شنبه 16 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش تخلفات ارزی بانک‌ها نهايی شد

ايسنا ـ معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: گزارش تخلفات ارزی از سوی بانک مرکزی تهيه و به مراجع ذی‌ربط ارسال شده است.

ابراهيم درويشی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار کرد: اين گزارش بايد در مراکز مرتبط مورد تاييد قرار بگيرد و اگر مراجع ذی‌ربط آن را تاييد کنند آن را منتشر خواهيم کرد، در غير اين‌صورت اين گزارش منتشر نخواهد شد.

وی درباره زمان اعلام نتايج بررسی و نهايی شدن گزارش گفت: اين موضوع در دست بررسی است و زمان آن مشخص نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايسنا پس از برداشت حدود سه هزار ميليارد تومانی بانک مرکزی از حساب برخی بانک‌ها و اعلام علت اين موضوع از سوی رييس کل بانک مرکزی، قرار بود تا پايان تير ماه امسال تسويه حساب ارزی بانک مرکزی با بانک‌ها انجام شود.

ششم خرداد ماه امسال محمود بهمنی، رييس کل بانک مرکزی در مورد علت برداشت بانک مرکزی از حساب بانک‌ها اظهار کرده بود: ما براساس مصوبه‌ای که از هيات دولت داشتيم، بايد ۸۷ هزار و ۶۲۵ ميليارد ريال حساب بانک‌ها به دليل تخلفی که در فروش ارز انجام شده بود، برداشت می‌کرديم، اما از آنجا که فکر می‌کرديم بانک‌ها ممکن است اين مبلغ را نداشته باشند، يک سوم آن را معادل ۳۰ هزار ميليارد ريال، از حساب بانک‌ها برداشتيم.

در ابتدای سال، طبق اعلام بانک مرکزی، برخی بانک‌ها ارز دريافتی از بانک مرکزی را به قيمت آزاد به فروش رسانده بودند. به همين دليل بانک مرکزی اقدام به برداشت از حساب آنها کرد.

از آن زمان تاکنون ماه‌ها می‌گذرد و مدتی پيش هم رييس کل بانک مرکزی در اين باره اظهار کرد: فکر می‌کنم آن رقمی که در مرحله اول از حساب بانک‌ها برداشت کرديم، يک رقمی نيز بايد به آن اضافه شود و حتما برداشت دوباره‌ای از حساب آنها داشته باشيم؛ اما در اين ميان مديران بانک‌ها اعلام کردند که بحث تخلف ارزی در کار نبوده و در اين زمينه جلساتی نيز داشته و اين موضوع را بارها عنوان کرده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016