چهارشنبه 20 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتخابات مهندسی شده و آزاد، پيمان روشن‌ضمير

ديروز حضرت آيت الله خامنه ای فرمودند “”دائم نگوييد انتخابات بايد آزاد باشد . ۲۴ انتخابات تا به حال داشتيم کدامش آزاد نبوده ؟ انتخابات در ايران آزاد است آزادی انتخابات در کدام کشور بيشتر از ايران است ؟.”" ايشان سپس با اشاره به لزوم تاييد صلاحيت نامزدها توسط شورای نگهبان به اين ويژگی برتر انتخابات ايران نسبت به کشورهای غربی اشاره کردند . ويژگی خاصی که انتخابات در آمريکا و انگليس و فرانسه و سوئد و آلمان و خيلی کشورهای ديگر جهان از آن بی بهره اند . کمبود حضور نهادی مانند شورای نگهبان باعث شده در ۱۶ سال اخير حتی يک آمريکايی برای شرکت در انتخابات مجلس يا رياست جمهوری، بخاطر عقيده يا سخنان و عملکردش رد صلاحيت نشود و مردم آمريکا مجبور باشند خود تشخيص دهند چه کسی با چه عقيده و برنامه هايی صلاحيت حضور در مجلس را دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



تشخيصی که معمولا غلط از آب در می آيد و همين می شود که لابی صهيونيستی ، مجلس آمريکا را در ادامه رای غلط مردم اين کشور در اختيار گرفته است . اين در حاليست که برتری ويژه انتخابات ايران نسبت به ساير کشورها که از برکت شورای نگهبان حاصل می شود موجب شده نه تنها نامزدهای عادی که حتی بسياری از نمايندگان دور قبل مجلس نيز برای شرکت در انتخابات ۴ سال بعد تاييد صلاحيت نشوند و به مردم کمک شود تا اشتباه قبلی را مبنی بر رای دادن به ايشان تکرار نکنند . مردم خيالشان راحت است که هيچ کس به صرف دانشمند يا پزشک يا استاد دانشگاه يا کارمند دولت بودن نمی تواند نامزد قطعی انتخابات شود و با عقايد غلط و انحرافی به مجلس يا رياست جمهوری برسد . اين دقيقا مثل کمکيست که يک آنتی ويروش قوی به شما می کند تا برنامه های در ظاهر مفيد ، زيبا و فريبنده اما در واقع مخرب را اجرا نکنيد آنتی ويروسی که مردم کشورهای غربی از آن بی بهره اند .

. آقايان احمدی نژاد خاتمی و هاشمی که اين روزها در مورد لزوم آزاد بودن انتخابات زياد صحبت می کنند ، و خاطر مقام معظم رهبری را مکدر کردند چرا در مورد اين ويژگی خاص و برتر در انتخابات ايران صحبت نمی کنند . کجای دنيا نهادی مثل شورای نگهبان وجود دارد ؟ نمی بينيد که در آمريکا هيچ فرد يا نهادی از حکومت هرگز به خودش زحمت نمی دهد صلاحيت نامزدهای انتخابات را بر اساس مطالبی که نوشته اند و سخنانی که گفته اند بررسی کند و جلوی بی صلاحيت ها را بگيرد . حداکثر زحمتی که می کشند اين است که سن نامزدها را بررسی کنند که مثلا از ۳۰ سال بالاتر باشند . نمی بينيد که در انگليس مملکت آنقدر بی صاحب است که حتی جرج گالوی مجری پرس تی وی تلويزيون دشمن انگليس نيز خود را نامزد انتخابات مجلس می کند و اتفاقا در رای گيری سوم می شود .

ده ها مثال می توانم بزنم در مورد افرادی که در غرب از صبح تا شب به مقامات کشور فحش می دهند و انتقاد می کنند و هر دور هم خودشان را نامزد انتخابات می کنند . بعضی هايشان رای می آورند و بعضی ديگر رای نمی آورند و هرگز نهادی به خودش زحمت نمی دهد که اين آدم بی تربيت که انتقاد و توهين می کند و دست به تشويش اذهان عمومی می زند و آب به آسياب دشمن می ريزد را رد صلاحيت کند.

البته مولفه های برتر انتخابات ايران نسبت به ساير کشورها فقط در شورای نگهبان خلاصه نمی شود شورای نگهبان شاخص ترين مولفه است . از برتری های مهم ديگر می توان از مهندسی معقولانه انتخابات توسط سپاه مثال زد که به درستی در سخنان حجت السلام سعيدی نماينده ولی فقيه در سپاه به آن اشاره شده است (اينجا)


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016