شنبه 6 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار نقدی: هيچ ايرادی به مديريت اردوی راهيان نور دانش آموزان بروجنی وارد نيست

خبرگزاری فارس: رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينکه رسانه‌های بيگانه با القاء تصورات غلط در پی انحراف افکار عمومی هستند، گفت: هيچ ايرادی به مديريت اردوی راهيان نور دانش آموزان بروجنی وارد نيست.

به گزارش حوزه امنيتی دفاعی خبرگزاری فارس به نقل از پايگاه اينترنتی بسيج، سردار محمدرضا نقدی رئيس سازمان بسيج مستضعفين با سفر به استان چهارمحال و بختياری اظهار داشت: سانحه واژگونی اتوبوس دانش آموزان بروجنی و کشته شدن ۲۶ نفر از فرزندان عزيز و معلمين گران‌قدرمان در اين سانحه، حادثه تلخ و غم انگيزی بود که موجب تأثر همه ملت ايران شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به اعزام تيم ويژه بسيج جهت بازرسی از ابعاد گوناگون اين سانحه تصريح کرد: تحقيقات کامل و جامعی از سوی نمايندگان اينجانب انجام گرفته است که تا حصول جمع‌بندی قطعی نمی‌توان نظر نهايی را اعلام کرد ليکن اينجانب برای تسليت به خانواده‌های معزی و عيادت مجروحين و صحبت با شاهدان عينی به اين استان آمده‌ام.

وی اضافه کرد: اقدامات ايمنی در حد بسيار بالايی انجام شده و تمامی موارد ابلاغی در خصوص سلامت زائران بند به بند به صورت دقيق رعايت شده است.

سردار نقدی در پاسخ به اظهار خبرنگار در خصوص نقص فنی اتوبوس واژگون شده افزود: مديريت کاروان به معاينه فنی پليس و تأييديه‌ای که قبل از حرکت به رانندگان داده است اطمينان می‌کند و طبيعتاً بسيج و آموزش و پرورش مرکز معاينه فنی ندارند.

جانشين فرمانده کل سپاه در امر بسيج، حضور افسر ناظر و تعهد کتبی از رانندگان را از موارد ديگر ايمنی اين کاروان عنوان کرد و گفت: فرمانده سپاه و مدير آموزش و پرورش شهرستان شخصاً اين کاروان را همراهی و مراقبت کرده‌اند و حتی در اتوبوس واژگون شده، مدير، معاون و معلم آمادگی دفاعی مدرسه و حتی مسئول فرهنگی کاروان نيز حضور داشتند.

وی به آموزش و حضور پليس يار از ميان دانش آموزان اشاره کرد و گفت: شماره مرکز کنترل راهيان نور نيز در اتوبوس‌ها نصب شده که به محض مشاهده تخلف احتمالی، دانش آموزان بتوانند به آن شماره زنگ زده يا پيامک بدهند.

سردار نقدی اضافه‌کرد: رسانه‌های بيگانه و به تبع آن برخی در داخل با القاء تصورات غلط در پی انحراف افکار عمومی هستند و به گونه‌ای موج سواری می‌کنند که گويا دانش آموزان را بدون هرگونه برنامه به اردو می‌برند حال آنکه برای برگزاری تمامی اردوهای بسيج به ويژه راهيان نور دانش‌آموزی علاوه بر قرارگاه‌ها و ستادهای مرکزی، استانی، شهرستانی، منطقه‌ای و مدرسه‌ای، کميته‌های گوناگونی به برنامه‌ريزی و اجرا پرداخته و سخت گيرانه‌ترين نظارت‌ها نيز انجام می‌پذيرد.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به تمامی نکات ايمنی تصريح کرد: تمام اقدامات ايمنی از سوی مديريت کاروان انجام شده و هيچگونه کم کاری وجود نداشته است.

وی به برخی اظهارات در خصوص سرعت بالای اتوبوس پاسخ داده و يادآور شد: اين اتوبوس چند دقيقه قبل از سانحه برای نماز مغرب و عشا توقف نموده و ده دقيقه قبل از حادثه نيز ساعت خود را در پليس راه تاييد کرده است و بنا به اظهارات شاهدان عينی آنچه منجر به حادثه شده است، سه چهار دقيقه آخر است که سرعت اتوبوس افزايش يافته است.

سردار نقدی حرکت ده‌ها هزار اتوبوس در جاده‌های کشور را يادآور شد و افزود: بسياری از موارد ايمنی که در اردوهای بسيج وجود دارد همچون افسر ناظر، گروه پيشرو، پليس يار، شماره مرکز کنترل، تعهد کتبی و... در ساير سفرهای کشور رعايت نمی‌شود.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين در پايان در پاسخ به سؤال خبرنگار در خصوص ايمنی جاده در محور دهدز به لردگان خاطرنشان کرد: اين جاده ترانزيتی بوده و پليس اجازه عبور و مرور را داده است که اگر اين محور ايمنی کافی ندارد طبيعتاً بايد مراکز قانونی مانع از حرکت خودروها شوند لذا نمی‌توان ايرادی به راننده و يا مديريت کاروان وارد کرد.

بر اين اساس سردار نقدی رئيس سازمان بسيج مستضعفين و حاجی‌بابايی وزير آموزش و پرورش همزمان با لحظات ملکوتی عرفه با حضور در شهرهای بروجن، سفيددشت، فرادمبه و نقنه در مراسم شب هفت جانباختگان راهيان نور شرکت کرده و همچنين از مصدومين در بيمارستان شهرکرد عيادت کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016