پنجشنبه 9 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی وزارت خارجه: ايران هرگونه استفاده ابزاری و سياسی از حقوق بشر را محکوم می‌کند

ايسنا ـ سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به تصويب قطعنامه وضعيت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ايران در کميته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد ، از تداوم سوء استفاده ابزاری برخی کشورهای غربی از موضوع حقوق بشر و طرح اين قعطنامه انتقاد کرد و آن را محکوم نمود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) رامين مهمان‌پرست با بيان اينکه نظام جمهوری اسلامی ايران که بر اساس اصول مندرج در قانون اساسی کشور و همچنين شرع مقدس اسلام و با توجه به سابقه تاريخی تمدنی کهن ايران حفاظت، حمايت و گسترش احترام به حقوق بشر را از آرمان های خود می داند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ايران هرگونه استفاده ابزاری و سياسی از حقوق بشر عليه کشورهای مستقل از سوی کشورهای غربی را محکوم می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد : اين کشورها در حالی به اغراق گويی و سياه انگاری در قبال وضعيت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ايران می‌پردازند که نه تنها چشم خود را بر روی وضعيت وخيم حقوق بشر در کشورهای متحد خود بسته‌اند ، بلکه از پاسخگويی به موارد متعدد نقض حقوق بشر شهروندان خويش نيز ناتوان هستند.

مهمان‌پرست تاکيد کرد : بسياری از اين کشورهای مدعی حمايت از حقوق بشر در سابقه تاريخی و حتی امروزه خود موارد سيستماتيک و وحشتناک نقض حقوق بشر را در پرونده خود دارند.

وی همچنين بسياری از بخشهای متن قطعنامه تصويب شده عليه کشورمان را برگرفته از گزارش مغرضانه گزارشگر شورای حقوق بشر دانست که مشحون از نکات خلاف و دروغينی است که منبع و ماخذی جز سايتهای رسانه ای مرتبط با بانيان غربی اين قطعنامه و گروه‌های معاند با نظام جمهوری اسلامی و وابسته به اين کشورها ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با تأکيد مجدد بر تعهد اساسی و بنيادين جمهوری اسلامی ايران نسبت به ارتقای حقوق بشر و حقوق شهروندان و با ابزار تأسف از اينکه مکانيسم و ابزارهای حقوق بشری سازمان ملل دستاويز سياست بازی‌های کشورهای غربی قرار گرفته است، اظهار اميدواری کرد که مفهوم حقوق بشر فارغ از اينگونه بازيهای منفعت‌طلبانه، مبنای ترقی و کمال انسانها و منبع همزيستی مسالمت آميز ميان کشورها شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016