سه شنبه 19 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خامنه‌ای: نگويند انتخابات بايد آزاد باشد؛ کدام انتخابات در اين نظام آزاد نبوده؟

رهبر جمهوری اسلامی گفت: "آن کسانی که راجع به انتخابات توصيه‌هايی می‌کنند، حواسشان باشد به دشمن کمک نکنند. دائما نگويند انتخابات بايد آزاد باشد؛ از اول انقلاب ۳۴ انتخابات داشتيم، کدامش آزاد نبوده است؟"



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


• آن کسانی که راجع به انتخابات توصيه‌هايی می‌کنند، حواسشان باشد به دشمن کمک نکنند، دائما نگويند انتخابات بايد آزاد باشد، از اول انقلاب ۳۴ انتخابات داشتيم، کدامش آزاد نبوده است؟

ايلنا ـ رهبر انقلاب در ديدار جمعی از مردم قم با اشاره به در پيش بودن انتخابات رياست جمهوری تصريح کردند: آن کسانی که راجع به انتخابات توصيه‌هايی می‌کنند، حواسشان باشد به دشمن کمک نکنند، دائما نگويند انتخابات بايد آزاد باشد، از اول انقلاب ۳۴ انتخابات داشتيم، کدامش آزاد نبوده است؟

به گزارش ايلنا، حضرت آيت الله خامنه‌ای با تأملی در حوادث دوران انقلاب و سه دهه اخير، درس آموزی از مناسبتهای ماندگاری همچون قيام ۱۹ دی را ضروری دانستند و خاطرنشان کردند: برخی، پيروزی ملت بر رژيم پر کبکبه و مغرور طاغوت و خارج شدن ايران عزيز از چنبره حقارت آميز سلطه امريکا را امری محال می‌دانستند اما به ياری پروردگار رژيم سلطنتی در ايران به زباله‌دان تاريخ رفت و جمهوری اسلامی و ملت ايران با استقلال کامل در مقابل امريکا، در چشم جهانيان به ملت و نظامی تبديل شدند که نامشان ملتهای جهان را به وجد می‌آورد.

ايشان پيروزی‌ها و موفقيتهای سه دهه اخير را جلوه‌هايی از تحقق وعده‌های نصرت الهی دانستند و با استناد به آيات متعدد قرآن افزودند: ملتهای مؤمن، هوشيار و با استقامت در زمان متناسب، قطعاً و يقيناً از ياری پروردگار برخوردار می‌شوند و اين حقيقت، سنت تغيير ناپذير الهی است و بر اساس همين سنت الهی ملت ايران در اين مرحله وهمه مراحل ديگر بر دشمنان خود پيروز خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی، با اشاره به ضرورت طرح صحيح اهداف، حرفهای ناب ملت ايران در جهان و تدبير برای پيشبرد اين اهداف افزودند: اگر ملت عزيز و جوانان خوش روحيه و پر توان ايران، مسير خود را با پايداری ادامه دهند بدون شک و براساس سنت صادق الهی در زمان مناسب، همه آمال، آرزو‌ها و شعارهای «ملی، اسلامی و جهانی» آنان تحقق پيدا می‌کند، مسير تاريخ عوض می‌شود و زمينه‌های ظهور حضرت وليعصر (عج) فراهم خواهد شد.

حضرت آيت الله خامنه‌ای همدستی دولتهای استکباری را برای تحريم ايران و به ستوه درآوردن ملت يادآور شدند و افزودند: مستکبران برخلاف گذشته به صراحت اذعان می‌کنند که هدف تحريم‌ها، خسته کردن ملت، تحريک مردم به مقابله با جمهوری اسلامی، افزايش فشار بر مسئولان ايران و در نتيجه تغيير محاسبات مسئولان است.

ايشان افزودند: اما گرايش مردم اين سرزمين بزرگ، به مبانی اسلام و انقلاب و عزت ملی ايرانيان روز به روز بيشتر می‌شود و اين، درست نقطه مقابل خواست دشمنان است.

