چهارشنبه 6 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"مختصات فتنه بعدی" از زبان مدير بنياد فرهنگی خاتم‌الاوصياء

خبرگزاری فارس: مدير بنياد فرهنگی خاتم‌الاوصياء گفت: فتنه آينده قطعا فتنه خيابانی نيست و ابعاد آن نيز بسيار بزرگ‌تر از فتنه ۸۸ است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسين يکتا بعدازظهر امروز در همايش ۹ دی انتخاب عاشورايی، نظام ولايی در دانشگاه پيام نور مشهد اظهار کرد: انقلاب اسلامی ‌ايران انقلاب عجيبی بود و کاش بتوان آن را در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان برای موشکافی و آشنايی بهتر نسل جديد قرار داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مدير بنياد فرهنگی خاتم‌الاوصياء افزود: در عرصه انقلاب اسلامی‌ ايران ما شاهد صحنه‌های ۱۷ شهريور و ۲۲ بهمن و کشتار مردم بوده‌ايم اما اين انقلاب نسبت به ساير انقلاب‌های دنيا کشته کمتری داد زيرا عقبه‌ای مانند امام حسين(ع) و روحانيت را داشت.

يکتا خاطرنشان کرد: گاهی اوقات در زندگی انسان‌ها اتفاقاتی روی می‌دهد که آثار خير و برکت آن برای ساخته شدن در آينده است و جريانات اوايل انقلاب سبب شد تا جوانان برای هشت سال جنگ تحميلی آماده شوند.

وی يادآور شد: در هشت سال جنگ تحميلی از ۱۸ کشور اسير گرفته شد و جنگی بود که عراق از نظر تجهيزات کم نداشت و با نفت کويت و بندر اردن و کمک بسياری از کشورهای ديگر اداره می‌شد، اما ايران سپاه خود را با تجهيزات عراق که می‌گرفت تجهيز می‌کرد.

مدير بنياد فرهنگی خاتم‌الاوصياء تاکيد کرد: برخی می‌گويند ما تکبير گفتيم و رعب الهی به عراق افتاد و پيروز شديم؛ اين مطلب درست است اما جنگ نبرد سختی بود که هشت سال طول کشيد و آثار آن هنوز در جامعه باقی‌مانده است.

يکتا اظهار کرد: امام خمينی (ره) فرمودند بايد سال‌ها بگذرد تا مقام شهدا برای ما روشن شود و با تمام سختی‌هايی که زمان جنگ وجود داشت بايد بعد از آن آثار و برکات جنگ را حفظ می‌کرديم اما افرادی در اين زمان ما را به کيش و تخت‌جمشيد بردند.

وی افزود: ما در جنگ پيروز شديم و هشت سال دفاع مقدس بنای نبرد حزب‌الله و بيداری اسلامی را پايه‌گذاری کرد و امروز شاهد هستيم که موشک فجر پنج ايران در تلاويو پايتخت رژيم صهيونيستی می‌خورد و اين امر نشان‌دهنده اشراف اطلاعاتی و اخباری ايران است.

مدير بنياد فرهنگی خاتم‌الاوصياء خاطرنشان کرد: جنگ اقتدار ما را در عين مظلوميت تثبيت کرد و در حال حاضر حواس ما را پرت کرده‌اند و سبک زندگی ما را تغيير دادند و سبک زندگی ما را از مساجد به سمت فرهنگسرا می‌برند و از خودمان دور کردند.

يکتا تاکيد کرد: چون از قبل طراحی شده بود سبک نگاه سياسی و گفتمانی ما عوض شد و سبب شد تا در چاله‌های اعتقادی و گفتمانی بيفتيم.

وی يادآور شد: در مجلس ششم گفته می‌شد که چرا آزادی بيان وجود ندارد و می‌توان عليه خدا نيز حرف زد و آيا واقعاً جنگی وجود داشته يا شما شلوغ می‌کنيد.

مدير بنياد فرهنگی خاتم‌الاوصياء با اشاره به فتنه سال ۸۸ گفت: اساتيد دوران مجلس ششم و جوانان جدا شده از سبک زندگی و عده‌ای خواص که به دنبال اين سبک جديد بودند به فتنه تبديل شدند و اين امر سبب ايجاد چاله شد و مسئولانی فرزندان خود را در سال ۸۸ به خيا‌بان‌های شهر می‌فرستادند که فکر می‌کردند کار تمام می‌شود.

يکتا تصريح کرد: فتنه در خيابان‌ها ريخت زيرا عده‌ای با تحريکات قبل از انتخابات و نگاه طرفداری وارد ميدان شده بودند و فضا را غبارآلود کرده بودند؛ اين شلوغی به خاطر سئوال برخی از افراد بود که عده‌ای از آن به سمت خود بهره‌برداری می‌کردند.

وی افزود: در آن زمان بيشترين غصه به دل رهبری وارد شد و در حال حاضر وظيفه تمام ما جهاد اکبر است و تقابل ما با اسلام آمريکايی است که دشمن استادی است و به خوبی می‌داند چکار کند.

مدير بنياد فرهنگی خاتم‌الاوصياء يادآور شد: انقلاب اسلامی همانند قطاری است که به سمت هدفی حرکت می‌کند و برخی مانند سروش، کديور، مهاجرانی و گنجی از وسط‌های راه از اين قطار پياده می‌شوند و راننده قطار به خوبی می‌داند که سوزنبان کس ديگری است و اين انقلاب را حفظ می‌کند.

يکتا خاطرنشان کرد: فتنه آينده بزرگ‌تر از فتنه سال ۸۸ است و آنچه در فتنه آينده اتفاق می‌افتد فتنه خيابانی نيست بلکه فتنه افکار و صحبت‌ها است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016