شنبه 18 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عسگراولادی: کانديداهای ۸۸ را اهل فتنه نمی‌دانم

رييس جبهه پيروان خط امام و رهبری با اشاره به تاريخ جمهوری اسلامی و تلاش‌های امام خمينی(ره) تاکيد کرد: نبايد اجازه دهيم شياطين، تاريخ انقلاب اسلامی را مشوش نشان دهند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، حبيب‌الله عسگراولادی با اشاره به عملکرد روسای جمهوری اسلامی و صاحب‌منصبان انقلاب طی سه دهه گذشته اظهار کرد: دولت‌های گذشته هر کدام خدماتی به انقلاب اسلامی داشته‌اند و نبايد قدر و منزلت دولت‌ها را به خاطر خطاهای برخی روسای آن ناديده بگيريم يا انکار کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی يادآور شد: من کسی هستم که با شش رييس‌جمهور، از بنی‌صدر گرفته تا احمدی‌نژاد، همراه بوده‌ام و همه آنها نقاط مثبت و ضعف داشته‌اند و برجسته کردن خدمات يک دولت و ناديده گرفتن خدمات ديگر دولت‌ها را خلاف انصاف می‌دانم.

اين عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: کسی که سابقه روشنی در انقلاب ندارد، می‌گويد خدماتی که در اين دولت شده با تمام تاريخ معاصر برابری می‌کند. بزرگنمايی خدمات دولت فعلی و کوچک‌نمايی خدمات دولت‌های گذشته به چه منظوری انجام می‌شود؟ چرا می‌خواهيد گذشته را منفی جلوه دهيد؟

عسگراولادی در ادامه صحبتهای خود، با اشاره به قصد حضرت يوسف(ع) از منظر قرآن کريم گفت: آموزه‌های قرآنی به ما می‌گويند ما بايد شکر نعمات الهی را در هر حال داشته باشيم. حضرت يوسف (ع) با تمام دردها و رنج‌هايی که از سوی برادران ديده بود، در تفسير ظلم‌هايی که به او شده بود می‌فرمايد شيطان بين من و برادرانم آشوب کرد. بدين ترتيب او آن ستم‌های جانسوز را به شيطان نسبت می‌دهد. حضرت يوسف می‌خواهد داستان انقلاب بدون خونريزی در شمال آفريقا را روايت کند. رنج‌ها، سختی‌ها، شکنجه‌ها و نامهربانی‌های برادران را آشوب شيطان می‌داند.

وی با بيان اينکه "شياطين طی سه دهه گذشته کاری کردند که ما نتوانيم تاريخ آبرومندی بنويسيم و روی عملکرد روسای جمهور، روسای مجلس و نخست‌وزير هشت سال دفاع مقدس علامت سوال گذاشتند"، افزود: اينکه چندی پيش گفتم نامزدهای سال ۸۸ را اهل فتنه نمی‌دانم بلکه معتقدم اهل فتنه آنها را محاصره کرده‌اند، برای اين بود که آنها به خود بيايند و بپذيرند شياطين بين ما و آنها فاصله انداخته‌اند. آنها مانند برادران حضرت يوسف(ع) هر وقت برگردند با آغوش باز جمهوری اسلامی و نظام روبرو خواهند شد، به شرطی که فعل شيطانی تفرقه بين ملت را تخطئه کنند و از شياطين و در راس آن آمريکا فاصله بگيرند.

رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبری در پايان اظهار کرد: اگر آنها می‌خواهند در تاريخ انقلاب اسلامی به نيکی ياد شوند، نبايد اجازه دهند شياطين، تاريخ پر افتخار جمهوری اسلامی را مشوش و همه چيز را منفی جلوه دهند و تا خداوند به آنها فرصت داده، آنرا غنيمت بشمارند، به دامن ملت برگردند و اجازه ندهند نام آنها در تاريخ ايران به سياهی و تلخی برده شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016