ايشان در تحليل عوامل تأثيرگذار در تقابل دولتهای مستکبر با ملت ايران، هوشياری و زيرکی ملت را کاملاً ضروری دانستند و خاطرنشان کردند: بايد با «تقوای جمعی و مراقبت و هوشياری همگانی»، متوجه طرحهای دشمن باشيم و اجازه ندهيم هيچ مسئله‌ای، حواسمان را از دشمن پرت کند.

رهبر انقلاب، توصيه‌ها و تأکيدات مکررشان به مسئولان، مطبوعات و پايگاههای اينترنتی را برای پرهيز از سرگرم کردن مردم به مسائل فرعی و نادرست، يادآوری کردند و افزودند: همه اين توصيه‌ها، بخاطر اين است که بايد حواسمان به دشمن جمع باشد تا بفهميم که دنبال چه طرح و هدفی است.

حضرت آيت الله خامنه‌ای در چارچوب منطق ارائه شده يعنی هوشياری ملی برای درک اهداف و طرحهای دشمن افزودند: بررسی رفتار و گفتار مستکبران، نشان می‌دهد که ذهن دشمن بر انتخابات مهمی که ۵ ماه ديگر يعنی در خرداد ۹۲، برگزار می‌شود، ‌متمرکز شده است.

ايشان در تشريح اهداف، تکنيک‌ها و روشهای بيگانگان در قبال انتخابات يازدهم رياست جمهوری افزودند: آن‌ها در درجه اول اگر بتوانند مانع برگزاری انتخابات می‌شوند اما می‌دانند که نمی‌توانند بنابراين از اين مسئله مأيوسند.

رهبر انقلاب در همين زمينه خاطرنشان کردند: يک بار برخی تلاش کردند که انتخابات را حتی اگر شده دو هفته به عقب بياندازند اما ما تأکيد کرديم که انتخابات حتی يک روز هم نبايد عقب بيافتد به همين علت راه تعويق يا برگزار نشدن انتخابات کاملاً مسدود است.

حضرت آيت الله خامنه‌ای مانع تراشی در راه حضور پرشور و همگانی مردم در انتخابات را هدف ملموس دشمنان برشمردند و افزودند: همه، حتی کسانی که ممکن است از سردلسوزی درباره انتخابات توصيه‌های عمومی کنند حواسشان باشد که به اين مقصود دشمن کمک نکنند.

ايشان با انتقاد از برخی که بطور مکرر می‌گويند انتخابات بايد آزاد برگزار شود افزودند: معلوم است که انتخابات بايد آزاد باشد، مگر بيش از سی انتخابات سه دهه اخير آزاد نبوده است؟ در کدام کشور انتخابات از ايران آزاد‌تر است؟ مراقب باشيد اين حرف‌ها ی شما مردم را از انتخابات مأيوس نکند.

حضرت آيت الله خامنه‌ای در ادامهٔ بيان روشهايی که به تحقق هدف دشمن در انتخابات کمک می‌کند خاطرنشان کردند: در کدام کشور درباره صلاحيت‌ها، ملاحظات لازم اعمال نمی‌شود؟ چرا اينقدر بر اين مسئله تکيه و تلاش می‌کنيد در ذهن مردم اين تصور بوجود بيايد که شرکت در انتخابات فايده ندارد؟

رهبر انقلاب به اشخاصی که خواسته يا ناخواسته در اين چارچوب حرکت می‌کنند تأکيد کردند: مبادا دچار غفلت شويد و جدول مورد نظر دشمن را پر کنيد.

ايشان با انتقاد از کسانی که سعی می‌کنند به مردم تلقين کنند که انتخابات سلامت لازم را ندارد اينگونه رفتار‌ها و سخنان را از ديگر روشهايی برشمردند که به تحقق اهداف دولتهای مستکبر کمک می‌کند.

رهبر انقلاب تأکيد کردند: البته بنده نيز اصرار و تأکيد دارم که انتخابات بايد با سلامت و امانتداری کامل انجام شود و مسئولان دولتی و غيردولتی با رعايت کامل قوانين و تقوا و پاک دستی، ‌انتخابات سالمی را برگزار کنند که مطمئناً همينجور خواهد شد.

