سه شنبه 30 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اوباما و پوتین به دنبال "صلح در سوریه"

بی بی سی ـ باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین، همتایش از کشور روسیه، خواهان پایان فوری خشونت ها در سوریه شدند.

آنها در نخستین دیدارشان پس از انتخاب مجدد آقای پوتین به ریاست جمهوری روسیه، با هم بیانیه مشترکی دادند که در آن آمده بود، مردم سوریه باید خودشان برای آینده کشورشان تصمیم بگیرند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آمریکا و روسیه، راه های مختلفی را برای پایان یافتن خشونت ها در سوریه پیشنهاد می کنند.

روسیه و چین، دوبار با استفاده از حق وتوی خود جلوی قطعنامه های سازمان ملل را که دولت سوریه را متهم می کرد، گرفتند.

هر دوی این کشورها مخالف مداخله خارجی برای جابه جایی قدرت در سوریه بودند.

از سوی دیگر خبرهای تایید نشده که از روسیه می آید حاکی از این است که دو کشتی دیگر از این کشور برای رفتن به سوریه آماده شده‌اند.

این طور که گفته شده این دو کشتی برای بازگرداندن شهروندان روسیه که در سوریه هستند راهی این سفر می شوند و دلیل دیگرشان هم برای بازگرداندن تجهیزاتی است که در بندر طرطوس است. این بندر، محل یکی از پایگاه‌های نیروی دریایی روسیه است.

جاناتان مارکوس، خبرنگار امور دفاعی بی بی سی می گوید اگر این اخبار درست باشد، نشان می دهد که روسیه دارد برای سقوط احتمالی دولت سوریه قدم های محتاطانه بر می دارد.

اوضاع در سوریه هم مانند گذشته است و همچنان مخالفان از کشته شدن عده ای دیگر گزارش می دهند. این بار تعداد کشته ها ۵۲ نفر در کل کشور است.

گزارش شده که در شهرهای حمص، دیر ازور و دوما در حومه دمشق، آتشباری سنگینی در جریان بوده است.

نقاط اشتراکدیدار روسای جمهوری دو کشور در حاشیه نشست گروه بیست در مکزیک، انجام شد و این نخستین دیدار دو رئیس جمهوری بعد از بازگشت آقای پوتین به سمت ریاست جمهوری بود.

بعد از دیدار دو ساعته دو رئیس جمهوری، آقای اوباما گفت که دو کشور قرار گذاشتند تا با "بازیگران بین المللی دیگر از جمله سازمان ملل و کوفی عنان همکاری کنند" تا راهی برای حل بحران سوریه بیابند.

آقای پوتین هم گفت که دو کشور "نقاط اشتراک زیادی" درباره سوریه دارند.

در بیانیه ای مشترک، دو رئیس جمهوری گفتند که "برای پایان دادن به حمام خون در سوریه، باید به سرعت آتش بس اجرا شود."

آنها همچنین در بیانیه خود تایید کرده اند که مردم سوریه باید "بخت این را داشته باشند تا از راه های دموکراتیک و به صورت مستقل آینده خود را تعیین کنند."

دو طرف همچنین مقرر کردند که برای حل مشکل سپر دفاع موشکی آمریکا که در اروپاست، با هم همکاری کنند.

خبرنگارانی که در محل بودند می گویند روسای جمهوری دو کشور در طول جلسه خبری خود، لبخندی به هم نزدند و رفتارهایشان سفت و سخت بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016