یکشنبه 1 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حبيبی، دبيرکل حزب موتلفه اسلامی: عسگراولادی باب گفتگو با سياسيون را گشود

مهر ـ دبيرکل حزب موتلفه اسلامی، با اشاره به مواضع اخير عسگر اولادی در مورد فتنه ۸۸خاطر نشان کرد: او باب گفت وگو با جريانهای سياسی کشور را گشوده است، اميدوارم اين باب که متفاوت از گفت وگوهای متعارف است بسته نشود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدنبی حبيبی که در پايان نشست دبيران حزب موتلفه سخن می گفت افزود: نامزد نهايی ائتلاف بخش عظيمی از اصولگرايان قطعا با تيم به ميدان خواهد آمد. اين تيم او را در تشکيل کابينه بدنه اجرايی کشور همراهی خواهد کرد.

حبيبی با اشاره به اينکه اصولگرايان بايد به مطالبات مردم و رهبری توجه کنند ادامه داد: نامزد اصولگرايان بنا بر مطالبات مردم و رهبری کسی است که در طراز مطالبات دهه چهارم انقلاب باشد. اولين وظيفه او تداوم گفتمان اصولگرايی در دهه چهارم انقلاب است.

وی تاکيد کرد: حزب موتلفه اسلامی در فرآيند همگرايی اصولگرايان جايگاه ويژه ای دارد و به وظيفه خود در اين فرآيند عمل خواهد کرد.

حبيبی انتخابات آينده را يک انتخابات هوشمندانه از سوی ملت، نخبگان و مردم توصيف کرد و اظهار داشت: مردم دست آمريکا و دشمنان نظام را خوانده اند و اجازه نخواهند داد فتنه جديدی رخ دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دبير کل حزب موتلفه اسلامی نصايح عسگر اولادی به اصلاح طلبان را مهم خواند و تصريح کرد: اصلاح طلبان بايد دامن اصلاحات خود را از فتنه پاک نگه دارند و طمع بيگانگان را قطع کنند. آمريکائی ها بر تداوم سرباز گيری از اصلاحات طمع دارند. اگر آنها به دامن پر مهر ولايت و مردم برگردند از فتنه مصون خواهند ماند.

وی با اشاره به فعاليت های رسانه ای عسگر اولادی خاطر نشان کرد: او باب گفت وگو با جريانهای سياسی کشور را گشوده است، اميدوارم اين باب که متفاوت از گفت وگوهای متعارف است بسته نشود. همين باب را ايشان در دوران اصلاحات با اصلاح طلبان باز کرد، متاسفانه آنها اين باب را بستند و چند سال بعد عده ای از آنها با اردوکشی خيابانی و چنگ زدن به سيمای نورانی نظام، انقلاب و مردم به صحنه آمدند. کسی که حرف برای گفتن نداشته باشد مشت خود را برای زدن آماده می کند؛ اين مشت را فقط مردم می توانند در تعامل سياسی خود باز کنند.

حبيبی با اظهار تاسف از گردانندگان روزنامه ايران اظهار داشت: پاسخ سوم آقای عسگر اولادی به مطالب روزنامه ايران ۱۸ روز است در اين روزنامه بايگانی شده است. با آنکه آنها باب گفت وگو را باز کردند همان ها اين باب را بسته بودند و حتی پاسخ روابط عمومی موتلفه را نيز با تاخير و همراه پاسخی بداخلاقانه چاپ کردند.

وی با اشاره به پاسخ عسگر اولادی به نامه ۷ تن از اصلاح طلبان بيان داشت: آقای عسگر اولادی مشفقانه و از روی دلسوزی تذکراتی به آنها داده، اميدوارم آنها هم اين باب را نبندند و با پاسخگويی تعامل نخبگان را در سطح گفت وگوی نخبگی ارزش بدانند.

وی در بخش ديگری از سخنان خود در مورد بازتاب سخنان رئيس جمهور در مجلس و ديگاه های حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: سخنان رئيس جمهوری را دلسوزانه و مشفقانه ديديم. باب تعامل قوا را در همين گفت وگوهای صميمانه بايد جست وجو کرد.

وی افزود: رئيس جمهور ۴ راه حل اقتصادی مطرح کرد که بايد به آن اعتنای جدی داشت. مسئله تغيير مسير جريان ثروت، ايجاد فرصت فعاليت سازنده اقتصادی، استفاده حداکثری از منابع عمومی و قطع رابطه با ارز نفتی ديدگاههای خوبی است.

وی ادامه داد: آقای احمدی نژاد ۷ سال در راس دولت بودند و می توانستند اين ديدگاههای خوب را عملياتی کنند که تا حدودی هم موفق بودند. در چند ماه باقی مانده عمر دولت اگر بر همين اعتقاد هستند بايد مبتنی بر اين اهداف عدد و رقم پيش بينی در آمد و بر آورد هزينه بودجه سال ۹۲ را سامان دهند. تا موقعی که بودجه را به مجلس ندادند، اين راه حل های خوب در حد حرف باقی می ماند.

حبيبی با اشاره به فاز دوم هدفمندی يارانه ها گفت: اينکه بگوييم کسی که فرش می بافد نبايد روی حصير زندگی کند حرف درستی است اما اين حرف را بايد در بودجه عملياتی کرد. وقتی هنوز بودجه ای به مجلس نيامده چگونه می توان در مورد اين هدف مقدس تصميم گيری يا تصميم سازی کرد.

وی ادامه داد: دولت اگر حرف درستی دارد بايد آن را به صورت لايحه به مجلس ببرد. مجلس هم اگر منطق برتری دارد بايد آن را با ارائه طرح به مجلس عملياتی کند. والا ادعای دو طرف در حد حرف باقی خواهد ماند. حرف نمی تواند مصوبه قانونی برای اجرا تلقی شود.

دبير کل حزب موتلفه اسلامی در ادامه در مورد دور جديد گفت وگوی های ايران با آژانس بيان داشت: مواضع ايران در برابر آژانس و نيز گزارش های آژانس فوق العاده شفاف و گوياست. آنچه شفاف نيست ادعاهای بدون سند۱+۵ است که آژانس را هم سرگردان کرده است.

وی تاکيد کرد: دولت و ملت ايران زير بار حرف زور نمی رود. گفت وگوی دو طرف را آمريکا به بن بست کشانده است. برای برون رفت از بن بست تنها به عقب نشينی آمريکا نياز است.

حبيبی در پايان در مورد گرفتاری فرانسه در کشور مالی گفت: فرانسوی ها با ماجراجويی در رهايی گروگان ها عملا وارد بحرانی شدند که هر روز پيچيده تر می شود.

وی گفت: با کشته شدن گروگان های فرانسوی انگليسی و ساير ملتها، عملا اين بحران وارد فاز جديد شده است. به نظر می رسد کسانی که می خواهند بحران را کنترل کنند به اندازه کافی تجربه ندارند. تا الان هر چه بوده هزينه کرده اند بدون اينکه درآمدی داشته باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016