دوشنبه 18 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی دواتگری: چيز خاصی از گزارش من در مورد مرگ ستار بهشتی حذف نشده است

مهدی دواتگری عضو کميسيون امنيت ملی مجلس درگفتگو با مهر در خصوص گزارش قرائت شده در صحن علنی مجلس درباره فوت ستار بهشتی اظهار داشت: تخلف ممکن است در هر سازمان و يا دستگاهی رخ دهد اما مهم جديت در برخورد با تخلفات است که دستگاه قضايی و نيروی انتظامی در اين موضوع خاص اين جديت را از خود به خوبی نشان داد.

مامور رسيدگی به پرونده ستار بهشتی در کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس با بيان اينکه بنده موظف بودم گزارشی را در خصوص فوت ستار بهشتی تهيه و به کميسيون امنيت ملی و سياست خارجه مجلس ارائه دهم اظهار داشت: بنده به دور از فضاسازی های سياسی و رسانه ای و در يک مسير کاملا حقوقی اين گزارش را آماده کردم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده مردم مراغه اظهار داشت: گزارش من فردی است و وقتی بخواهد اين گزارش به عنوان مصوبه کميسيون امنيت ملی مجلس به صحن علنی مجلس بيايد مستلزم اخذ نظر ساير اعضای کميسيون نيز است و طبيعتا سايرين نيز بايد در اين خصوص نظرشان را بيان کنند.

وی با بيان اينکه در جلسه ای که گزارش بنده به تصويب اعضای کميسيون امنيت ملی مجلس رسيد من به علت کسالت در بيمارستان بستری بودم و حضور نداشتم گفت: در نهايت خروجی آن گزارش همان چيزی بود که امروز در صحن علنی مجلس قرائت شد.

اين عضو کميسيون امنيت ملی مجلس اظهار داشت: به علت طولانی بودن گزارش اعضای کميسيون امنيت ملی قصد خلاصه کردن آن را داشتند تا وقت زيادی از مجلس گرفته نشود.

دواتگری با اشاره به اينکه برخی ها بيش از حد از اين قضيه سواستفاده می کنند و برخی رسانه های داخلی هم به اين موضوع دامن می زنند گفت: اگر بخشی از گزارش حذف شده تنها به خاطر خلاصه کردن و تجميع آن بوده است و چيز خاصی از گزارش من حذف نشده است، البته بنده فرصت پيدا نکردم تا هر دو گزارش را با همديگر تطبيق بدهم اما خلاصه کردن گزارش حق کميسيون بوده و تمام مواردی که مورد نياز بوده است در گزارش امروز قرائت شد.

مامور رسيدگی به پرونده ستار بهشتی در کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس با تکذيب خبر منتشر شده به نقل از وی مبنی بر اينکه بخش حذف شده در گزارش کميسيون امنيت ملی پيرامون فوت ستار بهشتی مربوط به اعترافات ماموران خاطی بوده است، گفت: اين حرف صحت ندارد و من اين موضوع را تکذيب می کنم.

عضو کميسيون امنيت ملی مجلس در ادامه افزود: در گزارش امروز تخلفات مامورين و هر آنچه که لازم بود آورده شد و اين گزارش يک ادبيات حقوقی داشت.

دواتگری همچنين با بيان اينکه شايد در جلسه کميسيون امنيت ملی برخی اعضا نظرات سياسی داشته باشند اما جمع بندی کميسيون و نظر نهايی آن کاملا حقوقی بوده و هيچ گونه قصد و نيت سياسی در آن لحاظ نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016