شنبه 31 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زمين‌های کشاورزی ايران هشت ماه پيش به قطری‌ها واگذار شد

خبرگزاری مهر ـ در حالی برخی مسئولان وزارت جهادکشاورزی از درخواست اجاره زمين‌های کشاورزی ايران توسط دولت قطر ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند که يک مقام مسئول در سفارت قطر اعلام کرد در حدود ۸ ماه پيش اين زمين‌ها از ايران اجاره شده است!

به گزارش خبرنگار مهر، رئيس سازمان جهادکشاورزی استان تهران اخيرا در نامه ای به مديريت جهادکشاورزی شهرستانهای تابعه، از آمادگی تجارقطری برای سرمايه گذاری در ايران از طريق اجاره بلندمدت زمين های زراعی در بخش کشاورزی خبر داده و تاکيد کرده است: متقاضيان بايد تا ۱۵ مردادماه سال جاری برای اعلام درخواست مشارکت خود با قطری ها فرصت دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنين از متقاضيان خواسته است که مشخصات مربوط به زمين های کشاورزی (زمين، ساختمان، تاسيسات زيربنايی، نحوه توليد، وضعيت آبی و..) را به مديريت صدور پروانه های سازمان جهادکشاورزی استان تهران اعلام کنند. براين اساس، نسبت به اهميت موضوع خبرنگار مهر پيگيريهايی انجام داد که در ادامه می خوانيد.

براساس اين گزارش، يک مقام مسئول در سفارت قطر درگفتگو با خبرنگارمهر، درخصوص اجاره زمين‌های کشاورزی ايران، اظهارداشت: اين کار به سفارت ربطی ندارد وازطريق سايت http://www.aqarcity.com انجام می شود .


تصويرسايتی که اقدام به اجاره اراضی کشاورزی ايران می‌کند


وی در عين حال تصريح کرد: شما چرا خبرها را آنقدر دير می خوانيد، چون زمينهای مورد نياز درحدود ۷ تا ۸ ماه پيش از ايران اجاره شده است!

اين مقام مسئول همچنين درخصوص محل جغرافيايی زمين‌های اجاره شده، ضمن ابراز بی اطلاعی گفت: از محل دقيق اين زمين‌ها خبر ندارم ولی فقط می دانم که از تهران با هواپيما به آنجا می‌روند.

به گزارش مهر، اظهارات اين مقام در سفارت قطر درحالی است که هم اکنون مسئولان وزارت جهادکشاورزی از اين موضوع ابراز بی اطلاعی می‌کنند و واگذاری بلندمدت زمين به کشورهای ديگر را مغاير قانون می دانند، البته آنها تصميم گيری دراين رابطه را به بررسی چارچوب قوانين در وزارت اقتصاد محول می کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016