پنجشنبه 28 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آزادی محمد کيميايی، روزنامه‌نگار و نويسنده

کميته گزارشگران حقوق بشر- محمد کيميايی، روزنامه نگار و نويسنده که از سوی نيروهای وزارت اطلاعات در شهر قزوين بازداشت شده بود، با توديع وثيقهٔ يکصد ميليون تومانی به طور موقت و تا زمان تشکيل دادگاه آزاد شد.

اين نويسنده و روزنامه نگار، از روز پنجم دی‌ماه و در پی يورش نيروهای امنيتی به منزل مسکونی‌اش در شهر قزوين بازداشت شد. ماموران ضمن تفتيش منزل، برخی از لوازم شخصی، کامپيو‌تر و چندين کارتن کتاب و مدارک وی را نيز توقيف کردند. محمد کيميايی به مدت دو هفته در سلول انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات قزوين در بازداشت بود و سپس به زندان چوبيندر قزوين منتقل شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تعداد زيادی از روزنامه‌نگاران و فعالان مدنی در شهر قزوين، در طی يک ماه گذشته از سوی نيروهای امنيتی بازداشت و يا تهديد شده‌اند. در ادامه‌ی همين برخورد‌ها، نيروهای امنيتی در تاريخ ۵ دی ماه ١٣٩١، به دفتر هفته‌نامه حديث قزوين مراجعه و پس از بازرسی محل و توقيف کامپيوتر‌ها، همهٔ حاضران در محل را بازداشت و به همراه خود بردند. دفتر اين هفته‌نامه نيز پلمپ شد. کارکنان اين نشريه پس از سه ساعت بازجويی آزاد شدند. همچنين اخبار رسيده حاکی از آن است که رحيم سرکار سردبير حديث قزوين نيز، هفته‌ی گذشته از زندان آزاد شده است.

گزارشگران بدون مرز هفتهٔ گذشته، در آخرين بيانيهٔ خود با عنوان «چهرهٔ واقعی جمهوری اسلامی ايران: شانتاژ، گروگان‌گيری خانواده‌ها، تهديد‌ عليه روزنامه‌نگاران» به تهديد احضار و بازداشت تعدادی از روزنامه‌نگاران و شهروند وب‌نگاران از سوی نهادهای امنيتی در شهرهای مختلف از جمله تهران، بوشهر، کرج و قزوين اشاره کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016