چهارشنبه 20 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نرخ تورم در آذرماه به ۲۷.۴ درصد رسيد، تورم نقطه‌ای ۳۷ درصد شد

• در حالی نرخ تورم در دوازده ماهه منتهی به آذرماه ماه امسال به ۲۷.۴ درصد رسيده که اين نرخ در مدت مشابه در مهرماه ۲۴.۹ درصد و آبان ماه ۲۶.۱ درصد بوده است


مهر ـ بانک مرکزی نرخ تورم در دوازده ماهه منتهی به آذرماه امسال را ۲۷.۴ درصد اعلام کرد.

به گزارش مهر، گزارش بانک مرکزی از خلاصه نتايج به دست‌آمده از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ايران بر‌اساس سال پايه ۱۰۰=۱۳۸۳ در آذرماه ۱۳۹۱ نشان می‌دهد: شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ايران در آذرماه ۱۳۹۱ به عدد ۹/۳۹۰ رسيد.

نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به آذرماه ۱۳۹۱ نسبت به دوازده ماه منتهی به آذرماه ۱۳۹۰ معادل ۲۷.۴ درصد است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در حالی نرخ تورم در دوازده ماهه منتهی به آذرماه ماه امسال به ۲۷.۴ درصد رسيده که اين نرخ در مدت مشابه در مهرماه ۲۴.۹ درصد و آبان ماه ۲۶.۱ درصد بوده است.

پيش از اين، بانک مرکزی نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به شهريورماه را ۲۴ درصد، مردادماه ۱۳۹۱ را ۲۳.۵ درصد، تيرماه را ۲۲.۹ درصد، خردادماه را ۲۲.۴ درصد، ارديبهشت ماه را ۲۲.۲ درصد و فروردين ماه را ۲۱.۸ درصد اعلام شده بود.

در همين حال، عادل آذر رئيس مرکز آمار ايران امروز در گفتگو با مهر از توقف اعلام نرخ تورم توسط بانک مرکزی از فروردين ۹۲ و واگذاری اين مسئوليت به مرکز آمار و همچنين تغيير سال پايه محاسبه نرخ تورم از ۸۱ به ۹۰ خبر داده و گفته است: با تغيير سال پايه، نه تنها سبد کالاهای مورد بررسی تغيير می‌کند بلکه روش‌های محاسباتی و جمع آوری اطلاعات نيز مانند مضنه‌های قيمتی به احتمال زياد تغيير خواهد کرد.

تورم نقطه‌ای در آذرماه به ۳۷ درصد افزايش يافت

همچنين بررسی آمارهای بانک مرکزی از افزايش نرخ تورم نقطه به نقطه در آذرماه امسال به حدود ۳۷ درصد حکايت دارد.

به گزارش مهر، بانک مرکزی چند ماهی است در اعلام نرخ تورم - حتی آذرماه- به طور رسمی اعلام نرخ تورم نقطه به نقطه را متوقف کرده است، اما محاسبات بسيار ساده نشان می‌دهد نرخ تورم نقطه به نقطه در آذرماه به حدود ۳۷ درصد رسيده است.

براساس اعلام بانک مرکزی، خلاصه نتايج به دست‌آمده از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ايران بر‌اساس سال پايه ۱۰۰=۱۳۸۳ در آذرماه ۱۳۹۱ نشان می‌دهد: شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ايران در آذرماه ۱۳۹۱ به عدد ۳۹۰.۹ رسيد.

اين در حالی است که شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ايران در آذرماه سال ۱۳۹۰ عدد ۲۸۵.۶ بوده است. حال اگر نسبت افزايش عدد شاخص ۳۹۰.۹ در آذرماه ۹۱ را با عدد شاخص ۲۸۵.۶ در آذرماه ۹۰ درصد محاسبه کنيم، نرخ تورم نقطه به نقطه حدود ۳۷ درصد می‌شود.

در همين حال، بانک مرکزی نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به آذرماه۱۳۹۱ نسبت به دوازده ماه منتهی به آذرماه ۱۳۹۰ را معادل ۲۷.۴ درصد اعلام کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016