چهارشنبه 13 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی مقدم: نارضايتی مردم از نيروی انتظامی به حداقل رسيده

• ايران به اتباع افغان نياز دارد
• دخالتی در فيلتر کردن سايت ها نداريم

پليس - فرمانده ناجا در صبحگاه عمومی فرماندهی انتظامی استان قم حضور يافت.

به گزارش خبرآنلاين و به نقل از پايگاه اطلاع رسانی پليس؛ سردار اسماعيل احمدی مقدم امروز در حاشيه مراسم صبحگاه عمومی فرماندهی انتظامی استان قم در جمع خبرنگاران، نظارت و سرکشی به واحدها، رفع کمبودها و نواقص را علت سفر به فرماندهی های انتظامی استان های سراسر کشور عنوان کرد و گفت: در برنامه پنجم توسعه، طی دو نوبت (يکی در نيمه برنامه و ديگری پايان برنامه)، ارزيابی جامعی از همه استان ها توسط بازرسان و کارشناسان نيروی انتظامی انجام می شود.

وی به حضور بازرسان و کارشناسان ناجا در نيمه برنامه به استان قم اشاره کرد و افزود: در ارزيابی ميدانی صورت گرفته از شهروندان در خصوص عملکرد نيروی انتظامی؛ خوشبختانه نسبت به دوره قبل، فرماندهی انتظامی استان قم پيشرفت قابل ملاحظه ای داشته و ۵ نمره در معيار ۱۰۰ به نمره قبلی اين استان افزوده شده است.

فرمانده ناجا ادامه داد: اين استان، در توسعه زير ساخت های سازمانی مانند تاسيسات، اماکن، خودرو و تجهيزات نيز پيشرفت های قابل ملاحظه ای در اين بازه زمانی داشته است. در شاخص های ماموريتی استان قم، خوشبختانه در کاهش جرايم، تصادفات و در افزايش قانون گرايی پيشرفت های خوبی داشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی از استان قم به عنوان يکی از کم جرمترين استان های کشور نام برد و گفت: در عمده جرايم امنيتی و جنايی، عددها در اين استان يا صفر و يا نزديک به صفر است.

احمدی مقدم، بالاترين عدد جرم در استان قم را مربوط به قتل دانست و گفت: تا پايان پاييز امسال، ۱۲ فقره قتل در اين استان به وقوع پيوسته که البته اين رقم را بايد به صفر برسانيم اما در مقايسه با مدت مشابه در سال قبل، کاهش قتل را شاهد هستيم. جرايم خشن شامل آدم ربايی،‏ گروگان گيری، سرقت مسلحانه، سرقت بانک و طلافروشی در اين استان صفر يا نزديک صفر است.

او از سرقت های خرد به عنوان عمده مشکل استان قم نام برد و گفت: نسبت به شاخص های کشوری، آمار سرقت های خرد در اين استان عدد بسيار پايينی دارد. در مناسبت های خاص، متاسفانه برخی سارقان تحت عنوان زوار به اين استان سفر می کنند البته کسانی که مورد دستبرد قرار می گيرند عمدتاً مسافران می باشد که با تمهيدات پيش بينی شده برای روزها و مناسبت های خاص با افزايش اعزام واحدهای احتياط، ميزان سطح امنيتی در اين استان ارتقاء يابد.


ايران به اتباع افغان نياز دارد

فرمانده ناجا درباره خروج و طرد اتباع افاغنه از کشور، گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی، اتباع افغانی درکشور حضور دارند و به علت اشتغال آنها در بسياری از مشاغل سخت، کشور به آنها نياز دارد، از سوی ديگر به علت شرايط اقتصادی و ... تا حد زيادی خود آنها داوطلبانه از ايران خارج شدند. در واقع، خروج اتباع افغانی يا قانونی کردن اقامت آنها به يکباره امکان پذير نيست و روندی است که به آرامی و به تدريج صورت می گيرد.

