دوشنبه 2 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی قوه قضاييه: تغييری در وضعيت موسوی و کروبی ايجاد نشده است، دادگاه رسيدگی به پرونده کهريزک ۸ اسفند‌ برگزار می‌شود

• انشاالله وزير کار طبق قانون عمل کرده و مرتضوی را برکنار خواهند کرد.در صورتی که اقدامی خلاف قانون صورت گيرد مجرای خواست خود را دارد و حسب مورد اقدام خواهد شد

ايلنا ـ سخنگوی قوه قضاييه در خصوص رسيدگی به پرونده قضات کهريزک گفت: اين پرونده تعيين وقت شده است و ۸ اسفند ماه امسال مورد رسيدگی قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبنرگار ايلنا غلامحسين محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاييه با اشاره به جلسه امروز ستاد حقوق بشر با رئيس قوه قضاييه گفت: جزئيات اين جلسه را اعلام خواهند کرد.همچنين در خصوص معوقات بانک‌ها نيز طی هفته‌های گذشته اقداماتی صورت گرفته که به اطلاع رسانه‌ها خواهد رسيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در ادامه خبرنگاری با اشاره به حکم لغو مسئوليت سعيد مرتضوی که چندی پيش به وزير کار رفاه و امور اجتماعی ارسال شده بود پرسيد که وی پاسخ داد: همانطور که مشاهده کرديد وقتی از وزير محترم در خصوص اجرايی شدن اين حکم سوال شد وی گفت که ما مطابق قانون عمل می‌کنيم. انشاالله که اين کار را نيز خواهند کرد اما اگر اقدامی خلاف قانون صورت گيرد مجرای خواست خود را دارد و حسب مورد اقدام خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاييه در خصوص رسيدگی به پرونده قضات کهريزک گفت: اين پرونده تعيين وقت شده است و ۸ اسفند ماه امسال مورد رسيدگی قرار خواهد گرفت.

اژه‌ای در واکنش به اينکه برخی از بانک‌ها عليرغم بخش نامه بانک مرکزی و هشدارهای پليس فتا از دستگاه‌های امنيتی در عابر بانک‌های خود استفاده نکرده‌اند عنوان کرد: طبيعی است که خود بانک‌ها جهت ايمنی بانک خود و مشتريان هر اقدامی که لازم باشد انجام خواهند داد چراکه در غير اين صورت در درجه اول خودشان متضرر می‌شوند. البته در برخی استان‌ها نيز به همين منظور دادستان وارد عمل شده و جهت ايمنی داخل و خارج بانک‌ها رونوشت‌هايی به بانک‌ها ارسال شده است که من نيز برخی از آن‌ها را مطالعه کرده‌ام.

دادستان کل کشور همچنين در پاسخ به چگونگی نحوه برخورد قوه قضاييه با فشارهايی که از جانب ستاد حقوق بشر پس از اجرای برخی از احکام در ايران صورت می‌گيرد تصريح کرد: همانطور که بار‌ها گفته‌ايم ما مصمم هستيم تا باکسانی که به هر نحوی امنيت جامعه را به هم زده و ايجاد فساد می‌کنند و به عبارت ديگر به عنوان مفسد فی الارض در خصوص آن‌ها صدق می‌کند به شدت برخورد کنيم و اين مساله را تا انتها دنبال خواهيم کرد. کسانی که در هر جريانی دست به کاری خلاف قانون بزنند قطعا مورد تعقيب قوه قضاييه قرار خواهند گرفت. بنابراين اميدواريم اين مساله تکرار نگردد چراکه در اين صورت با برخورد قاطع قوه قضاييه مواجه خواهد شد.

در ادامه خبرنگاری با اشاره به تغيير در وضعيت موسوی و کروبی عنوان کرد که شنيده شده است اين دو علاوه بر پيگيری معالجات خود ديدار با خانواده داشته‌اند که اژه‌ای پاسخ داد: البته معالجات هميشه وجود داشته است و هر فردی که نياز به معالجه داشته باشد اين مساله پيگيری خواهد شد اما اينکه بگوييم تغييری در وضعيت آن‌ها ايجاد شده است بايد بگويم که هيچ تغيير خاصی حاصل نشده است.

سخنگوی قوه قضاييه همچنين در خصوص وضعيت طلبه سيرجانی که به ادعای يکی از خبرنگاران به دلايل نامعلوم بازداشت شده است عنوان کرد: البته شما عنوان می‌کنيد که اين اتهام نامعلوم است اما برای مرجع ذی صلاح اتهامات کاملا مشخص است. اين پرونده هم اکنون در دادسرای ويژه روحانيت است و بازپرس آن موظف است که حکم را به متهم ابلاغ کند که حتما اين کار را خواهد کرد اما به لحاظ لباس و مسئوليت متهم اين پرونده در دادگاه ويژه روحانيت مورد رسيدگی قرار می‌گيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016