پنجشنبه 30 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شروط مجلس برای قرائت دفاعيه دفتر هاشمی

ايسنا ـ يک عضو هيات رييسه مجلس با تاييد اين‌که «نامه‌ای از‌ آقای محمد هاشمی برای ايجاد امکان طرح دفاعيه‌اش در صحن علنی به هيات رييسه ارسال شده است» گفت که اين نامه به دو شرط از تريبون مجلس قرائت می‌شود.

جواد جهانگيرزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار کرد: آقای محمد هاشمی نامه‌ای را به هيات رييسه فرستاده که در آن تقاضای ايجاد امکان دفاعيه در مقابل اظهارات يکی از نمايندگان را مطرح کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: در اين نامه‌ متن دفاعيه آقای هاشمی قيد نشده است و تاکنون نامه‌ای با اين مضمومن به هيات رييسه نرسيده است.

وی با بيان اين‌که ‌«قرائت متن مکتوب اين نامه در صحن علنی به دو شرط انجام می‌شود» توضيح داد: اولين شرط آن است که اين دفاعيه بيش از دو برابر اظهارات نماينده نباشد و دوم اين‌که اين نامه متضمن توهين و افترا عليه گوينده نباشد.

اين عضو هيات رييسه مجلس خاطرنشان کرد: بايد منتظر متن نامه دفاعيه آقای محمد هاشمی بود تا بعد از آن بررسی کرد که آيا اين نامه می‌تواند از تريبون مجلس قرائت شود يا خير؟ چراکه طبق ماده ۷۸ آيين‌نامه هيات رييسه بايد تشخيص دهد که صحبت‌های نماينده که نسبت به آن اعتراضی وجود دارد همراه با توهين يا اهانت بوده و يا خير؟

وی با بيان اين‌که «بعد از ارائه متن مکتوب نامه هيات رييسه در جلسه خود در مورد قرائت نامه در اولين فرصت از تريبون مجلس تصميم‌گيری می‌کند» گفت: جلسات هيات رييسه دوشنبه هر هفته برگزار می‌شود که قاعدتا در صورتی که اين نامه قبل از روز دوشنبه به هيات رييسه ارائه شود، در اين رابطه در جلسه تصميم‌گيری می‌شود.

وی در واکنش به اعتراض خانواده هاشمی به هيات رييسه در خصوص سکوت در برابر اظهارات مطرح شده در مجلس در مورد آن‌ها نيز گفت: طبق آيين‌نامه و قانون اساسی هيات رييسه مجوز ندارد که سخنرانی پيش و يا حين دستور نماينده‌ای را قطع کند. از اين رو هيات رييسه در اين رابطه براساس قانون عمل کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016