او با بيان اينکه نسبت به گذشته ورود قانونی اتباع افغانی مجازدر حال ارتقاء می باشد،‌ گفت: آغاز طرد اتباع افغانی غيرمجاز پايان سريعی ندارد و تدريجی است. در استان های کشور برای حضور اتباع افغانی شاخص هايی وجود دارد که براساس اين شاخص ها، به تدريج از حضور اتباع غيرمجاز جلوگيری و از سوی ديگر درصد اتباع مجاز افزايش پيدا می کند.

احمدی مقدم گفت: اتباع مجاز تابع قانون هستند و از سوی ديگر وزارت کار براساس نيازهای داخلی کشور، با اتخاذ تمهيداتی، برای اتباع مجاز پروانه کار صادر می کنند تا در کشور مشغول کار شوند.

او همچنين در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر برداشته شدن فيلترينگ بعضی از شبکه های اجتماعی، گفت: نيروی انتظامی دخالتی در فيلتر کردن سايت های اجتماعی و مجازی ندارد و اين در دستورکار نهادها و سازمان های ديگر است.

نارضايتی مردم از نيروی انتظامی به حداقل رسيده است

احمدی مقدم همچنين در صبحگاه عمومی فرماندهی انتظامی استان قم که با حضور استاندار، اعضای شورای تامين استان، تعدادی از خانواده معظم شهداء، ايثارگران و خبرنگاران برگزار شد، گفت: برای پاسداری از ارزش ها ابتدا بايد آنها را در درون سازمان خودمان بکار گيريم، اين مورد همواره بايد تقويت شود بنابراين بايد امر به معروف را از خودمان شروع کنيم تا مردم نيز امر و نهی ما را بپذيرند.

فرمانده ناجا گفت: ما تلاش می کنيم تا در کنار فرد از سازمان نيز مراقبت شود، سعی داريم تا امکانات و تجهيزات لازم برای رشد و تعالی کارکنان فراهم و نيازهای مالی و معيشت آنان در حد آبرومند و شرافتمندانه تامين شود که در نهايت توجه يه اين مورد باعث ارتقا يافتن کارآمدی سازمان شده است.

وی ادامه داد: کارکنان خدوم مورد تشويق قرار می گيرند اما با آن عده افراد قليلی که قدر اين لباس را ندانستند قاطعانه برخورد می کنيم‎، امروز تخلفات کارکنان به حداقل خود رسيده، البته همکاران ما بايد خودشان هم مراقب باشند که اگر کسی تخلف کرد با وی برخورد کنند تا اين مجموعه عظيم بد نام نشود.

احمدی مقدم با اشاره به اينکه امروز نگاه مردم به نيروی انتظامی کاملا متفاوت است، گفت: امروز نارضايتی مردم از نيروی انتظامی در مورد رفتار و برخورد برخی از کارکنان است، ما بايد به جايی برسيم تا مردم احساس شور و شعف از نيروی انتظامی داشته باشند و الحمدلله اين امر در حد بسيار بالايی محقق شده است؛ سعی می کنيم صفاتی را که مردم از ما انتظار دارند در سطح جامعه بروز دهيم و آن صفاتی که نبايد در اين سازمان وجود داشته باشد، از بين ببريم تا اثری از آن در نيروی انتظامی يافت نشود.

فرمانده نيروی انتظامی خطاب به کارکنان فرماندهی انتظامی استان قم گفت: با تلاش های مسئولان استان قم زير ساخت های بسيار خوبی فراهم شده است تا جائيکه در حوزه امنيت نيز آمار جنايی تقريبا صفر و بحمدلله تمام جرائم در قم رو به کاهش می باشد و با ارزيابی بازرسان ما نمره استان قم نسبت به دو سال پيش پنج نمره ارتقاء يافته است. استان قم يکی از کم جرم ترين استان های کشور است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016