جمعه 8 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

امام جمعه تهران: فتنه‌ کور سال ۸۸ پشتوانه خارجی داشت

صدیقی، امام جمعه موقت تهران گفت: فتنه‌گران و سران فتنه در انتخابات سال 88 کاری کردند که ورشکستگان سیاسی، نادمان از نظام و انقلاب، منافقان و سلطنت‌طلب‌ها با هم مجتمع شدند و وقتی مردم متوجه شدند این کانون مقابل نظام، دین و ولایت مجتمع هستند این کانون را کوبیدند و به این کار همچنان ادامه خواهند داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: ایران طی مدت طولانی پس از تولدش از انقلاب به این سو حامل حقایق، حوادث و پیام‌هایی است که با همه تاریخ بشریت برابری می‌کند. هر روز یک حادثه و معجزه عظیمی اتفاق افتاد که از پیش‌بینی و پیش‌گویی علمی خارج بوده است.

وی افزود: پیروزی انقلاب در همین رهگذر قابل تماشا است. مقابله و ایستادگی جانانه انقلاب اسلامی در برابر قدرت‌های نظامی، اقتصادی و سیاسی شرق و غرب از مهم‌ترین نمادهای این معجزه است. چه دلایلی بالاتر از این برای حقانیت راه ولایت و رهبری خودمان داریم. حادثه عظیم رحلت امام خمینی (ره) و پیدا شدن کسی که بتواند بار امامت امت را به دوش بکشد از دیگر حوادث غیرقابل پیش‌بینی پس از انقلاب است. بعد از امام کسی بر سر کار آمد که در اوج آبرومندی همه عقبه‌ها را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشت و یقینا این ولایت به ولایت امام عصر متکی است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حوادث سال 1388 گفت: حادثه 18 تیر و معجزه حل این خطر و سایر حوادث سال 88 از جمله اتفاقاتی است که توسط ملت باشعور ایران مهار شد. دست نیرنگ و فریب دنیای استکبار که سال‌ها قبل برای فتنه 88 آماده شده بود، مانع از دادن مدال افتخار به ملت شد. فتنه‌ی کور سال 1388 پشتوانه خارجی داشت و با برنامه ریزی انجام شد، اما مسائلی که موجب ظهور بصیرت مردم شد معجزه و جلوه دیگری از ایمان، صبر و ولایت‌مداری مردم بود. مردم دیدند در جریان فتنه، فتنه‌گران قانون‌گریزند. مردم ما خیلی زرنگ هستند و تشخیص دادند ادعاهایی که قبل از اعلام رسمی نتیجه انتخابات توسط برخی انجام شد نوعی القای تقلب در جریان انتخابات است، ولی باید دانست که ملت هیچ وقت قانون‌گریزی را نپذیرفته و نخواهد پذیرفت.

صدیقی افزود:‌ هماهنگی سران استکبار با حرکت فتنه و سران فتنه موضوع کم‌اهمیتی نیست. روسای جمهور آمریکا، فرانسه و آلمان به وضوح از سران فتنه حمایت کرده و به آنان کمک کردند. حتی از سفارت انگلیس در جمع راهپیمایان حضور داشتند. امام خمینی (ره) فرمودند هرگاه سران استکبار از موضوعی تعریف کردند شما به آن موضوع شک کنید. ملت با قاطعیت در برابر جریانی که مورد حمایت غرب قرار می‌گیرد همچنان خواهد ایستاد.

وی افزود: فراهم کردن زمینه برای تمرکز همه منحرفان جهت فساد، موضوع مهمی بود که در سال 88 اتفاق افتاد. این افراد کاری کردند که ورشکستگان سیاسی، نادمان از انقلاب و نظام، منافقان و سلطنت‌طلبان با هم مجتمع شدند. مردم هرجا بببینند کانونی مقابل نظام، دین و ولایت مجتمع می‌شود این کانون را می‌کوبند و به این کار خود ادامه می‌دهند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: آتشی که در سال 88 جرقه زد و شعله‌ور شد و موجب ورود مردم و ذوب شدن آنان در مسیر حرکت امام حسین (ع) شد، با پاره کردن عکس امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری آغاز و با سر دادن شعار "نه لبنان و نه غزه" ادامه یافت. حرمت ماه رمضان شکسته شد و شعارهای انحرافی سر داده شد و روز عاشورا با بساط امام حسین (ع) درافتاده و به عاشورا جسارت کردند. همه این‌ها در تضاد با مهندسی امام خمینی (ره) برای این نظام بود. به همین دلیل بود که مردم به صورت خودجوش اجازه ندادند این مسیر تداوم یابد. برای مردم مقدسات از ناموس، جان و مالشان اهمیت بیشتری دارد و اصلا غیرت ولایی، انقلابی و اسلامی مردم همواره خط‌شکن بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


