دوشنبه 25 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديوان عدالت اداری: حکم مدير عاملی مرتضوی در سازمان تامين اجتماعی ابطال شد

مهر ـ مديرکل حوزه رياست و روابط عمومی ديوان عدالت اداری گفت: با رای هيئت عمومی ديوان عدالت اداری ابلاغ سعيد مرتضوی مبنی برای تصدی مديرعاملی سازمان تامين اجتماعی ابطال شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علی اکبر بختياری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس مصوبه هئيت وزيران در تاريخ ۱۵ مرداد امسال صندوق تامين اجتماعی به سازمان تامين اجتماعی تغيير يافت. در ادامه نيز وزير کار با پيشنهاد هئيت امنا، سعيد مرتضوی را به عنوان مديرعامل سازمان تامين اجتماعی انتخاب کردند.

وی افزود: رئيس مجلس هم اين مصوبه را مغاير قانون اعلام کرده بود که پس از مهلت قانونی در اين خصوص ترتيب اثر داده نشد. در جلسه امروز هيئت عمومی ديوان عدالت اداری اين مصوبه مغاير قانون تشخيص داده شد و حکم وزير برای مديرعاملی سعيد مرتضوی بر سازمان تامين اجتماعی لغو شد.

بر اساس اين گزارش، ارديبهشت ماه سال جاری احمد توکلی نماينده مجلس به دليل انتصاب سعيد مرتضوی در پست رياست صندوق تامين اجتماعی به ديوان عدالت اداری شکايت کرد و پس از آن هم بحث استيضاح وزير کار مطرح شد. اما مرتضوی در تامين اجتماعی ماند و فقط ماجرای استيضاح منتفی شد پس از آن نمايندگان ماجرای شکايت از وی را دنبال کردند و در نهايت پای ديوان عدالت اداری به ميان آمد.

مدتی بعد حجت الاسلام محمد جعفر منتظری رئيس ديوان عدالت اداری اعلام کرد که حکم انتصاب "سعيد مرتضوی" با رای هيئت عمومی ديوان عدالت ابطال شد و اين بدان معنا است که انتصاب مرتضوی به عنوان رئيس سازمان تامين اجتماعی خلاف قانون است. هنوز زمان زيادی از اين ماجرا نگذشته بود که هيات دولت اساسنامه تامين اجتماعی را تغيير داد بطوريکه صندوق به سازمان تغيير نام داد و با اين ترفند راهکاری برای ماندن مرتضوی در تامين اجتماعی پيدا شد.

پس از اين اقدام تامين اجتماعی همچنان بر ماندن مرتضوی در سازمان تاکيد داشت و البته ديوان نيز عنوان می کرد که وی نبايد در تامين اجتماعی باشد و ماجراها همچنان ادامه داشت تا اينکه سرانجام ۲۶ شهريور ماه حکم ابطال ابلاغ وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای سعيد مرتضوی به ديوان عدالت اداری ارسال شد تا اعلام شود حکم ديوان عدالت کشور اجرا شده است. اما اين حکم در حالی ابلاغ شده که حکم هيات عمومی ديوان عدالت اداری مبنی بر ابطال مصوبه هيات امنای صندوق تامين اجتماعی برای انتصاب مرتضوی به عنوان رئيس صندوق تامين اجتماعی بوده در حاليکه به دليل تغيير اساسنامه تامين اجتماعی، مرتضوی همچنان بر سمت خود باقی می ماند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016