حضرت آيت الله خامنه‌ای با اشاره به راه‌ها و روشهای بسيار خوبی که در قوانين برای سالم برگزار شدن انتخابات پيش بينی شده است افزودند: پايبندی همه به اين راه‌ها و قوانين سلامت انتخابات را تضمين می‌کند مگر اينکه کسانی بخواهند از راههای غيرقانونی عمل کنند همچنانکه برخی در سال ۸۸ اينطور عمل کردند و برای مردم و کشور مزاحمت و ضرر بوجود آوردند و برای خودشان نيز در زمين و در ملاءاعلی، اسباب سرشکستگی و بدبختی فراهم کردند.

رهبر انقلاب اسلامی در تشريح بيشتر روشهايی که به هدف اصلی دشمن در انتخابات يعنی حضور کمرنگ مردم کمک می‌کند افزودند: ممکن است کسانی سعی کنند در ايام انتخابات با بوجود آوردن حادثه‌ای يا ماجرايی اقتصادی، سياسی يا امنيتی سر مردم را به چيزهای ديگری گرم کنند که اين هم جزو نقشه هاست البته بنده مطمئنم که ملت ايران بسيار با بصيرت‌تر و با هوش‌تر از اين است که با چنين ترفندهای خصمانه دشمنان يا عوامل آن‌ها فريب بخورد.

رهبر انقلاب در ادامه سخنانشان نکاتی را درباره نامزدهای احتمالی انتخابات رياست جمهوری آينده بيان کردند.

ايشان شرکت در انتخابات را يک حق و يک وظيفه دانستند و افزودند: فردفرد ملت که به نظام جمهوری اسلامی معتقدند و قانون اساسی را قبول دارند می‌خواهند از حق خود استفاده کنند و يا وظيفه‌شان را انجام دهند و در اين ميان عده‌ای هم می‌خواهند صلاحيتهای خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند.

رهبر انقلاب با اشاره به سنگين بودن کار اداره اجرايی کشور افزودند: اداره مملکت، کار اجرايی کوچکی نيست بلکه کار سنگينی است که بر دوش مجريان سطح بالا قرار می‌گيرد بنابراين کسانی به ميدان نامزدی بيايند که اين توانايی را در خود احساس می‌کنند و کار اجرايی را بلدند.

ايشان در همين زمينه افزودند: ممکن است کسانی که در سطوح ديگری کار می‌کنند بعضاً تشخيص ندهند که اداره کشور چقدر بار سنگينی است بنابراين اشخاصی نامزد شوند که توان انجام دادن اين وظيفه را در خود می‌بينند.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: افرادی که می‌خواهند نامزد شوند علاوه بر درک سنگينی کار، صلاحيتهای لازم در قانون اساسی را که شورای نگهبان نيز بر آن‌ها تکيه خواهد کرد، در خود ملاحظه کنند.

ايشان افزودند: نامزدهای انتخابات رياست جمهوری بايد واقعاً وابسته و دلبسته نظام و قانون اساسی باشند و بخواهند حقيقتاً قانون اساسی را اجرا کنند چرا که رئيس جمهور در اين زمينه قسم می‌خورد و طبعاً نمی‌تواند قسم دروغ بخورد.

حضرت آيت الله خامنه‌ای در پايان سخنانشان درباره انتخابات آينده تأکيد کردند: انشاءالله به اذن الهی و فضل پروردگار، در خرداد ۹۲ انتخاباتی خوب و پرشور برگزار خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی در جمع هزاران نفر از مردم قم، همچنين با تجليل از نقش تأثيرگذار مردم اين شهر در حوادث قبل و بعد از انقلاب افزودند: خاطره قيام ۱۹ دی را نبايد فراموش کرد چرا که بيان اينگونه مسائل ضمن اينکه نسل جوان را با سابقه تاريخی خود آشنا می‌کند موجب قدر‌شناسی از مجاهدتهای افتخار آفرين اين ملت خواهد شد و به جوانان امروز می‌آموزد که هوشياری و ايستادگی در مقابل دشمنان به ظاهر قدرتمند، حتماً به پيروزی منجر خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016