پنجشنبه 14 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده نيروی انتظامی: هيچ عمليات تروريستی طی سال جاری در ايران رخ نداد

خبرگزاری فارس: فرمانده نيروی انتظامی گفت: در سال جاری تاکنون جرائم تروريستی نداشته‌ايم و اين نخستين سال در طول عمر انقلاب اسلامی است که حتی يک واقعه تروريستی رخ نداده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی پليس، اسماعيل احمدی‌مقدم در ديدار با آيت‌الله شبيری زنجانی و حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدی علت اصلی حضور در استان قم را ارزيابی و نظارت ستادی از فرماندهی انتظامی استان قم عنوان کرد و ادامه داد: خدا را شکر می‌کنم که توفيقی شد بار ديگر ضمن زيارت بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) از محضر علما، مراجع معظم تقليد و بزرگان دين کسب فيض و معنويت کنيم.

فرمانده نيروی انتظامی افزود: در اين نظارت، بازرسان و کارشناسان ناجا از بخش‌های مختلف فرماندهی انتظامی استان‌ها اعم از کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و پليس راه‌ها بازديد کرده و آنها را مورد ارزيابی قرار می‌دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه در راستای تدابير فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) که به فرماندهان نيروهای مسلح ابلاغ کردند فرماندهان بايد به واحد‌ها سرکشی کنند و خودشان از نزديک مسائل را ببينند تصريح کرد: فرماندهان ناجا نيز با حضور در استان‌ها و برگزاری جلسات، ارزيابی بازرسان ناجا را جمع بندی می‌کنند.

فرمانده نيروی انتظامی گفت: در اين سفر علاوه بر اشراف به عملکرد فرماندهی انتظامی استان تلاش می‌کنيم بخشی از مشکلات را حل کرده و راه حل‌هايی پيدا کنيم، اگرچه امسال مقداری مسائل مالی و بودجه‌ای فشار آورده ولی با توفيق خداوند توانستيم با مديريت منابع خودمان و مجموعه راهکارهايی که پيدا کرديم، نگذاشتيم به بهانه مشکلات مالی و بودجه‌ای مأموريت‌ها به مخاطره بيافتد.

احمدی مقدم خاطرنشان کرد: امروز در کل کشور به جز سرقت‌های خرد در همه جرائم کاهش داريم و اين روند کاهش جرائم چند سالی است که ادامه دارد.

وی اظهار کرد: در سال جاری تاکنون جرائم تروريستی نداشته‌ايم و اين نخستين سال در طول عمر انقلاب اسلامی است که حتی يک واقعه تروريستی رخ نداده و اميدواريم که تا آخر سال هم همين‌طور باشد. نه اينکه دشمنان اقدام نکرده باشند بلکه توطئه‌ها خنثی شده است، البته اين مهم فقط نتيجه فعاليت ناجا نيست، بلکه وزارت اطلاعات، سپاه، وزارت کشور و همه دستگاه‌ها تلاش کرده‌اند.

فرمانده نيروی انتظامی گفت: امسال با همه تهديداتی که در کشور ما بوده و فشارها همواره زياد شده، ولی چه در موضوع امنيت، چه در کاهش جرائم و چه در افزايش کشف جرم شرايط امنيتی کشور بهتر شده است.

احمدی مقدم افزود: امروز سرعت عمل در کشف جرم بسيار بالا رفته و بسيار مناسب است.

فرمانده نيروی انتظامی با اشاره به کاهش شش درصدی تلفات تصادفات گفت: کشته‌های تصادفات در ۹ ماهه ‌امسال حدود شش درصد يعنی حدود ۱۰۰۰ نفر نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی ادامه داد : ما تلاش کرديم که عقب ماندگی‌های قم را جبران کنيم و ستاد فرماندهی انتظامی و تقريباً تمام کلانتری‌های استان قم نوسازی شده‌اند، اگر کمبودهايی هم وجود داشته باشد در همين سفر برنامه‌ريزی خواهيم کرد.

احمدی مقدم بيان داشت: در سفر مقام معظم رهبری به قم و بعد از آن عمده شاکله ساختمان‌های فرماندهی انتظامی استان شکل گرفت و ستاد قديمی استان پس از بازسازی و نوسازی به مرکز آموزش بصيرت نيروی انتظامی تبديل شد و ‌سالانه ۱۲ هزار نفر از افسران نيروی انتظامی از سراسر کشور، بين يک تا دو هفته در اين مرکز آموزش می‌بينند و با بصيرت دينی و معارف اسلامی در حد بضاعتی که يک هفته اجازه می‌دهد، آشنا می‌شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016