دوشنبه 9 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی مقدم: ما معتقديم در انتخابات ۶۰ تا ۷۰ درصد به صورت قطعی مشارکت فعال خواهند داشت

• تمرکز دشمن در انتخابات بر روی نارضايتی اقتصادی است و می‌خواهند اين مساله را محرک اصلی قرار دهند. در دانشگاه‌ها نيز ديديم که مسايل صنفی بيشتر مطرح می‌شود که بايد روسای دانشگاه‌ها زمينه را خوب مديريت کنند


ايلنا: فرمانده نيروی انتظامی گفت: طی ۷ سال گذشته طبق پيمايشی احساس بروز جرم در جامعه از ۶۲ درصد به ۳۵ درصد کاهش و احساس امنيت از ۳۵ درصد به ۵۹ درصد افزايش يافته است.

به گزارش ايلنا، سردار اسماعيل احمدی مقدم در نشست روسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور گفت: اين دهه، دهه جهاد علمی است. علم و جهاد علمی در خط مقدم مبارزه حضور دارد.

فرمانده نيروی انتظامی ادامه داد: يکی از رويکردهای دهه اخير نيروی انتظامی جامعه محوری است که در نظام جامعه محوری نيروهای انتظامی حافظ امنيت جامعه در برابر تهديدات هستند و امروزه محيط جهانی شرايطی را ديکته می‌کند که بايد سرعت‌ از تحولات پيرامون ما بيشتر باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: بزرگ‌ترين توليد کننده مواد مخدر در همسايگی ما قرار دارد که مرزهای ما را بی‌ثبات می‌کند. کشور ترکيه نيز به همين صورت. مرز ما با کشور ترکيه يکی از بی‌ثبات‌ترين مرز‌ها است. مرز کشورهای پاکستان و عراق نيز به همين صورت.

وی اضافه کرد: اين‌ها مرزهای تهديدزا عليه ما هستند که هر کدام به نوعی در بی‌ثبات سازی مرزهای ما مداخله دارند که اين کار ما را سخت‌تر می‌کند. در اين شرايط پليس بايد به دانش و فناوری روز مجهز باشد.

وی ادامه داد: نيروی انتظامی در حوزه فناوری پيشرفت‌های خوبی داشته و همکاری خوبی با پارک‌های علم و فناوری دارد. ۱۳۰ سامانه و زيرسامانه نيروی انتظامی اينترانت کامل و مستقل دارند. ۸۰ سامانه ماموريتی و ۵۰ سامانه اداری و پشتيبانی داشته. ۲۰ هزار کاربر درون سازمانی در بخش فناوری و ۵ هزار در بخش خصوصی دارد و در مجموع ۷۰ هزار ايستگاه کاری در نيروی انتظامی فعال است که سال گذشته از طريق اين سامانه ۳۵ ميليون خدمات به مردم ارايه شد.

فرمانده نيروی انتظامی به پروژه‌های ملی و امنيتی اشاره کرد و گفت: در اين بخش نيز نيروی انتظامی سفارش‌هايی را دريافت کرده است. در حوزه فناوری ۶ پروژه با دانشگاه‌ها منعقد کرده است. همچنين وزارت علوم مجوز راه اندازی پژوهشکده علوم انسانی را صادر کرده است.

وی افزود: ۲ هزار اعضای هيات علمی دانشگاه‌ها به طور مستقيم با نيروی انتظامی همکاری و در اتاق‌های فکر نيروی انتظامی حضور فعال دارند. طی ۷ سال گذشته طبق پيمايشی که در مورد احساس بروز جرم در جامعه انجام شد از ۶۲ درصد به ۳۵ درصد و احساس امنيت از ۳۵ درصد به ۵۹ درصد افزايش يافته است. نرخ جرايم و جنايات کشف شده توسط نيروی انتظامی از ۹۵ درصد بالا‌تر است.

احمدی مقدم به آدم ربايی و گروگان گيری اشاره کرد و گفت: در زمينه نرخ کشف ما ۱۰۰ درصد است. در زمينه قتل ۹۵ درصد، در زمينه تجاوز به عنف بالای ۹۵ درصد و در مجموع سرعت کشف در نيروی انتظامی بسيار بالاست. مشاهده می‌کنيم که تلويزيون يک سوژه را نشان می‌دهد و در کمتر از يک هفته کشف می‌شود.

وی ادامه داد: پايين‌ترين شاخص کشف ما در سرقت است که ۶۵ درصد است. کشف جرايم پليس فتا در دنيا ۲۱ تا ۲۵ درصد است ولی در کشور ما ۶۷ درصد است.

وی گفت: در سال ۸۴ ما رکورد زديم. ۲۷ هزار و ۸۰۰ کشته در تصادفات داشتيم که امسال به زير ۱۹ هزار نفر رسيده است که در واقع ۸ هزار نفر کاهش داشته‌ايم. در مرز‌ها کنترل خوبی نداشتيم و در سال ۸۴ جمعاً ۱۴ هزار نفر در مرز‌ها فعال بودند که اکنون به ۵۲ هزار نفر افزايش يافته است. ما در همه حوزه‌ها رشد داشته‌ايم. امسال با همه تنگنا‌ها و تحريم‌ها توانستيم بودجه را مديريت کنيم.

احمدی مقدم به مساله انتخابات اشاره کرد و گفت: در انتخابات ۸۸ کليد رسانه‌های غربی از دی ماه شروع شده بود. امسال از تيرماه شروع شده است. شش ماه تقويمی فعاليت خود را زود‌تر آغاز کرده‌اند و در پی توليد يک انفجار اقتصادی و اجتماعی هستند و در اين راه به تحريم‌ها متوسل شده‌اند.

وی ادامه داد: در نظرسنجی‌هايی که صورت گرفته ۶۰ تا ۶۵ درصد نرخ مشارکت فعال مردم در انتخابات اعلام شده که ما معتقديم در انتخابات ۶۰ تا ۷۰ درصد به صورت قطعی مشارکت فعال خواهند داشت و نيروی انتظامی در همه اين زمينه‌ها برای حفظ امنيت در برگزاری انتخابات تلاش خواهد کرد.

وی ادامه داد: تمرکز دشمن در انتخابات بر روی نارضايتی اقتصادی است و می‌خواهند اين مساله را محرک اصلی قرار دهند. در دانشگاه‌ها نيز ديديم که مسايل صنفی بيشتر مطرح می‌شود که بايد روسای دانشگاه‌ها زمينه را خوب مديريت کنند.

وی در ادامه تصريح کرد: تنها جرمی که در کشور افزايش داشته امسال جرم خرد و سرقت‌های خرد بوده است که با عامل اقتصادی در ارتباط بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016