها دوست شورای ملی سوريه است، نه دوست ملت سوريه.

مقامات مسکو پيشنهاد کردند تا کنفرانسی بر اساس اصول مشخص و قابل درک برگزار شود و به همين دليل اقدام سريع برای حل و فصل مناقشه تنها می تواند از سوی آمريکا صورت گيرد.

لاوروف در پاسخ به اين سوال که اين کنفرانس در کجا برگزار خواهد شد، گفت: مسکو آمادگی آن را دارد که عرصه برگزاری چنين نشستی به منظور بررسی مسائل مربوط به سوريه باشد.

وی در ادامه با اشاره ضمنی به مخالفت برخی از جمله آمريکا با حضور ايران، تاکيد کرد که حضور ايران در اين اجلاس ضرورت دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016