پنجشنبه 7 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اظهارات صريح حبيب الله عسگراولادی درباره موسوی، کروبی و هاشمی رفسنجانی: آنها فتنه نيستند

حبيب الله عسگراولادی گفت: "من موسوی و کروبی را به عنوان فتنه نمی‌شناسم چون با هر دويشان کار کرده‌ام. يک سال و نيم وزير موسوی بودم و با کروبی نيز در کميته امداد و زندان بودم."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرآنلاين ـ انتخابات - دبيرکل جبهه پيروان خط امام و رهبری تاکيد کرد: اساسا نبايد کسانی که در نهضت و انقلاب سابقه دارند را به راحتی از دست داد.


به گزارش خبرنگار خبرآنلاين حبيب الله عسگراولادی دبيرکل جبهه پيروان خط امام و رهبری پيش از ظهر امروز در حاشيه همايش سراسری جبهه پيروان خط امام و رهبری در جمع خبرنگاران با بيان اينکه موسوی و کروبی را به عنوان فتنه نمی‌شناسم، اما آنها از نظرات قبلی خود برنگشته اند گفت: اما اهل فتنه دور اينها جمع شده‌اند و به حيثيت‌شان آسيب زده‌اند.

وی تاکيد کرد: من موسوی و کروبی را به عنوان فتنه نمی‌شناسم چون با هر دويشان کار کرده‌ام. يک سال و نيم وزير موسوی بودم و با کروبی نيز در کميته امداد و زندان بودم.

خبرنگاری پرسيد پس به نظر شما بايد از اين دو فرد رفع حصر شود که وی در پاسخ به اين سوال گفت: من را وارد سياست نکنيد. اين موضوعات کار امنيتی و قضايی است و دستگا‌های قضايی و امنيتی بايد به اين موضوع رسيدگی کنند.

وی هم‌چنين در مورد توهين به آيت‌الله هاشمی رفسنجانی نيز گفت: نحوه برخورد که با آيت‌الله هاشمی رفسنجانی می‌شود قابل قبول نيست. من با ايشان در زندان بوده‌ام و آيت‌الله هاشمی در زمان غربت اسلام در مسوولييت خود هيچ کوتاهی نکرده‌ است. البته ايشان مجتهد سياسی هستند و در موضوعات سياسی نظرات خاص خود را دارد.

عسگراولادی با بيان اينکه در شرايط کنونی نبايد خط ضدهاشمی يا خط ضدناطق‌نوری باز کنيم، اظهار کرد: اين‌چنين مسائلی را دشمن می‌خواهد.

دبيرکل جبهه پيروان با بيان اينکه جبهه پيروان احتمالا هفته آينده در نشست با جامعتين در خصوص انتخابات نشستی برگزار خواهد کرد گفت: ائتلاف با پايداری در اين جلسه بررسی می‌شود.
حبيب‌الله عسگراولادی دبيرکل جبهه پيروان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر ائتلاف با جبهه پايداری و ديدار با آيت‌الله مصباح اظهار داشت: پس از اينکه توفيق نشست جمعی با نمايندگان جامعتين و جبهه را داشته باشيم در آنجا درباره ائتلاف اصولگرايان درباره گروه‌ها، شخصيت‌ها و افراد برنامه‌ريزی می‌کنيم.

عسگراولادی با بيان اينکه هنوز برای اين دو سوال پاسخی ندارم تا زمانی که با جامعتين نشست داشته باشيم افزود: اعضای اين هيئت مربوط به ۳ گروه مشخص شده ولی برای گفتن نيست.

دبيرکل جبهه پيروان با بيان اينکه احتمالاً اين نشست از هفته آينده برگزار می‌شود درباره اين سوال که آيا جامعتين هم کانديدا معرفی خواهد کرد يا خير گفت: خير آنها نمی‌خواهند نامزد مشخص داشته باشند.

وی تاکيد کرد: جبهه پيروان در صدد است که زير سايه روحانيت و مراجع باشيم و از آنها تقاضا کنيم نامزدهای اصولگرا دور يکديگر جمع شده تشکيل تيم دهند و مصداق تعيين کنند.

عسگراولادی با بيان اينکه ما درباره مصداق خود با جامعتين مشورت می‌کنيم اما جامعتين قصدی برای معرفی نامزد مشخص ندارد يادآور شد: ما هم انتظار نداريم که جامعتين به زحمت بيفتد و نامزدی معرفی کند البته آنها خودشان هم موافق نيستند.

دبيرکل جبهه پيروان با تاکيد بر اينکه معرفی اين هيئت برای رسيدن به ائتلاف و طراحی يک مدل وحدت در انتخابات است يادآور شد: ما در اين هيئت سه‌گانه می‌خواهيم بنشينيم و درباره ائتلاف اصولگرايان صحبت کنيم شايد خود بنده هم عضو اين هيئت باشم.

وی گفت: در اين نشست درباره گفتمان انتخابات و برنامه دولت آينده صحبت کرده و اين مسائل را مشخص می‌کنيم و قرار است از گفتمان و برنامه به سمت تيم محوری حرکت کنيم.

