چهارشنبه 20 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمدحسين کروبی به ۶ ماه حبس محکوم شد

سحام نيوز: محمد حسين کروبی از سوی دادگاه انقلاب به ۶ ماه حبس تعزيری محکوم شد.

به گزارش سحام، فرزند ارشد مهدی کروبی با اعلام اين خبر در صفحه شخصی خود در فيس بوک، گفته که اين پرونده مربوط به مصاحبه های وی بار رسانه های خارجی، در مورد جنايات کهريزک بوده است.

در ۱۸ مرداد ماه سال ۱۳۸۸ آقای کروبی در نامه‌ای به هاشمی رفسنجانی ازاو خواسته بود که در مورد تجاوز جنسی به بازداشت شدگان در بازداشتگاه ها و زندان ها تحقيق شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مهدی کروبی در بخشی از آن نامه آورده بود: “عده‌ای از افراد بازداشت شده مطرح نموده‌اند که برخی افراد با دختران بازداشتی با شدتی تجاوز نموده اند که منجر به ايجاد جراحات و پارگی در سيستم تناسلی آنان گرديده‌است. از سوی ديگر افرادی به پسرهای جوان زندانی با حالتی وحشيانه تجاوز کرده‌اند به طوری که برخی دچار افسردگی و مشکلات جدی روحی و جسمی گرديده‌اند و در کنج خانه‌های خود خزيده‌اند.”

محمد حسين کروبی در اين يادداشت خود همچنين گفته که از اتهام پرداخت پول به يکی از زندانيان سياسی در اوين برای انجام شهادت دروغ در مورد تجاوز؛ تبرئه شده است.

افراد بسياری پس از آغازين روزهای کودتای انتخاباتی ۸۸ و در پی دستگيری گسترده مردم؛ با حضور در دفتر آقای کروبی، از تجاوز ماموران به خود، خبر داده بودند. لذا در همين راستا، شهادت اين افراد به همراه برخی اسناد ديگر جمع آوری و در اختيار افراد و نهادهای مربوطه برای رسيدگی قرار گرفت. اما نه تنها به اين مدارک و اسناد از سوی نهادهای مربوطه و مسئولان رسيدگی نشد، بلکه در ۱۸ شهريور ماه ۸۸، ماموران امنيتی با هجوم به دفتر مهدی کروبی و دفتر حزب اعتماد ملی اقدام به پلمپ اين دو ساختمان نموده و محمد داوری، سردبير سايت سحام نيوز را به اتهام واهی، در اين رابطه دستگير کردند. همچنين ماموران با ارعاب شهادت دهندگان؛ تهمت هايی همچون گرفتن پول برای دادن شهادت در مورد تجاوزات را به افراد نسبت دادند.

اکنون نزديک به سه ماه است که محمد حسين کروبی از ملاقات با پدرش محروم است. اين پرونده توسط قاضی مجرم جنايات کهريزک، سعيد مرتضوی؛ برای حسين کروبی مفتوح شده بود.

روز گذشته نيز فرزندان مهدی کروبی و ميرحسين موسوی در نامه ای خطاب به مردم از ظلم وارد شده به خود و والدين شان گفتند. همچنين در بخشی از اين نامه، فرزندان اين دو زندانی سياسی تاکيد کرده بودند که “مقامات عالی حکومت بايد در اسرع وقت نقض حقوق قانونی و انسانی آقايان مهدی کروبی و ميرحسين موسوی و نيز خانم رهنورد را متوقف کنند.”

به گزارش سحام متن کامل اين يادداشت بدين شرح است:

“بعد از انتشار نامه پدرم به آقای هاشمی رفسنجانی در سال ۸۸ در روزنامه اعتماد ملی، در مورد جنايات کهريزک؛ مصاحبه هايی که با رسانه های خارجی انجام داده بودم، سعيد مرتضوی، دادستان وقت و متهم اصلی کهريزک پرونده ای برای من در دادگاه انقلاب تشکيل داد و تمام توان خود را هم برای به زندان انداختن من به کار گرفت. که با درايت مسئولين عالی رتبه نظام، اين کار صورت نگرفت. اما بعد از عزل سعيد مرتضوی، پرونده من در دادگاه انقلاب راکد شد. ولی مجددا چند ماه پيش همان پرونده به جريان افتاد که بعد از جلسه دادرسی و محاکمه، توسط قاضی آقای پيرعباسی، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب؛ از اتهام پرداخت پول به يک زندانی سياسی در اوين که به تجاوز اعتراف کند، تبرئه شدم. ولی به خاطر انتشار نامه در روزنامه اعتماد ملی و مصاحبه با رسانه های خارجی، که به تشويش اذهان عمومی بر عليه جمهوری اسلامی تعبير شده بود، به ۶ ماه حبس تعزيری، ولی با توجه به نداشتن سابقه کيفری به مدت ۵ سال حکم تعليق شد.”


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016