پنجشنبه 21 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقاد شديد سايت دولتی ايران از سپاه: هم از مهندسی انتخابات می گويند و هم طلبکار احمدی نژاد می شوند!

کلمه ـ پس از آنکه معاون فرهنگی سپاه سوال خبرنگار موسسه ايران را انحرافی خواند، اين سايت در يادداشتی با عنوان ” مصائب توجيه يک اظهارنظر عجيب ” به شدت به وی انتقاد کرد و وی نويسد: هم از مهندسی انتخابات می گويند و هم طلبکار احمدی نژاد می شوند!

شبکه ايران نوشته است که نه ‘رسانه ای امپرياليستی’ است و نه ‘در خدمت سناريوی استکبار’. وظيفه ذاتی ما آن است که مراقب باشيم برخی ها برای نهادهای مقدسی همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ‘وظيفه’ای جز آنچه که خواست امام خمينی، مقام معظم رهبری و ملت است نتراشند و آن را از ‘وظيفه ذاتی’ خود دور نکنند!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين شبکه که پيشتر به سخنان سعيدی، نماينده رهبری نيز انتقاد کرده بود، اين بار نوشته است: “چگونه اظهار نظرهای حجت الاسلام سعيدی را توجيه کنيم؟” به نظر می رسد اين سوالی است که پس از هر مصاحبه نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران، به اصلی ترين دغدغه اطرافيان وی تبديل می شود؛ به خصوص که آقای سعيدی طی ماه های گذشته برای بيان سخنان بيرون از حيطه مسئوليت اش، اصرار زيادی نشان داده است.

اين شبکه دولتی با انتقاد از مسئول روابط عمومی سپاه نوشته که اين مسئول در اقدامی بی سابقه خبرگزاری ايسنا را به تهيه خوراک برای ضد انقلاب و لگد مال کردن اخلاق متهم کرد.

يادداشت نويس ايران نوشته است: آقای رمضان شريف البته توضيح نداد که اگر خبرگزاری ايسنا دخل تصرفی در انتشار مصاحبه آقای سعيدی انجام داده است، پس چرا اين مصاحبه از جانب آقای سعيدی تکذيب نمی شود؟

در ادامه اين يادداشت سخنان سردار حميد رضا مقدم فر، مديرعامل سابق خبرگزاری فارس مورد نقد قرار گرفته و آمده است: آقای مقدم فر البته توضيح نداده که مصاحبه آقای سعيدی از جانب چه کسی تحريف شده است؟ آيا خبرگزاری ايسنا مصاحبه حجت الاسلام سعيدی را تحريف کرده است؟ در اين صورت چرا از تکذيب اين مصاحبه يا شکايت از خبرگزاری ايسنا خودداری می ورزند؟ نکند از انتشار فايل صوتی اين مصاحبه نگرانی دارند؟ آيا از نظر وی سوال خبرنگار شبکه ايران از رئيس جمهور (نظرتان درباره سخن آقای سعيدی در خصوص ذاتی بودن وظيفه مهندسی انتخابت برای سپاه چيست) به معنی تحريف سخن آقای سعيدی است؟ اساسا آيا سردار مقدم فر معنای تحريف را می داند؟

سايت ايران ادامه داده است: در اين ميان نوع سخن گفتن حميد رضا مقدم فر با رئيس دولتر نيز از جمله مواردی است که از ياد نخواهد رفت. اتخاذ لحن طلبکارانه برای سخن گفتن با رئيس دولت و درشتی در برابر منتخب ملت ايران قطعا امتيازی در کارنامه آقای مقدم فر نخواهد بود، چرا که سه ماه قبل، خبرنگار خبرگزاری فارس و دست پرورده آقای مقدم فر، به اين افتخار نائل شده است! معاون فرهنگی سپاه که اين روزها کاملا در حيطه وظايف خود مشغول به فعاليت و اظهار نظر است، اگر بتواند با چنين لحنی شهردار يکی از مناطق تهران يا يکی از قضات قوه قضائيه يا آقای علی مطهری (که صراحتا نهاد انقلابی سپاه را متهم به دخالت در انتخابات کرده بود) را خطاب قرار دهد، حتما هنری بزرگ و جاودانه آفريده است!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016