شنبه 2 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

همسر نسرین ستوده : امیدواریم که به او اجازه بدهند تا برای خاکسپاری مادرش باشد

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران ـ مادر نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر در حالیکه به درخواست هایش برای ملاقات با دخترش در زندان اوین هیچگاه پاسخ مثبت داده نشد، عصر پنجشنبه ۳۰ آذرماه فوت کرد. نسرین ستوده از زمان بازداشت تا کنون از هر گونه ملاقاتی با مادر، پدر و برادرش محروم بود. همسر نسرین ستوده به کمپین بین المللی حقوق بشر یک روز پس از فوت مادرش گفت که حتی آنها نمی دانند که نسرین از فوت مادرش با خبر شده است یا نه. آنها امکان هیچ تماس و ارتباطی را با او تا ملاقات کابینی روز یکشنبه هفته آینده نخواهند داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رضا خندان، همسر نسرین ستوده با اشاره به اینکه هنوز اجازه شرکت کردن نسرین را در مراسم تشیع جنازه مادرش را نگرفتند به کمپین گفت:« صبح پنجشنبه با وخامت حال مادر نسرین، ما به دادسرای اوین رفتیم و نامه ای تحویل دادیم تا امکان ملاقات نسرین با مادرش را فراهم کنند اما آنها حتی نامه را از ما نگرفتند. واقعا برای آنها کاری نداشت که یکساعت نسرین را از زندان به منزل مادرش بیاورند تا او را قبل از مرگ ببیند. بهرحال عصر دیروز هم که او فوت کرد، دفتر دادستانی و جاهای دیگر تعطیل شده بود و ما دیگر تا امروز که جمعه است نمی توانستیم کاری بکنیم. تا کنون هم کسی به ما اطلاعی نداده که آیا به نسرین اجازه شرکت در مراسم تشیع را خواهند داد! من خودم فردا به دفتر دادستانی می روم و پیگیری می کنم اما فردا مادرش تشیع خواهد شد و ما منتظر جواب فوری هستیم.امیدوارم که به او اجازه حضور در خاکسپاری مادرش را بدهند.»

رضا خندان با اشاره به اینکه در ماه های اخیر خانواده نسرین ستوده پیگیری های متعددی برای اجازه ملاقات نسرین ستوده با مادرش را داشتند، گفت:« با توجه به اینکه حال مادرش خیلی بد بود، خواهر نسرین مرتب برای امکان ملاقات پیگیری می کرد. اما مادر نسرین هم مانند پدرش در حالی مرد که حق دیدار یک بار دخترش را در زندان نیافت. صبح پنجشنبه قبل از مرگ خواهرش تقاضای ملاقات داد، واقعا برای آنها کاری نداشت که یک ساعت نسرین را از اوین به خانه مادرش ببرند اما این اتفاق نیفتاد.»

همسر نسرین ستوده با اظهار اینکه نمی داند به نسرین خبر فوت مادرش را اطلاع داده اند، گفت:« ما که او را تا ملاقات بعدیمان در روز یکشنبه هفته آینده نمی بینیم. اما امیدوارم که به او خبر بدهند. سال گذشته وقتی پدرش فوت کرد، ۱۲ روز بعد از فوت این خبر را به او اعلام کردند، این رفتار کاملا غیر انسانی بود که امیدوارم این بار دیگر تکرار نشود.»

نسرین ستوده که در اعتراض به شرایطش ۴۹ روز در اعتصاب غذا بود اکنون در وضعیت جسمی مناسبی به سر نمی برد و نیاز مبرم برای معاینات و رسیدگی پزشکی دارد با این حال علیرغم درخواست های خانواده برای انتقال او به خارج از زندان برای درمان هنوز پاسخی داده نشده است. رضا خندان با اشاره به ناراحتی گوارشی و ضعف شدید بدنی نسرین ستوده گفت:« ما از هر کانالی که فکر می کردیم اقدام کردیم تا بتوانیم برای نسرین مرخصی استعلاجی بگیرم. به دفتر دادستان تهران، نمایندگان مجلس و دیگر مسولان رفتم و خود نسرین هم از داخل زندان تقاضا کرد اما تا کنون هیچکس پاسخی نداده است.»

نسرین ستوده ۱۳ شهریور ماه ۱۳۸۹ بازداشت شد و در دادگاه بدوی به ۱۱ سال حبس، ۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد اما دادگاه تجدید نظر حکم او را به ۶ سال حبس و ۱۰ سال محرومیت از وکالت کاهش داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016