دوشنبه 27 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سعيد مرتضوی ابقا شد، علی‌اکبر حيدری‌فر آزاد

اعتماد ـ روز گذشته دو خبر درباره قاضيان نام‌آشنايی که از آنها به عنوان متهمان پرونده کهريزک نام برده می‌شود، منتشر شد.

سعيد مرتضوی که پس از کشمکش‌های طولانی با مجلس‌نشينان، قرار بود با حکم ديوان عدالت اداری از رياست صندوق تامين اجتماعی عزل شود، به علت تغيير اساسنامه، به عنوان رييس سازمان تامين اجتماعی ابقا شد و همزمان سايت خبری انتخاب خبر داد: «علی‌اکبر حيدری‌فر که چندی پيش بازداشت شده بود، اکنون از زندان آزاد شده و از سايت بازتاب، شکايت کرده است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اما همزمان با اين خبر، ابقای سعيد مرتضوی در سمت رياست سازمان تامين اجتماعی نيز ديروز به طور رسمی اعلام شد.

به گزارش خبرآنلاين، با وجود اجرا شدن حکم هيات عمومی ديوان عدالت اداری مبنی بر ابطال مصوبه هيات امنای صندوق تامين اجتماعی که بر اساس آن «سعيد مرتضوی» به رياست اين صندوق برگزيده شده بود، به دليل تغيير اساسنامه صندوق تامين اجتماعی، «مرتضوی» همچنان بر سمت خود باقی خواهد بود.

بعد از حدود هفت ماه کش و قوس روز گذشته حکم مديرعاملی رييس صندوق تامين اجتماعی توسط وزير کار لغو شد. اين در حالی بود که يک روز قبل از اين اقدام وزير کار، سعيد مرتضوی به عنوان «مديرعامل سازمان تامين اجتماعی» چند انتصاب در اين سازمان انجام داده است و خبر اين انتصاب‌ها همچنان در پايگاه اطلاع‌رسانی سازمان وجود دارد.

علی‌اکبر بختياری، مدير حوزه رياست ديوان عدالت اداری در گفت‌وگو با ايسنا گفته است: هيات امنای صندوق تامين اجتماعی تشکيل جلسه داده‌اند و مصوبه قبلی خود را لغو کرده‌اند.

وزير محترم کار و رفاه اجتماعی نيز ابلاغ مربوط به تصدی سعيد مرتضوی بر رياست صندوق تامين اجتماعی را لغو کرده است. ابطال اين مصوبه از سوی هيات امنای صندوق تامين اجتماعی به ديوان عدالت اداری اطلاع داده شده و بر اين اساس حکم ديوان عدالت اداری اجرا شده است.

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، رييس ديوان عدالت اداری هم در گفت‌وگو با فارس درباره اجرای رای صادره ديوان عدالت اداری مربوط به پرونده سعيد مرتضوی توسط وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: آن چيزی که ما در هيات عمومی رسيدگی کرديم و ارسال شد، مربوط به مصوبه شورا و ابلاغ وزير برای اين فرد (سعيدمرتضوی) بود که هم مصوبه لغو شد و هم ابلاغ وزير ابطال شد.

با اين حساب اگر باز هم نمايندگان نسبت به حضور مرتضوی در تامين اجتماعی اعتراضی دارند می‌توانند باز هم شکايت کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016