سه شنبه 3 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تفويض تعيين مديريت سازمان تامين اجتماعی به معاون اول رئيس جمهور

مهر ـ با تصويب هيئت وزيران وظايف واختيارات وزير تعاون کار ورفاه اجتماعی در نصب وعزل مديرعامل يا سرپرست سازمان تامين اجتماعی به معاون اول رئيس جمهور تفويض شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پايگاه اطلاع رسانی دولت،با تصويب هيئت وزيران وظايف واختيارات وزير تعاون کار ورفاه اجتماعی در نصب وعزل مديرعامل يا سرپرست سازمان تامين اجتماعی به معاون اول رئيس جمهور تفويض شد.

هيات وزيران در جلسه اول بهمن ۱۳۹۱ بنا به پيشنهاد وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی و به استناد بند ۱۱۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور ، وظايف واختيارات و مسئوليتهای وزير تعاون کار ورفاه اجتماعی در نصب وعزل مديرعامل يا سرپرست سازمان تامين اجتماعی موضوع قانون اصلاح ماده ۱۱۳ قانون مديريت خدمات کشوری و چگونگی تعيين مديريت سازمان تامين اجتماعی وصندوقهای بازنشستگی وبيمه های درمانی و ماده ۱۴ اساسنامه صندوق تامين اجتماعی وتبصره آن را به معاون اول رئيس جمهور تفويض کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين مصوبه با امضاء محمدرضارحيمی معاون اول رئيس جمهور ابلاغ شده است .

متعاقب اين حکم نيز اعضای هیأت مديره سازمان تأمين اجتماعی در نامه‌ای خطاب به رئيس‌جمهور به خاطر حمايت‌های مستمر از سازمان تأمين اجتماعی و مديريت آن تقدير و تشکر کردند.

در اين نامه خطاب به رئيس‌جمهور آمده است: همان‌طور که استحضار داريد سازمان تأمين اجتماعی از جمله سازمان های عمومی کشور است که جمعيتی قريب به نيمی از مردم شريف ايران اسلامی را تحت پوشش خود قرار داده است.بخشی از آنان مخاطبان اصلی و بخش ديگر تبعی هستند. از آن‌جا که بيش از ۲ ميليون و ۲۰۰ هزار نفر مستمری‌بگير اين سازمان بوده و قريب ۱۲ ميليون نفر کارگر شريف، بيمه سازمان تأمين اجتماعی هستند و از سويی خدمات لحظه‌ای و حياتی اين سازمان (علی‌الخصوص در بخش درمان ) ايجاب می‌کند مسئولان مربوطه همواره با فراخ بال و آرامش خاطر نسبت به انجام وظايف محوله و پيشبرد اهداف عاليه نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدام کنند.که در غير اين صورت آثار سوء آن متوجه اقشار آسيب پذير جامعه خواهد شد.

در بخش ديگری از اين نامه آمده است: از شروع سال جاری، سازمان با يک روش و قاعده نوينی برای برنامه‌ريزی در حين اجرا مواجه بوده و ماحصل آن در ابعاد مختلف به عينه قابل شهود است. نگهداشت وضع موجود، بهبود اضطراری و بهبود اساسی سه کارکرد اين پديده منحصر به فرد بوده و آثار آن در جای جای خدمات ارائه شده ملموس است. احيا و پيگيری مطالبات سازمان، کاهش فاصله طبقاتی مستمری‌بگيران، تثبيت و تحکيم و پايداری منابع سازمان، جايگزينی فرآيندهای اجرايی جديد و به روز الکترونيکی، تکريم جامعه هدف و ده‌ها اقدام موثر در افزايش توانايی و اثر بخشی سيستم تامين اجتماعی و... بخشی از نتايج عملکرد در خور تحسين ۱۰ ماهه اخير است.

اين نامه می‌افزايد: و اما اگر بخواهيم در توضيح بيشتر عملکرد اخير به عدد و رقم روی آوريم در بخش وصولی های حق بيمه برای اولين بار در طول سال های گذشته ۲۳ هزار ميليارد ريال اضافه بر بودجه مصوب تا پايان سال محقق می شود، در بخش درمان غير مستقيم پرداخت بدهی های سال گذشته بالغ بر ۱۵ هزار ميليارد ريال، برنامه ريزی برای بروز کردن پرداخت های سال جاری و از همه مهمتر تامين مقدمات لازم جهت ذخيره احتياطی برای پرداخت يک ساله حقوق بازنشستگان و مستمری بگيران سراسر کشور خواهد بود.

در بخش ديگر اين نامه آمده است: ما اعضای هيات مديره سازمان تامين اجتماعی از حضرتعالی و هئيت محترم دولت خاصه معاون اول محترم و وزير محترم تعاون،کار و رفاه اجتماعی به جهت تدابير متخذه و حمايت های مستمر از جناب آقای دکتر مرتضوی نهايت تقدير و تشکر را به عمل آورده و اميدواريم با تدوام اين امر جامعه هدف (که غالباً قشر آسيب پذيرمی باشند) بتوانند از درايت، هوشمندی و فعاليت های دلسوزانه شبانه روزی اين برادر بسيجی تلاشگر و ولايت مدار بهره مند گرديده و قطعا در آينده نزديک نيز شاهد به بار نشستن بخش مهم ديگری از خدمات ارزنده ايشان باشند.

اين نامه در پايان خاطر نشان می‌سازد: هيات مديره سازمان تامين اجتماعی از مصوبه اخير هيات وزيران که به موجب بند ۱۱۲ قانون بودجه ۱۳۹۱ کشور وظايف و اختيارات و مسئوليت‌های وزير محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی را پيرامون سازمان تامين اجتماعی و تعيين مدير عامل سازمان به معاون اول رئيس جمهور تفويض نموده‌اند جهت پايان دادن به مناقشات سياسی تشکر نموده و از اينکه معاون اول رئيس جمهور نيز به خاطر اين ابلاغ که با توجه به توانمندی و تجربيات جناب آقای دکتر سعيد مرتضوی، ايشان را برای ايفا مسئوليت‌های سازمان تامين اجتماعی برگزيده اند تقدير و تشکر نموده و توفيقات روز افزون جناب آقای دکتر مرتضوی را در انجام وظايف محوله و مديريت سازمان تامين اجتماعی از درگاه ايزد منان مسئلت می‌نمائيم.

اين در حالی است که علی مطهری نماينده تهران به عنوان يکی از طراحان استيضاح وزير کار با اشاره به اينکه تعيين مرتضوی به عنوان سرپرست تامين اجتماعی بازی کردن با قانون است از ارائه طرح استيضاح به هيئت رئيسه مجلس در روز چهارشنبه خبر داده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016