یکشنبه 17 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۱۸۰ نفر به صورت اختاپوسی عضو اکثر هيات‌های مديره در کشور هستند

عضو کميسيون اجتماعی مجلس با بيان اينکه ۱۸۰ نفر در کشور عضويت اکثر هيات مديره های شرکت ها و سازمان ها را برعهده دارند، گفت: متاسفانه برخی نمايندگان مجلس نيز شامل اين افراد می شوند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی امروز يکشنبه مجلس عبدالرضا مصری عضو هيات رئيسه کميسيون اجتماعی مجلس به عنوان ناطق موافق در جريان بررسی کليات طرح ممنوعيت کارمندان و مديران دستگاههای اجرايی از عضويت در هيات های مديره و مديريت عامل اظهار داشت: از دوستان خودم در مجلس سئوال می کنم چند نفر را در اطراف خودتان می شناسيد که تصدی پست های دولتی و غير دولتی را دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير سابق رفاه اظهار داشت: ۱۸۰ نفر در کشور هستند که عضويت اکثر هيات مديره ها را در اختيار دارند و به عنوان عضو موظف، غير موظف و يا هيات مديره عضو هستند.

مصری اظهار داشت: اين افراد به صورت اختاپوسی هيات مديره سازمان ها و دستگاهها را بر عهده گرفته اند و هر چند وقت يک بار شاهد فساد و رانت بزرگی هستيم و امروز وقت است که مجلس جلوی اين گونه اقدامات را بگيرد.

وی با بيان اينکه اگر نمی توانيم جلوی افراد را بگيريم بايد سيستم را اصلاح کنيم، گفت: مثلا فلان شخص متخصص شيمی است اما عضو هيات مديره هواپيمايی است.

نماينده کرمانشاه با انتقاد از اخذ پاداش های چند ده ميليونی توسط اعضای هيات مديره ها به عنوان عضو موظف و غير موظف گفت: من دو سال سعی کردم در تامين اجتماعی اين جريان اختاپوسی را از بين ببرم اما موفق نشدم. ما اگر بخواهيم رانت خواری و بده بستان از بين برود بايد اين قانون را تصويب کنيم.

وی با بيان اينکه برخی افراد در طول سال تنها ۲ ساعت در جلسات هيات مديره شرکت می کنند، گفت: زمانی که من در وزارت رفاه بودم يک فرد هم عضو هيات مديره تامين اجتماعی، هم شستا و هم ۵ شرکت ديگر بود .

مصری اظهار داشت: متاسفانه برخی نمايندگان مجلس نيز عضو هيات مديره ها هستند . مگر يک نماينده چقدر وقت دارد که بخواهد عضو هيات مديره باشد و به مشکلات آن سازمان و دستگاه رسيدگی کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016