یکشنبه 3 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد خاتمی: نامزد انتخابات نمی‌شوم، بنده چهره فرهنگی هستم

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری با بيان اينکه کانديدای انتخابات آتی نخواهد شد، گفت: بنده خود را يک چهره ‌فرهنگی می‌دانم و بر همين اساس نامزدی در انتخابات رياست ‌جمهوری را همچون چهار دوره گذشته نمی‌پذيرم.

آيت‌الله سيد احمد خاتمی عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، با اشاره به مطالبه برخی طلاب از وی برای کانديداتوری در انتخابات رياست‌جمهوری آتی، گفت: شنيدم آقای پورمحمدی در جمع طلاب کرمانی گفته‌اند، اگر فلانی (آيت‌الله خاتمی) کانديدا شود از او حمايت می‌کنم؛ ايشان لطف دارند اما بنده مطلقاً در انتخابات کانديدا نخواهم شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: چهاردوره رياست جمهوری نام بنده در ميان نامزدهای انتخابات رياست‌جمهوری مطرح بوده است اما بنده به دليل اينکه خود را يک چهره فرهنگی می‌دانم و خدا را به موجب توفيق‌های فراوان الهی در اين زمينه شاکرم، نامزد انتخابات آتی رياست‌جمهوری نخواهم شد.

خاتمی گفت: از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون مسئوليت فراوانی به اينجانب پيشنهاد شده است اما چون بنده خدمت‌رسانی فرهنگی و خدمت به طلاب را از وظيفه خود می‌دانم، پيشنهادها را رد کردم و اکنون نيز به صراحت می‌گويم کانديدای اين عرصه نيستيم.

نماينده مجلس خبرگان رهبری افزود: اميدوارم کانديدای مومن، ولايتمدار به معنای حقيقی آن، وفادار به شهيدان، سخت‌کوش، خستگی‌ناپذير در شان انقلاب اسلامی به صحنه آمده و منتخب مردم شود و انشاالله بتواند دينش را به آرمان شهدا ادا کند.

خاتمی با بيان اينکه روحانيت در فعاليت‌های سياسی در کنار مردم و انقلاب حضور دارند و صحنه را ترک نخواهد کرد، گفت: روحانيت همواره به عنوان نهاد مورد اعتماد مردم بوده و هست و علی‌رغم تبليغات گسترده و مسموم دشمنان انقلاب اسلامی عليه روحانيت، اعتماد مردم به روحانيت بيش از گذشته شده است.

وی با بيان اينکه نامزدها و جريان‌سياسی برای جلب اعتماد روحانيت تلاش می‌کنند و اين مهم نشانه تاثيرگذاری و اعتماد مردم به روحانيت در خط امام و انقلاب است، اظهار داشت: اقدام روحانيت در نپذيرفتن کانديدای‌توری به معنای عدم تاثيرگذاری در انتخابات نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016