عسگراولادی تاکيد کرد: در نهايت اين تيم روی گفتمان و مصداق رياست جمهوری يازدهم بحث می‌کند.

دبيرکل جبهه پيروان در خصوص ائتلاف با پايداری ادامه داد: برای ما هيچ اصولگرايی استثنا نيست و ما می‌خواهيم که همه تشکل‌های اصولگرا زير چتر جامعتين باشند و هر کس هم که نپذيرفت ديگر نپذيرفت.

وی ديدار با آيت‌الله مصباح را افتخار خود دانست و در عين حال تصريح کرد: ما هنوز برای ديدار با ايشان استجازه نکرده‌ايم و آيت‌الله مصباح‌ هم اجازه نداده‌اند.

عسگراولادی درباره توصيه به دولت در ماه‌های پايانی آن خاطرنشان کرد: ما با انحراف و اهل فتنه درگيری نداريم اما به آنها توصيه می‌کنيم که به آهنگ ولايت و مردم اعتنا کنند و از فتنه‌جويان تبری بجويند.

دبيرکل جبهه پيروان در پاسخ به اين سوال که پس چرا شما در مقالات اخير روزنامه ولايت نام مشايی را برده‌ايد گفت: با توجه به صحبت‌های رئيس‌جمهور معتقد بودم که او صفت اوليا و انبيا را برای مشايی به کار برده در حالی که چنين تعريف‌هايی درست نيست.

وی در خصوص کانديداتوری مشايی در انتخابات رياست جمهوری گفت: هر فرد ايرانی می‌تواند نامزد انتخابات شود اما شورای نگهبان صلاحيت‌ها را بررسی خواهد کرد.
دبيرکل جبهه پيروان خط امام و رهبری پيش از مصاحبه در جمع خبرنگاران در همايش بزرگداشت نهم دی که از سوی اين جبهه در محل موسسه شهدای موتلفه در تهران برگزار شد، گفت: آنچه در نهم دی اتفاق افتاد يک امتحان بسيار سخت بود که بخشی از کسانی که از ابتدای انقلاب همراه انقلاب بودند تکيه گاهی شدند برای فتنه آمريکا و انگليس و صهيونيزم.

وی با اشاره به اينکه اين آزمون خيلی سخت بود افزود: اما خداوند يکجا مردم را خودجوش به صحنه آورد. هيچ تشکلی نمی تواند ادعا کند که ما دخيل بوديم. بعضی از آنان که امروز اين روز را مصادره می کنند آن روز هيچ کاره بودند. هيچ تشکلی نمی تواند نهم دی را مصادره کند. امت اسلام حضور خودجوش داشت.

وی با بيان اينکه خدا به مردم مدد رساند تا ظهور کنند افزود: روز نهم دی نسيمی شد که تمام آلودگی های فضا را از بين ببرد.

وی ادامه داد: ما مصداق داريم که اگر ميزان آلايندگی های شهر زياد شود اگر يک نسيم بيايد همه اين آلايندگی ها می روند. در روز نهم دی تمام آلايندگی ها و آلودگی به وسيله حرکت خودجوش حرکت مردم و حضور و ظهور شان رفع شد. حرکت مردم در روز نهم دی مثل روز ۲۲ بهمن بود. ظهور مردم در نهم دی نمونه ظهور حضرت ولی عصر (عج) بود و ظهور حضرت در نهم دی تجلی کرد. من از تمام کسانی که در نهم دی وارد صحنه شدند و موفق شدند ظهور را به دست بياورند تبريک گفته و از همه آنان استدعا دارم و از همه امت که راه نهم دی را با جديت ادامه بدهيم.

دبيرکل جبهه پيروان خط امام و رهبری با بيان اين که قرآن درباره برخی دشمنی ها به ما اخطار داده است، گفت: اينکه می خواهيم اسلام را هماهنگ با ولی خدا و نائب ولی خدا از نو در دنيا متولد کنيم ساده نيست. قرآن نشان می دهد که دشمن از صدر اسلام و از بدو نزول آيات مبارک قرآن هر بار توانست مستقيم بجنگد وارد شد، نتوانست جنگ فرهنگی را راه انداخت. اگر نتوانست جنگ اقتصادی را به راه انداخت. اگر نتوانست تلاش کرد در داخل گسل هايی پديد آورد و بين مردم و رهبری جدايی بياندازد. ايجاد گسل ها و گسيختگی ها فتنه است. اگر باز هم نتوانست می آيد مسير را مسير انحرافی می کند تا حالا که نه جنگ نظامی، نه جنگ فرهنگی و نه جنگ اقتصادی و گسل و فتنه ميسر نيافتاد می آيد انحراف ايجاد می کند.

