پنجشنبه 7 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بادامچيان: خاتمی توسط هاشمی رفسنجانی برای شرکت در انتخابات به رهبری نامه داد

اسدالله بادامچيان با اشاره به همزمان بودن انتخابات رياست‌جمهوری و شوراها و حساسيت چندبرابر انتخابات پيش‌رو،‌ گفت: اين موضوع باعث می‌شود که همه ما وظيفه سنگين‌تری نسبت به دوره‌های گذشته داشته باشيم چون در انتخابات پيش‌رو استکباری جهانی ادامه فتنه گذشته خود را پس از شکست در سال ۸۸ دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی که در همايش جبهه پيروان خط امام و رهبری به مناسبت ۹ دی سخن می‌گفت، با اشاره به اينکه استکبار توانست «ميرحسين موسوی» را با چهره نخست‌وزيری امام مطرح کند، ما از ابتدا در باطن اين فرد مشکوک بوديم تا زمانی که چهره واقعی آن معلوم شد و اين زمان ۲۰ سال به طول انجاميد، اظهار کرد: استکبار برخی چهره‌ها را حتی به صورت انقلابی در راستای اهداف خود می‌سازد به طور مثال هرگز تصور ما اين نبود که مسعود رجبی مهره آمريکا باشد. پس در اين دوره هم با فتنه روبرو هستيم و بايد حواس‌مان باشد تا بتوانيم دسته‌بندی صحيح داشته باشيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اينکه از جمله منافقين و منحرفين و... همه تصميم دارند به صورت پراکنده اما مرتبط وارد برنامه شوند، گفت: در اين راستا شاهد شايعه‌پراکنی‌ها و تخريب چهره‌های معتمد هستيم که روش آنهاست.

بادامچيان با اشاره به اينکه در ميان اصلاح‌طلبان شاهد چندگانگی هستيم و حدود پنج تا شش تيپ فعال هستند، اظهار کرد: عده‌ای از اصلاح‌طلبان می‌گويند نمی‌آييم چون حضور ما باعث می‌شود حرف‌های گذشته‌مان باطل شود، برخی می‌گويند بايد بياييم و مواضع‌مان را محکم کنيم. کسانی معتقدند که در انتخابات ورود پيدا نکنيم و برخی بحث تحريم را مطرح می‌کنند و در کنار آنها يک عده معتقدند که چهره ملايمی مثل «عارف» مطرح شود که البته خودش گفت من نامزد اصلاح‌طلبان نمی‌شوم و مستقل می‌آيم. همچنين گروهی می‌گويند بايد با يکی از اصولگرايان مداراگر با اصلاح‌طلبان همراهی کنيم تا جايی داشته باشيم و البته اخيرا آقای خاتمی توسط آقای هاشمی به مقام معظم رهبری نامه دادند که راهی باز شود تا ما به صحنه بياييم.

وی با اشاره به اينکه جريان انحرافی هم در انتخابات پيش‌رو بسيار فعال است، خاطرنشان کرد: اخيرا مطرح شده که اين بار ملت کار را يکسره می‌کند. به نظرم جريان انحرافی می‌خواهد کار را يکسره کند وگرنه ملت هميشه کار را يکسره کرده بوده است.

بادامچيان با بيان اينکه دو گروه اصلاح‌طلبان و جريان انحرافی در انتخابات شوراها بسيار فعال هستند، خاطرنشان کرد: در اين زمينه با توجه به اينکه مساله شورای نگهبان در انتخابات شوراها مطرح نيست و حدود ۱۵۰ هزار نفر بايد در انتخابات مشخص شوند پس موقعيت خوبی برای اجرای برنامه‌های اين دو گروه است.

اين عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی همچنين با اشاره به وجود برخی تفرقه‌ها در جريان اصولگرايی، گفت: اگر با برنامه به صورت مرتبط و با دقت و جهاد کار نکنيم مسئوليت‌مان را انجام نداديم پس همه بايد با هم در مساله انتخابات کار کنيم و دوستان ما در استان‌ها و شهرستان‌ها فعال شوند و ساماندهی‌های لازم را انجام دهند تا افراد لازم را معرفی کنند.

وی همچنين به ضرورت فضاسازی و جمع‌آوری اطلاعات برای انتخابات شوراها اشاره و اظهار کرد: بايد در استان‌ها مراقب گروه‌های منحرف و التقاطی باشيم و آنها را شناسايی کنيم و همچنين خواست مردم را در نظر بگيريم و ارزيابی از عملکرد شوراهای فعلی داشته باشيم.

بادامچيان با بيان اينکه برای انتخابات شوراها شعاری در جبهه پيروان خواهيم داشت، گفت: به صورت سراسری با يک شعار و برای هر استان به اقتضای آن شعار ويژه‌ای خواهيم داشت.

وی همچنين در رابطه با سوالی در مورد مشکلات مالی در استان‌ها برای فعاليت و انگيزه برای شرکت در انتخابات، اظهار کرد: انگيزه برای شرکت در انتخابات زياد است چون تکليف شرعی ماست و به گفته امام نبايد بگذاريم انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد چون همان‌طور که خدا کمک داد و انقلاب به پيروزی رسيد و سی و چند سال در مقابل دنيای استکبار ايستاده است بايد اميدوار باشيم که مشکلات در سه دوره شوراها اين بار به همت تمامی شما حل شود و شوراها به صورت نهاد گسترده مردمی نقش خود را در نظام اجرا کند.

بادامچيان هم‌چنين در جواب سوالی در رابطه با نامه اخير دادستانی به رييس‌جمهور مبنی بر اعلام اسامی متخلفان معوقات بانکی، گفت: اميدواريم رييس‌جمهور اين افراد را معرفی کنند چون وقتی که آمدند گفتند ما همه مافيای نفت را ريشه‌کن می‌کنيم اما تا امروز کسی را معرفی نکرده‌اند که در صورت اعلام اسامی از سوی رييس‌جمهور از ايشان تشکر می‌کنيم.

اين عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به صحبت اخير رييس‌جمهور مبنی بر پنج برابر شدن يارانه‌ها، گفت: اين به معنای پرداخت ماهيانه ۲۲۵ هزار تومان و ساليانه سه ميليون تومان به تک تک افراد جامعه است که با احتساب ۷۳ ميليون نفر در جامعه، بودجه بسياری نياز دارد که سبب افزايش نقدينگی و تورم وحشتناک می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016