چهارشنبه 29 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی مطهری: نطق رسايی سخيف بود، توهين به هاشمی با ادعای ولايتمداری جور در نمی آيد

مهر ـ عضو فراکسيون رهروان ولايت با بيان اينکه نطق ديروز رسايی بسيار سخيف بود گفت: رهبری بارها تاکيد کرده اند که حرمت روسای قوا و مسئولين کشوری را حفظ کنيد و حتی در خصوص آقای هاشمی شخصا تصريح کردند که حرمت ايشان حفظ شود و اين توهين با ادعای ولايت مداری اين آقايان هم جور نيست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، علی مطهری امروز درجمع خبرنگاران با اشاره به ماده ۷۸ آيين نامه داخلی مجلس گفت: اگر نماينده ای درنطق خود درمجلس توهين يا افترا به فرد ديگر بزند؛ آن فرد حق دارد از هيات رييسه درخواست وقت کرده و يک دفاعيه حداکثر اندازه ۲ برابر آن تنظيم کرده و اگر هيات رئيسه آن را وارد بداند در مجلس مطرح کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه با اشاره به نطق ديروز حميدرسايی در خصوص مهدی هاشمی و جواب خانواده هاشمی به اظهارات رسايی گفت: اين موضوع بستگی دارد به اينکه خانواده آقای هاشمی مصمم به اين کار هستند يا نه اما شنيده ام که در خواست نطق داشته اند.

مطهری تصريح کرد: من نطق آقای رسايی را شنيده ام و نطق ايشان خيلی سخيف بود؛ رهبری بارها تاکيد کرده اند که حرمت روسای قوا و مسولين کشوری را حفظ کنيد و حتی در خصوص آقای هاشمی شخصا تصريح کردند که حرمت ايشان را حفظ کنيد؛ خوب اين توهين با ادعای ولايت مداری اين آقايان هم جور نيست.

وی گفت: آقای رسايی رفتارهايی کردند که حرمت لباس خود را حفظ نمی کنند و بايد تجديد نظری در اين حوزه داشته باشند.

عضو فراکسيون رهروان ولايت گفت: خيلی از نماينده ها از نطق رسايی ناراحت شدند و خيلی روشن بود که اين سخنان توهين هم به شخص آقای هاشمی و هم به مهدی هاشمی بود.

وی با بيان اينکه ما بر اساس قانون اساسی حتی اجازه توهين به متهم نيز نداريم گفت: حتی ذکر اتهاماتی که ثابت نشده است جرم است و به هر حال کسانی که به آنها توهين شده است حق دارند حتی شکايت بکنند.

مطهری با بيان اينکه بر اساس قانون اساسی رييس جمهور مقام دوم کشور است اما از لحاظ کسانی که در اين انقلاب نقش داشتند واقعا آقای هاشمی مقام دوم کشور و بلکه از لحاظ سابقه ای که در انقلاب دارد در رديف رهبری است گفت: به جای استقبال از اينکه ۲ تا از فرزندان وی دستگير شده و يکی محکوميت خود را می گذراند و يکی منتظر صدور کيفر خواست است به جای آنکه بگويند اين نظام هيچ تبعيضی برای کسی قايل نيست و اين را به نقطه قوت تبديل کنند؛ آنها در عوض آن را به يک نقطه ضعف تبديل کرده و اين کارها واقعا با ادعاهای اين افراد جور نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016