وی ادامه داد: وقتی ديدند نمی توانند بر پيامبر(ص) موفق شوند کلام خدا را تحريف کردند. در اينکه انحراف پس از شکست در همه اين مقدمات صورت می گيرد يعنی اينکه می خواهد از راه های انحرافی مانع مسلمين می شود. مثلا می آيد ملت گرايی، نژاد گرايی، زبان گرايی و ... را راه می اندازد. اينکه ايرانيت، مکتب ايرانی منهای اسلام بيايد در مسير امام(ره) که می گفتند من دست تمام مسلمين را در سراسر جهان به گرمی می فشارم، داخل شود انحراف است.

عسگراولادی در بخش ديگری از سخنانش با اشاره به ديدگاه های امام(ره) درباره ديدگاه امام درباره اسلامی اداره کردن جامعه گفت: شاگردان امام (ره) مانند شهيد مطهری، بهشتی، مفتح، هاشمی نژاد و دو شخصيت بزرگ آيت الله خامنه ای و آيت الله هاشمی رفسجانی آمدند و راه امام را دنبال کرده و گفتند اسلام راه اداره جامعه است و حکومت اسلامی می تواند ماندگار و جهانی شود.

وی ادامه داد: اگر ملت اسرئيل از حکومتش حمايت نکند نمی تواند دست به اين تجاوز وحشيانه عليه مسلمانان بزند. يا اينکه اگر ملت آمريکا ماليات ندهد، دولت اش نمی آيد به کشورهای ديگر حمله نظامی کند. بنابراين دوستی با ملت اسرائيل و آمريکا اشتباه است. فتنه و انحراف دو روی يک سکه است. مسئله ای که در اهل فتنه راجع به انتخابات وجود داشت، يعنی تقلب و دروغ می بينيم در مصر هم همين اتفاق افتاد. يعنی اين کار، نقشه استکبار است. در مصر آقايی که رقيب محمد مرسی بود آن اتهام تقلب و دروغ در انتخابات را همان طور که در ايران بود و شايد کمی پر رنگ تر مطرح کرد. فتنه به دنبال ايجاد گسل بين مردم و رهبری است و انحراف خطوه فتنه است.

دبيرکل جبهه پيروان خط امام و رهبری خاطرنشان کرد: در گذشته که اسفالت هم نبود در بيابان ها کاروان ها و يا پياده روها روی جاپا می رفتند. علت آن اين بود که جاپا و خطوه ای باقی می ماند و در بيابان از آن استفاده می کردند. اما دشمنان بشر برای اينکه بتوانند آنان را به بيغوله برده و لخت شان کنند تعدادی جا پا ساخته و مسير آنان را منحرف می کردند. اين جا پا خطوه است. خداوند می فرمايد که شيطان برای انسان خطوه و جاپا می سازد. صداهای بيگانه در انتخابات رياست جمهوری گفتند که در انتخابات تقلب می شود.اين خطوه های شيطان بود.

عسگراولادی در بخش ديگر به انتخابات رياست جمهوری اشاره کرد و گفت: دوستان در جلسه پيش از من خطوات ما در انتخابات را ترسيم کردند. اما بايد توجه داشته باشيم که هر کسی که در زير چتر روحانيت معظم به دنبال يک ائتلاف اصولگرايان باشد که از اين ائتلاف به جانب وحدت حرکت کنيم. وقتی که ما سه تا مجموعه دور همديگر جمع شديم و ديگر مجموعه اصولگرا منفرد اصولگرا را دعوت کرده و صميمانه نشسته و بتوانيم ائتلاف اصولگرايان را در حد وسيعی سامان داده تا خدا ما را هدايت کرده و جامعه به وحدت برسد. اگر ما درست کنيم مثل هميشه مراجع تقليد، علمای بزرگ و رهبری معظم که پدر امت هستند ما را تاييد کرده و اين مجموعه در حال حرکت را رها نمی کنند.

وی ادامه داد: دسته ای فريب دشمن را خورده اند و لشکر فتنه شدند. دسته ای ديگر کسانی بودند که فريب دشمن را خورده و لشکر انحراف شدند. پيامبر می فرمايد «درد بی درمان شما گناهان و انحراف از حق و داروی شما استغفار است». مراجع تقليد اظهارنظر فرمودند من جمله حضرت آيت الله سيستانی. من از ايشان و برخی مراجع شنيدم که شرايط ما شرايطی است که بايد بيشتر امر به معروف کنيم و نهی از منکر در حد ضرورت. اگر ما خواسته باشيم درباره فتنه يا انحراف نهی از منکر کنيم خوب است ولی شرايط شرايطی است که بايد بيشتر تکيه روی امر به معروف باشد. البته در فرهنگ جمهوری اسلامی ما از آيت الله شهيد بهشتی داريم که می فرمودند «جاذبه در حد توان و دافعه در حد ضرورت».

عسگراولادی تصريح کرد: الان احتياج داريم فضای انتخابات را به جای اينکه بگذاريم ديگران ميدان جنگ کنند بايد به ميدان جشن ملی تمام عيار تبديل کنيم. انشاء الله خداوند مرحمت می کند که اين موضوع تحقق يابد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016