پنجشنبه 12 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌مقدم: فتنه ديگر تکرار نمی‌شود، همين که نظام، فتنه‌گران را مجازات نکرد بايد شاکر باشند

ايسنا ـ فرمانده نيروی انتظامی کشور يادآور شد: دشمنان برای ايجاد ناامنی در آستانه انتخابات تلاش می‌کنند اما به کوری چشم آنان با هوشياری مسوولان، نيروهای امنيتی و مسلح، نهادهای مسوول و مردم، راه به جايی نخواهند برد و انتخابات در فضای امن برگزار خواهد شد.

به گزارش سرويس«حوادث» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار اسماعيل احمدی مقدم در آيين صبحگاه عمومی نيروهای مسلح استان بوشهر گفت: با وجود تحريم و ايجاد جنگ تحميلی، ناآرامی و فشار اقتصادی برای مخدوش کردن استقلال نظام، امروز جمهوری اسلامی ايران در همه بخش‌ها موفق است.

وی با اشاره به آغاز دهه فجر گفت: آزادی در نظام جمهوری اسلامی به معنی حيوانی و شهوانی نيست، بلکه در راستای کمال جويی است و جمهوريت و اسلاميت به عنوان يک اصل واحد در انقلاب مطرح است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه در آستانه دهه فجر، برخی سم پاشی می کنند که اگر انقلاب نبود ما پنج نيروگاه هسته‌ای داشتيم، اين درحاليست که با وجود تحريم‌ها و تلاش‌های دشمن برای ناکامی جمهوری اسلامی ايران، در زمينه‌های علمی و فنی موفق هستيم، گفت: در آستانه انتخابات، دشمن با اعمال فشارهای اقتصادی عليه ايران درصدد مخدوش کردن امنيت است، در حالی که امسال، امن‌ترين سال تاريخ کشور را پشت سر گذاشته‌ايم.

وی افزود: امسال در تمام مولفه‌های امنيتی ازجمله تجاوز به عنف، مواد مخدر، سرقت مسلحانه، قتل، گروگان‌گيری و آدم ربايی شاخص‌ها نسبت به گذشته مثبت و روبه بهبود است.

فرمانده ناجا با بيان اينکه هم اينک هيچ نقطه ناامنی در کشور وجود ندارد و امنيت برای سرمايه گذاری در تمام نقاط کشور برقرار است، يادآور شد: دشمنان برای ايجاد ناامنی در آستانه انتخابات تلاش می کنند اما به کوری چشم آنان با هوشياری مسوولان، نيروهای امنيتی و مسلح، نهادهای مسوول و مردم، راه به جايی نخواهند برد و انتخابات در فضای امن برگزار خواهد شد.

احمدی مقدم افزود: فتنه ای که يک‌بار با ايادی دشمن در داخل کشور راه اندازی شد با عبرت مردم و زدن دست رد به سينه فتنه گران، ديگر تکرار نمی شود.

وی در بخش ديگری از سخنان خود، گفت: برخی‌ها برای تطهير فتنه‌گران تلاش می‌کنند ولی فتنه گران با برچسب زدن دروغ به نظام باعث کم رنگ شدن اعتماد عمومی و ريختن خون های زيادی شدند و اين افراد قابل تطهير نيستند.

احمدی مقدم اظهار کرد: همين که نظام، فتنه‌گران را مجازات نکرد بايد شاکر باشند، نبايد فضايی ايجاد شود که اين افراد طلبکارانه وارد عرصه شوند و فتنه ديگری را رقم بزنند.

وی با بيان اينکه در استان بوشهر شاهد ارتقای شاخص‌های امنيتی هستيم و اين استان يکی از کم جرم ترين استانهای کشور به شمار می‌آيد، گفت: هم اينک براساس شاخص‌های موجود با وجود مرزی بودن، نوار ساحلی و حجم بالای سرمايه گذاری روزانه کمتر از ۱۰فقره سرقت در استان بوشهر به وقوع می پيوندد که ۹۰درصد آنها نيز کشف می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016