صدیقی تاکید کرد:‌ کاری که باید توسط نیروهای امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و انتظامی از مدت‌ها قبل انجام می‌شد توسط ده‌ها میلیون نفر از مردم به سرانجام رسید. ترسیم امامت و رهبری و ادعای دین به امام زمان (عج) و حل مشکل به صورت اساسی اقدامی بود که توسط مردم در جریان فتنه اتفاق افتاد.

وی همچنین در خطبه اول نماز جمعه گفت: خداوند برای وحدت جامعه اسلامی سرمایه‌گذاری کلانی کرده است. این موضوع در دستورات و برنامه‌های عملی و حضور در نمازهای جماعت تبلور یافته است. مردم در محلات باید پنج بار در فضای الهی یکدیگر را ملاقات کنند و با اقتداری که از مسجد می‌گیرند به خانه برگردند. مردم در روزهای جمعه با عشق به خدا به نماز جمعه می‌آیند و با حضور میلیونی در نماز جمعه خدا را برای پرطرفدار بودن اسلام و پررهرو بودن مکتب و هدف‌شان شکر می‌کنند. این موضوع برای داخلی‌ها آموزش‌ بندگی، صفا و صمیمیت و آموزش سیاسی در پی دارد.

امام جمعه موقت تهران افزود: مردم کشورهای اسلامی در کنگره جهانی حج در مکه حضور یافته و پیام رهبری جهان اسلام را به گوش جهانیان می‌رسانند. مسلمانان احساس می‌کنند دریای بی‌کرانی هستند و مرزهای جغرافیایی آنان را از هم جدا نمی‌کند و در حقیقت مناسک حج، توجه میلیون‌ها نمازگزار به یک قبله واحد است.

صدیقی با بیان این‌که «قانون واحد، جامعه واحد را می‌سازد» افزود: حرکت امت در مسیر قرآن و عترت موجب وحدت امت می‌شود. جامعه بشری معلم نیاز دارد. قانون واحد اگر تفسیرهای متفاوتی داشته باشد منجر به اداره واحد جامعه و خاتمه دادن به اختلافات نمی‌شود. در اختلاف برداشت‌ها باید یک انسان مقبول در جامعه اسلامی حرف آخر را بزند. ایجاد وحدت، فراهم آوردن زمینه وحدت و نفوذ در جهان اسلام از معجزات اسلام است. اگر نماز درست شود همه چیز درست می‌شود. تنگ‌نظری از بین می‌رود و ایثارها و نثارها جانشین انحصارطلبی‌ها و استقرار همه در زیر یک پرچم می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که «نماز جمعه نماز انتظار است» افزود: از قبله باید درس انتظار آموخت. در روایات فرموده‌اند سه عمل انسان را از همه سریع‌تر به خدا نزدیک می‌کند، صبر و پایداری، سکوت و پرهیز از عکس‌العمل بی‌خرد،‌ جلوتر از امام حرکت نکردن و عقل و دین را در نظر گرفتن و انتظار فرج از اهم این تاکیدات است. هر بار به نماز جمعه می‌آیید با این حال که این بار پشت سر امام زمان نماز خواهید خواند در نماز جمعه حضور یابید.

امام جمعه موقت تهران در پایان از حضور آیت‌الله موحدی کرمانی در جمع خطبای نماز جمعه تشکر کرد و افزود: از حضور عالم مجاهد، خوشنام،‌ ولایی و انقلابی آیت‌الله موحدی کرمانی به جمع خطبای جمعه تهران سپاسگزاری می‌کنم و امیدوارم مردم با حفظ این اجتماع عظیم موجب پیشرفت و بالندگی نماز جمعه شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016