چهارشنبه 13 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام بنياد عبدالرحمن برومند به مناسبت درگذشت سيروس آرين پور

درگذشت دکتر سيروس آرين پور، يکی از چهره های برجستۀ جامعه روشنفکری ايران را از صميم قلب به بانو مهرانگيز ملک همسر ايشان و فرزندانش فرهاد و ياسمن عزيز و همچنين به ملّت ايران تسليت می گوييم. خدمات دکتر آرين پور به فرهنگ اخلاق گرايی و انساندوستی در ايران بر کسی پوشيده نيست. سيروس آرين پور از آغاز کار بنياد عبدالرحمن برومند و طرح "اميد: يادبودی در دفاع از حقوق بشر" همواره مشوق و پشتيبان اين طرح بود و تشويق و حمايت ايشان دلگرمی‌بخش همکاران بنياد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ما در ده سال گذشته بارها از همکاری‌های ارزندۀ دکتر آرين پور بهره‌مند شديم. از جمله همکاری های او ترجمه فصلی از کتاب فيلسوف هلندی، اسپينوزا، در باب آزادی دين و عقيده بود که نشان‌دهندۀ دقت علمی و زبان فاخر او است.

تجربۀ اين همکاری برای ما اين امتياز را داشت که گذشته از آشنايی با ذهنی جستجوگر و دلی پر شور و قلمی توانا و دقيق، با مردی آشنا شويم که رفتار و منشش برايمان الگويی آموزنده بود.

دکتر آرين پور به رغم شهرت و جايگاهی که در ميان روشنفکران ايران داشت، در رابطۀ حرفه ای از هرگونه خودبينی به دور بود. او دلسوز، وقت شناس، و دقيق بود و از دروغ بيزار. و جمع اين خصايص از او شخصيتی استثنايی در جامعه روشنفکری ايران می ساخت.

تعجبی نيست که درگذشت نا بهنگام او امروز بسياری را در سوگ و ماتم فرو برده است. بديهی است که سيروس آرين پور از خلال آثارش همواره با ما و با نسل های آينده ايران خواهد بود و اشک امروز ما برای خودمان است، که دوستی پر محبت، همکاری عاليقدر، و پشتيبانی خردمند را از دست داده ايم و بييشتر از آن برای ايرانی که با دور کردن چنين فرزندانی، خود را از خدمات ارزندۀ آنان محروم می کند.

لادن و رويا برومند
از طرف بنياد عبدالرحمن برومند

واشنگتن، ١٣ ديماه ١٣٩١


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016