پنجشنبه 20 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حذف سنگسار از لايحه مجازات اسلامی به معنای حذف آن نيست

خبرگزاری هرانا _ رئيس کميسيون قضايی وحقوقی مجلس گفت: اگرچه حکم رجم يا سنگسار در لايحه مجازات اسلامی نيامده است اما اين به معنای حذف آن نيست.

اللهيار ملکشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا با تاکيد بر اينکه احکام شرعی قابل حذف شدن نيست، گفت: در قانون اساسی آمده، هر جايی که قانون ساکت است قضات می‌توانند به مبانی شرعی مسلم مراجعه کنند و سنگسار نيز از جمله آن‌ها است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی خاطرنشان کرد: چون مبانی فقهی مبحث سنگسار مشخص است، قضات می‌توانند به آن مراجعه کنند و مشکلی در اين زمينه وجود ندارد.

ملکشاهی با اشاره به اينکه در لايحه قانون مجازات اسلامی موضوع سنگسار نيامده است، افزود: با اين وجود در لايحه مجازات اسلامی آمده، هر جايی که قانون ساکت است می‌توان به مبانی فقهی مراجعه کرد، بنابراين اين ديگر سکوت نيست.

رئيس کميسيون قضايی وحقوقی مجلس تاکيدکرد: ‌يعنی به صراحت آمده است هرجايی که قانونی تصويب نشده، می‌شود به مبانی فقهی مراجعه کرد به طوری که هم قانون اساسی وهم لايحه مجازات اسلامی اين را می‌گويد.

به گفته وی اگرچه حکم رجم يا سنگسار در لايحه مجازات اسلامی نيامده است اما اين بدان معنا نيست که ديگر مجازات رجم يا سنگسارنداريم، زيرا می‌توان به مبانی فقهی مراجعه کرد.

ملکشاهی با اشاره به ايرادات شورای نگهبان نسبت به لايحه مجازات اسلامی گفت: شورای نگهبان حدود ۵۰ ايراد شرعی از اين لايحه گرفته است که هفته آينده رفع نواقص لايحه مجازات اسلامی و تامين نظرات شورای نگهبان در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016