چهارشنبه 20 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزايش ۳۰۰ درصدی قيمت مصالح ساختمانی

• افزايش قيمت ساخت هر واحد مسکونی بايد به صورت منطقی باشد و پيشنهاد ما ۴۵۰ هزار توان برای هر مترمربع است و اگر بخواهيم منصفانه نگاه کنيم بايد اين رقم ۵۰۰ هزار تومان باشد که برای يک واحد ۶۰ متری تقريبا ۱۰ الی ۱۲ ميليون افزايش قيمت دارد که رقم بزرگی نيست


رئيس انجمن انبوه سازان کشور، از افزايش ۳۰۰ درصدی قيمت مصالح ساختمانی خبر داد و افزايش قيمت ۵۰۰ هزار تومانی برای ساخت هر واحد مسکونی را خواستار شد.

مجتبی بيگدلی در گفت و گو با خبرنگار ايلنا، گفت: افزايش قيمت ساخت هر واحد مسکونی بايد به صورت منطقی باشد و پيشنهاد ما ۴۵۰ هزار توان برای هر مترمربع است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: اگر بخواهيم منصفانه نگاه کنيم بايد اين رقم ۵۰۰ هزار تومان باشد که برای يک واحد ۶۰ متری تقريبا ۱۰ الی ۱۲ ميليون افزايش قيمت دارد که رقم بزرگی نيست.
رييس انجمن انبوه سازان کشور با بيان اينکه مسکن مهر جلوی سونامی قيمت مسکن مهر را گرفت، گفت: معمولا بازار مسکن هر ۳ سال يکبار با سونامه قيمت مواجه می‌شود که‌گاه بازار تا ۳۰۰ درصد افزايش قيمت را تجربه می‌کند اما امسال با واگذاری واحدهای مسکن مهر سونامی رخ نداد.

بيگدلی اظهار داشت: مسکن مهر با نفوذ در بازار مسکن توانست از افزايش قيمت‌ها در برهه‌های زمانی مختلف را مهار کند و امسال با وجود اينکه ارز پول ملی ۸۰ درصد کاهش داشت اما به سونامی افزايش نرخ برنخورديم.

بيگدلی در اين خصوص تصريح کرد: مسکن مهر طرح بزرگی است که تاريخی ماندگار می‌شود اما حال که در شرايطی قرار گرفته‌ايم که مصالح ساختمانی تا ۳۰۰ درصد افزايش نرخ داشتند اين بی‌انصافی است که نخواهيم اين افزايش نرخ را در فروش واحد‌ها جبران نکنيم.

وی با کنايه از اينکه برخی از منتقدان از هول حليم به ديگ افتاده‌اند، افزود: برخی‌ها با ادعای حفاظت از بيت المال حق ناس را ناديده می‌گيرند اما بايد بدانند که ما خواستار افزايش قيمت به صورت منطقی هستيم و پيشنهاد ما ۴۵۰ هزار توان برای هر متر بع است و اگر بخواهيم منصفانه نگاه کنيم بايد اين رقم ۵۰۰ هزار تومان باشد که برای يک واحد ۶۰ متری تقريبا ۱۰ الی ۱۲ ميليون افزايش قيمت دارد که رقم بزرگی نيست.

وی تاکيد کرد: اگر بخواهيم نهضت مسکن مهر ادامه پيدا کند و اين سنگر خالی نماند بايد افزايش قيمت صورت بگيرد که در حال حاضر اين پيشنهاد در وادی بخشنامه شدن است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016