چهارشنبه 20 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کلاهبرداری ۱۲۱ ميليارد تومانی از ۴ ميليون ايرانی

مهر ـ رئيس پليس فتای استان زنجان جزئيات بزرگترين کلاهبرداری پيامکی کشور را تشريح کرد.

سرگرد نصرت الله اميری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: چندی قبل ماموران پليس فتا اقدام به رصد سايتها و شبکه های اجتماعی به منظور جرم يابی کردند که در يک سايت با ارايه يک شماره حساب برای واريز وجه به منظور دريافت جايزه مسابقه پيامکی روبرو شدند.با بررسی بيشتر کارشناسان پليس فتا مشخص شد اين سايت جعلی بوده و فعاليت اين افراد کلاهبرداری است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: اين افراد در شبکه های ماهواره ای اقدام به تبليغات کرده و با استفاده از ارايه زيرنويس در شبکه های ماهواره ای فارسی زبان طعمه های خود را شناسايی می کردند ضمن اينکه آنها افراد مختلف را شناسايی کرده و با ارسال پيامک های دسته جمعی مدعی برنده شدن اين افراد در مسابقات پيامکی می شدند.

اميری ادامه داد: در بررسيهای بيشتر مشخص شد اين افراد تحت عنوان برنده شدن در مسابقه پيامکی با افراد تماس گرفته و برای دريافت بسته هديه بايد ۳۰ هزار تومان هزينه پست به حساب اين فراد واريز شود. اين کلاهبرداران برای جلب اعتماد مخاطبان پس از مدتی اقدام به ارسال بسته های هديه به مالباختگان می کردند که ۴ هزار تومان بيشتر ارزش نداشت.

وی افزود: سرانجام ماموران پليس فتای زنجان توانستند اين دو کلاهبردار را در استان البرز شناسايی و دستگير کنند.

به گفته اميری، از کلاهبرداران تا کنون ۱۵ شماره حساب شناسايی شده است که آنها پس از واريز وجه اقدام به انتقال پول به حساب های ديگر می کردند تا رديابی نشوند. ضمن اينکه هيچ کدام از شماره حساب ها و شماره تلفن ها به نام افراد نبوده و آنها فرد ديگری را قربانی کرده و با پرداخت مبالغ اندکی به نام آنها حساب باز کرده و يا با استفاده از مدارک مفقود شده افراد اقدام به افتتاح حساب می کردند.

وی با بيان اينکه اين متهمان حدود ۲۸ سال سن دارند تصريح کرد: هم اکنون در حال پيگيری ساير شماره حسابها هستيم تا ساير مالباختگان شناسايی شوند.

رئيس پليس فتای استان زنجان با بيان اينکه تاکنون ۱۲۱ ميليارد تومان از حساب های اين کلاهبرداران کشف شده است گفت: اين افراد از ۴ ميليون نفر کلاهبرداری کرده اند. به تمامی پليسهای فتای استانهای کشور اعلام کرديم که اگر پرونده ای در اين رابطه وجود دارد به پليس فتای زنجان ارسال شود.

اميری در پايان به شهروندان هشدار داد: شناسايی هويت افراد در فضای مجازی امکان پذير نيست و نبايد به راحتی به هر فرد اعتماد کرد. مالباختگان چرا از خود نپرسيدند که چگونه بدون شرکت در مسابقه ای برنده شده اند. کلاهبرداران بيشتر به سراغ افراد ساده لوح و بزه ديدگان بی انگيزه می روند چرا که اين افراد می گويند ۳۰ هزار تومان ارزش پيگيری کردن يا سفر به استان ديگری را ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016