سه شنبه 19 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لغو پروازهای شرکت‌های هواپيمايی به دليل بدهی به وزارت نفت و توافق نهايی

جزئيات توافق شبانه وزارت نفت با ايرلاين‌ها
اولتيماتوم ۷ روزه برای پرداخت بدهی‌ها

معاون وزير نفت با تشريح توافقات شب گذشته انجام شده بين وزارت نفت و سازمان هواپيمايی کشوری از آزادسازی عرضه بنزين به تمامی شرکتهای هواپيمايی از شب گذشته خبر داد و گفت: ايرلاين‌های داخلی و خارجی يک هفته فرصت دارند تا نسبت به پرداخت بدهی حدود ۷۰۰ ميليارد تومانی خود به وزارت نفت اقدام کنند.

عليرضا ضيغمی امروز در گفتگو با مهر در تشريح توافق‌های انجام شده شب گذشته وزارت نفت و سازمان هواپيمايی کشوری مبنی بر پرداخت بدهی های بنزينی ايرلاين ها و ادامه عرضه سوخت به اين شرکتها در فرودگاه های کشور گفت: براساس جلسات هماهنگی که با مسئولان سازمان هواپيمايی کشوری انجام گرفت، مقرر شد تمامی شرکتهای هواپيمايی در مسيرهای پروازی داخلی و خارجی در مدت يک هفته نسبت به پرداخت بدهی های بنزينی خود به شرکت ملی پالايش و پخش فرآورده های های نفتی اقدام کنند.

معاون وزير نفت با تاکيد بر اينکه از ماه ها قبل نسبت به پرداخت بدهی ها با شرکتهای هواپيمايی داخلی مذاکرات گسترده و مکاتبات گسترده ای با انجمن شده بود، در عين حال تصريح کرد: شرکتهای هواپيمايی داخلی به اين مذاکرات و مکاتبات توجهی نکردند و از روز گذشته عرضه بنزين به تمامی شرکت های هواپيمايی در فرودگاه های کشور متوقف شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مديرعامل پالايش و پخش فرآورده های نفتی با اعلام اينکه با توافق‌های انجام شده از شب گذشته عرضه سوخت به تمامی شرکتهای هواپيمايی در فرودگاه ها از سر گرفته شده است، بيان کرد: اين با موافقت سازمان هواپيمايی کشوری است و مقرر شده تا ۷ روز آينده حساب و کتاب نهايی بين ايرلاين‌ها و وزارت نفت انجام شود.

اين عضو هيات مديره شرکت نفت با يادآوری اينکه در حال حاضر شرکت ملی پالايش و پخش نفتی به دليل عدم وصول مطالبات خود از ايرلاين‌ها و ساير مشترکان با مشکل تامين نقدينگی روبرو شده است، تاکيد کرد: اين در حالی است که وزارت نفت موظف است به هزينه حاصل از فروش سوخت ايرلاين‌ها را به سازمان هدفمندی يارانه ها و خزانه دولت تحويل دهد، ضمن آنکه هزينه مالياتی فروش سوخت هم بايد به سازمان امور مالياتی پرداخت شود.

اين مقام مسئول در پاسخ به پرسش مهر، حجم کل بدهی های شرکت‌های هواپيمايی ايرانی در مسيرهای پروازی داخلی و خارجی را حدود ۷۰۰ ميليارد تومان اعلام کرد و افزود: از اين ميزان ايرلاين‌ها در مسيرهای پروازی داخلی حدود ۴۹۰ ميليارد تومان و ايرلاين‌ها در مسيرهای پروازی خارجی بيش از ۲۰۰ ميليارد تومان بدهی دارند.

ضيغمی در پايان با بيان اينکه شرکت ملی پالايش و پخش فرآورده های نفتی مجری اجرای دستورات دولت است، خاطرنشان کرد: اميدواريم با توافق‌های انجام شده، شرکتهای هواپيمايی تا يک هفته آينده نسبت به پرداخت بدهی های خود اقدام لازم را انجام دهند.

***

پرواز ايرلاين‌ها به حالت عادی برگشت
پرداخت پول سوخت هواپيما نقدی شد

رئيس انجمن شرکت‌های هوايپمايی از پرداخت نقدی سوخت ايرلاين‌ها در روز جاری خبر داد و گفت: پس از لغو دست جمعی پرواز ايرلاين‌های داخلی (به غير از ايران اير) در روز گذشته، پروازها از امروز به حالت عادی بازگشتند.

عبدالرضا موسوی در گفتگو با مهر با بيان اينکه امروز تمامی پروازها انجام شده است، گفت: امروز مشکلی در خصوص انجام پروازها نداشتيم و پول سوخت به صورت نقدی به شرکت پخش فرآورده های نفتی پرداخت شد.

وی با اشاره به مهلت دوروزه شرکت پخش به ايرلاين های بدهکار، بيان کرد: برای تسويه بدهی های گذشته هم با شرکت پخش به دنبال راهکارهايی هستيم تا نحوه پرداخت را مشخص کنيم.

رئيس انجمن شرکت های هواپيمايی در خصوص نحوه محاسبه نرخ سوخت، گفت: مشکل ايرلاين‌ها هم در نحوه محاسبه نرخ سوخت است و اين شيوه را قبول ندارد، زيرا بايد نرخ سوخت تا قبل از تيرماه سال گذشته ۱۰۰ تومان محاسبه می شد.

موسوی با انتقاد از ستاد هدفمندی يارانه ها، اظهار داشت: مشکل نحوه محاسبه نرخ سوخت با وزارت نفت نيست بلکه اين تصميم در ستاد هدفمندی يارانه ها گرفته شده است و باوجودی که مجلس قانونی را تصويب و ابلاغ کرده است که دولت حق افزايش قيمت فرآورده های نفتی را در سال ۹۰ ندارد اما اين قانون اجرايی نمی شود.

وی تصريح کرد: عدم اجرای اين قانون از سوی دولت موجب شده است که ايرلاين‌ها متضرر شوند و درآمد کافی را هم برای پوشش هزينه های خود نداشته باشند.

رئيس انجمن شرکتهای هواپيمايی در خصوص آمار پروازهای کنسل شده در روز گذشته، بيان کرد: آمار دقيقی از تعداد پروازهای کنسل شده نداريم اما تمامی پروازها به جز ايران اير کنسل شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016