سه شنبه 30 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حزب "دموکراسی نوین" یونان در آستانۀ تشکیل دولت

يورونيوز ـ در یونان حزب سوسیالیست «پاسوک» به ریاست اوانگلوس ونیزلوس برای تشکیل دولت ائتلافی با حزب محافظه کار «دموکراسی نوین» به رهبری آنتونیس ساماراس اعلام آمادگی کرد.

در این کشور تلاش برای تشکیل دولت ائتلافی پس از برگزاری انتخابات پارلمانی دوباره سریع تر از آنچه انتظار می رفت، به نتیجه رسید.

دو حزب محافظه کار و سوسیالیست که موافق اجرای سیاست های ریاضتی هستند، قصد تشکیل ائتلاف دولتی یونان را دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اوانگلوس ونیزلوس، رهبر حزب سوسیالیست پس از اعلام تصمیم تشکیل دولت ائتلافی آن را در چارچوب وظیفۀ ملی ارزیابی کرد و گفت: «حتی برای کسانی که نقش حزب مخالف دولت را برمی گزینند، وظیفۀ ملی مسئولیت پذیری و تلاش برای تشکیل ائتلاف وجود دارد. با این هدف که یونان هم در داخل و هم در مذاکرات با طرف های خارجی بر سر رفع بحران مالی خود به بهترین نتیجۀ ممکن برسد.»

در انتخابات پارلمانی یونان حزب دموکراسی نوین با کسب بیشترین آراء به پیروزی رسید و مأمور تشکیل دولت شد. پس از آن «سیریزا»، حزب ائتلافی چپ های تندرو، به رهبری الکسیس تسیپراس قرار گرفت که مخالف سیاست های ریاضت اقتصادی دولت است. این حزب قصد دارد در آینده نقش اپوزیسیون را داشته باشد.

بعضی کارشناسان اقتصادی معتقدند حتی پس از گذر از مرحلۀ تشکیل دولت ائتلافی، شهروندان یونانی در بلندمدت توان تحمل پیامدهای ریاضت اقتصادی دولت و اصلاحات در بخش اقتصاد را نخواهند داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016