سه شنبه 28 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۱۱۸ نماينده مجلس از احمدی نژاد برای ابقای سعيد مرتضوی تشکر کردند

مهر ـ در پی تلاشهای رئيس دفتر و مدير کل امور مجلس سازمان تامين اجتماعی تاکنون ۱۱۸ نماينده مجلس شورای اسلامی در حمايت از دولت برای اصلاح اساسنامه صندوق تامين اجتماعی و تبديل آن به سازمان که ابقای مرتضوی به رياست اين سازمان را در پی داشت، نامه ای تشکر آميز امضا کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، تاکنون ۱۱۸ نماينده مجلس شورای اسلامی در حمايت از دولت برای اصلاح اساسنامه صندوق تامين اجتماعی و تبديل آن به سازمان و ابقای مرتضوی به رياست اين سازمان نامه ای تشکر آميز امضا کردند.

يک عضو کميسيون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر از تلاش رئيس دفتر و مدير کل امور مجلس سازمان تامين اجتماعی برای جمع آوری امضای نمايندگان پای نامه ای تشکر آميز از دولت به دليل اصلاح اساسنامه سازمان تامين اجتماعی خبر داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين نماينده مجلس شورای اسلامی که خواست نامش فاش نشود، ادامه داد: بيش از ۱۱۸ نماينده مجلس شورای اسلامی با رايزنی های مدير کل امور مجلس سازمان تامين اجتماعی نامه قدردانی و تشکر از رئيس جمهور برای تبديل صندوق تامين اجتماعی به سازمان و ابقای مرتضوی در پست رياست اين سازمان را امضا کرده اند.

از سويی ديگر شاهين محمد صادقی عضو هيئت رئيسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اينکه اين نامه تشکر نمايندگان از رئيس جمهور برای ابقای مرتضوی از مدت ها پيش در مجلس مطرح بوده است گفت: اين نامه هنوز به دست هيئت رئيسه نرسيده است.

نماينده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی گفت: نامه هايی که به امضای بيش از ۱۵۰نفر از نمايندگان مجلس رسيده باشد به هيئت رئيسه ارائه شده و در صحن علنی مجلس قرائت می شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر پس از آنکه مرتضوی به وعده خود مبنی بر کناره گيری از رياست صندوق تامين اجتماعی درپی انصراف مجلس از استيضاح شيخ الاسلام در مجلس هشتم عمل نکرد، جمعی از استيضاح کنندگان وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعيه ای خطاب به مردم ايران اعلام کردند با توجه به پيگيری حکم غير قانونی مرتضوی در ديوان عدالت اداری منتظر رسيدگی به اين حکم خواهند بود و در صورت به سرانجام نرسيدن اين پرونده استيضاح را در مجلس نهم به جريان خواهند انداخت.

مرداد ماه سال جاری رياست ديوان عدالت اداری از اعلام رای ديوان عدالت اداری در خصوص برکناری سعيد مرتضوی از پست رياست تامين اجتماعی و ابلاغ اين رای برای اجرا به وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبرداد.

وزير کار در اين رابطه سکوت کرد اما معاون اول رييس جمهوری در اظهار نظری اعلام کرد: حکم ديوان عدالت اداری مبنی بر ابطال حکم انتصاب سعيد مرتضوی به عنوان مديرعامل صندوق تامين اجتماعی اجرا نخواهد شد.

حجت الاسلام منتظری رياست ديوان عدالت اداری در واکنش به اين سخنان در جلسه هيات عمومی ديوان عدالت اداری کشور اظهار داشت: دوستانه يادآوری می‌کنيم که آقايان وارد عرصه تقابل با رای قضائی نشوند، چرا که به هر حال رای صادره ولو آنکه به آن علاقمند نبوده يا از آن راضی نباشند، از آنجا که از مجرای قانونی صادر شده است، بايد اجرا شود و توصيه ما نيز اين است که همگان در برابر قانون تسليم باشند.

رئيس ديوان عدالت اداری اعلام کرد: با رای هيئت عمومی ديوان عدالت اداری انتصاب سعيد مرتضوی به عنوان رئيس سازمان تامين اجتماعی خلاف قانون است.

پس از اعلام رای ديوان عدالت، دولت اساسنامه صندوق تامين اجتماعی را تغيير داد و اين صندوق را تبديل به سازمان کرد.

وکيل سعيد مرتضوی نيز اعلام کرد مرتضوی ديگر مديرعامل تامين اجتماعی نيست رئيس هيئت ‌مديره شستاست
و با اصلاح اساسنامه صندوق تامين اجتماعی و تغيير نام اين نهاد توسط دولت، به نوعی رای ديوان عدالت اداری درباره برکناری موکلش از رياست اين صندوق اجرايی شده است.

احمد توکلی به عنوان يکی از استيضاح کنندگان وزير کار در مجلس هشتم و شکايت کنندگان به ديوان ، پس از صدور رای ديوان عدالت و عدم تمکين دولت به اين رای با بيان اينکه از تاريخ ابلاغ رای هيات عمومی ديوان عدالت اداری، وزير بايد مرتضوی را عزل کند گفته بود: در صورتيکه اين اتفاق نيفتد وزير کار در معرض عزل قرار می گيرد.

رئيس کميسيون اصل نود مجلس شورای اسلامی نيز با بيان اينکه حکمی که ديوان عدالت برای صندوق تامين اجتماعی و مرتضوی صادر کرده بود با اصلاحيه اخير قانون کنار می رود گفت: با اصلاح اساسنامه صندوق تامين اجتماعی از نظر حقوقی يک مرحله رای ديوان اجرا شده است مرتضوی کنار رفته و امروز يک سازمان و يک مسئول جديد بر سرکار آمده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016