دوشنبه 2 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بهمن احمدی امويی و مهسا امر‌آبادی به مرخصی آمدند

ملی مذهبی ـ بهمن احمدی امويی، روزنامه نگار زندانی ، به مرخصی آمد. به گزارش سايت ملی-مذهبی حمدی امويی، برنده جايزه جهانی هلمن-همت در سال۲۰۱۱ است که به اتهام «نگارش مقالات انتقادی درباره عملکرد اقتصادی دولت احمدی نژاد» در روزنامه «سرمايه» و وب سايت شخصی اش و همچنين سردبيری وب سايت «خرداد نو» در حوادث پس از انتخابات رياست جمهوری ۸۸ بازداشت شد و از آن زمان در زندان به سر می برد.وی تا دو و ماه و نيم پيش در بند ۳۵۰ اوين زندانی بود و سپس به زندان رجايی شهر منتقل شد. با اين حال همسر وی ژيلا بنی يعقوب همچنان در زندان است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در عين حال مهسا امرآبادی روزنامه نگار محبوس در بند زنان زندان اوين، نيز به مرخصی آمده است .به گزارش کلمه، مهسا امرآبادی روزنامه نگار محبوس در بند زنان زندان اوين، که به همراه همسر خود مسعود باستانی دوران حبس خود را می گذراند، دقايقی پيش به مرخصی آمد.

مسعود باستانی همسر اين زندانی سياسی که خود نيز روزنامه نگار است از سه سال پيش در زندان رجايی شهر نگهداری می شود، وی تاکنون تنها يک بار توانست به مرخصی بيايد که در آن ايام مهسا در زندان بود و نتوانست از حق مرخصی بهره مند شود. حال بايد ديد در اين روزها که مهسا امرآبادی توانسته به مرخصی بيايد مسئولان تدبير کرده و همسر جوانش را نيز به مرخصی می فرستند يا خير.

مسعود باستانی و مهسا امر آبادی دو زوج روزنامه نگاری هستند که، يکی در زندان رجايی شهر کرج و ديگری در زندان اوين دوران محکوميت را سپری می کند. باستانی از تاريخ ۱۴ تير ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به اتهام تبليغ عليه نظام و اجتماع و تبانی برای ايجاد اغتشاش به شش سال زندان محکوم شده است. او تا بهمن ماه ۱۳۸۸ در زندان اوين به سر می‌برد، اما در تاريخ پنجم بهمن ماه ۱۳۸۸ در اقدامی خلاف قانون و بر خلاف اصل تفکيک و طبقه‌بندی زندانيان از زندان اوين به زندان رجايی‌شهر که محل نگهداری مجرمين خطرناک است، منتقل شده و اکنون در اين زندان نگهداری می شود. مهسا امر آبادی نيز نخستين بار در خرداد سال ۸۸ بازداشت و حدود سه ماه را در بند انفرادی ۲۰۹ سپری کرد. پس از حضور مسعود باستانی در دادگاه های نمايشی و فرمايشی، مهسا از زندان آزاد شد اما در نهايت توسط شعبه ۲۸ داداگاه انقلاب اسلامی به رياست قاضی مقيسه به يک سال حبس تعزيری محکوم شد که اين حکم در دادگاه تجديد نظر نيز تاييد گرديد.امرآبادی دومين بار در اسفند ۸۹ به بهانه حضور در تجمعات اعتراضی به حصر مهندس موسوی و مهدی کروبی توسط حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازداشت و به يک سال حبس تعزيری و ۴ سال حبس تعليقی محکوم شد و اکنون نيز دوران محکوميت خود را سپری می کند. مهسا امر آبادی از جمله زندانيان زنی بود که هفته گذشته در پی رفتار توهين آميز صورت گرفته ماموران زندان در هنگام تفتيش و جست و جوی بند زنان دست به اعتصاب غذا زد.

با اين اوصاف هم‌اکنون از دو زوج روزنامه‌نگار زندانی در ايران، دو نفر آزاد و دو نفر دربند هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016