پنجشنبه 28 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی قوه قضائيه: موسوی و کروبی صلاحيت حضور در انتخابات را ندارند، بايد ‌توبه کنند‌

خبرگزاری فارس: سخنگوی قوه قضائيه گفت: اگر از بنده بپرسند که موسوی و کروبی جرم و خلافی را مرتکب شدند به صراحت می‌گويم آنها خلاف بزرگی را مرتکب شدند و صلاحيت حضور در انتخابات آينده را ندارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبيل حجت‌الاسلام والمسلمين غلامحسين محسنی‌اژه‌ای صبح امروز در جمع خبرنگاران و در پاسخ به اين سئوال که موسوی و کروبی صلاحيت‌شان در انتخابات آينده تاييد می‌شود يا خير، اظهار داشت: صلاحيت کانديداها هيچ ربطی به مجرم يا غير مجرم بودن آنها ندارد و قرار نيست کسی که تاييد صلاحيت می‌شود الزاماً محکوميت قضايی نداشته باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: هر کس را که مراجع ذی‌صلاح تشخيص دهند که صلاحيت حضور در انتخابات آينده را دارد مورد تاييد قرار می‌گيرد و الزامی به پرونده قضايی داشتن يا نداشتن ندارد.

اين مسئول بيان داشت: موسوی و کروبی افرادی هستند که نسبت به نظام و ملت ظلم کرده و مرتکب خلاف شدند و چنانچه از کرده خود توبه نکنند و جبران مافات نکنند قطعاً صلاحيت حضور در انتخابات و کانديداتوری رياست جمهوری را ندارند.

*مرخصی جوانفکر ربطی به اهل رسانه بودن او ندارد

اين مسئول در پاسخ به اين سئوال که آيا جوانفکر به خاطر قانون مطبوعات به مرخصی رفته است گفت: مرخصی محکومان بستگی به شغل و حرفه آنها ندارد که بخواهيم آن را به کار مطبوعاتی و غير مطبوعاتی ربط دهيم.

سخنگوی قوه قضائيه بيان کرد: بر‌اساس قانونی که سازمان زندان‌ها برای اجرای آن مصمم است مرخصی به زندانيان داده می‌شود، که اين بستگی به شرايط افراد و نحوه حضور آنها در زندان و تعامل با ضابطان قضايی و انتظامی است که مطابق اين ضوابط مرخصی آنها تاييد و يا رد خواهد شد.

محسنی‌اژه‌ای به خبرنگار فارس ابراز داشت: اين روابط را سازمان زندان‌ها مشخص کرده و بر همين اساس زندانيان به مرخصی می‌روند که البته در اين بين نوع جرم و سابقه کيفری افراد زندانی نيز بی‌تاثير نيست.

وی در خصوص دزديده شدن طرح اختراعی و ابتکاری برخی از مخترعان و مبتکران نيز گفت: بايد اين موضوع در مراجع قضايی به اثبات برسد چرا که گاهی فرد ادعاکننده نمی‌تواند ادعای مطرح شده را اثبات کند که در اين زمينه در صدور رای قطعاً ديدگاه‌ها متفاوت خواهد بود اما اگر فرد با دليل و مدرک متقن سخن از سرقت طرح ابتکاری و اختراعی بزند قطعاً قابل رسيدگی در مراجع قضايی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016