شنبه 23 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی وزارت نفت: یک بشکه نفت بدون مشتری نداریم

سخنگوی وزارت نفت از امضای قراردادهای بلندمدت صادرات نفت به چین خبر داد و اعلام کرد: در حال حاضر یک بشکه نفت بدون مشتری در خلیج فارس نداریم.

علیرضا نیکزاد رهبر در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت فروش و صادرات نفت خام ایران، گفت: در حال حاضر هیچگونه نفت خام فروخته نشده و یا ذخیره سازی شده بر روی نفتکش ها در منطقه خلیج فارس نداریم.
سخنگوی وزارت نفت همچنین در پاسخ به مهر مبنی بر تمدید قراردادهای صادرات نفت به چین، گفت: در حال حاضر قراردادهای بلند مدتی برای صادرات نفت خام به این کشور آسیایی امضا شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هم اکنون وضعیت صادرات نفت ایران در شرایط طبیعی قرار دارد، تاکید کرد: مشکلی برای فروش نفت نداریم.

نیکزاد اخیرا با بیان اینکه با افزایش فشار تحریم های بین المللی اما یاران موفق به مدیریت بازار نفت شده است، بیان کرده بود: در شرایط فعلی ایران تنها کشور جهان است که هیچ قدرت استکباری برای فروش و صادرات نفت آن به سایر کشورها نمی تواند دخل و تصرفی داشته باشد، این در حالی است که برخی از کشورهای بزرگ تولید و صادرکننده نفت تحت تاثیر کشورهای استکباری اقدام به صادرات انرژی به سایر کشورها می‌کنند.

به گزارش مهر، پالایشگاه اصلی ژاپن موسوم به "جی ایکس نیپون" بدون توجه به تحریم‌های آمریکا علیه بخش انرژی ایران قراردادهای واردات نفت خود از ایران را برای سال 2013 میلادی تمدید کرده است.

در همین حال ژاپن در دسامبر 2012 میلادی معادل 6 میلیون بشکه نفت خام از ایران وارد کرد که نسبت به ماه نوامبر 10 درصد افزایش را نشان می دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در همین حال تانر ییلدیز وزیر انرژی ترکیه اعلام کرد: با توجه به معافیت های تعیین شدن توسط آمریکا، پالایشگاه توپراش ترکیه قرارداد نفتی خود را با ایران تمدید خواهد کرد.

به گفته این عضو کابینه دولت آنکارا ترکیه به دنبال افزایش واردات نفت از لیبی و همچنین به دنبال متنوع کردن منابع تامین نفت خود است.

پالایشگاه توپراش که توسط بزرگترین شرکت سرمایه‌گذاری ترکیه (کک) اداره می‌شود به میزان برابر با دوران معافیت از تحریم‌های مالی آمریکا به واردات نفت از ایران ادامه خواهد داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016