یکشنبه 15 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عباسپور، نماينده مجلس: قصه کهريزک مهم است يا داستان فتنه؟

نماينده مردم بوئين‌زهرا در مجلس،‌ گفت: استيضاح در شرايط فعلی جامعه شکاف بين مسئولان را افزايش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، روح‌الله عباسپور که در مخالفت با استيضاح صحبت می‌کرد، به استناد اصل ۸۹ و نيز ماده ۲۲۲ آيين‌نامه داخلی مجلس اظهار کرد: استيضاح حق قانونی مجلس است و نمايندگان در مواردی که مصلحت بدانند می‌توانند از اين حق قانونی خود استفاده کنند.

وی تصريح کرد: بر اساس اصل ۶۷ قانون اساسی، سوگند ياد کرده‌ايم که در واقع اعمال‌مان و فعل و انفعال‌مان در مجلس در جهت تامين منافع ملی جامعه باشد و ضرورت‌ها و اولويت‌های جامعه را تشخيص داده و آنچه می‌تواند تامين‌کننده منافع ملی جامعه باشد، نسبت به آن ايفای نقش کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده مردم بوئين‌زهرا در مجلس خاطرنشان کرد: در شرايطی که همه می‌دانيم در يک جنگ اقتصادی نابرابری با قدرت‌های استکباری و غيرالهی به سرکردگی آمريکا و اسرائيل و دولت‌های غربی قرار گرفته‌ايم، اينها از ظرفيت‌های خود استفاده می‌کنند و اين بار با جنگ اقتصادی و تحريم‌های هوشمند و فلج‌کننده‌شان می‌خواهند نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران را که آرمان امام(ره) و شهدا است، از پا در آورند.

عباسپور از نمايندگان استيضاح‌کننده سوال کرد و گفت: آيا در يک شرايط جنگی که شما آن را جنگ تمام عيار می‌خوانيد ضرورت جامعه در وحدت، همدلی و هم‌افزايی است يا در استيضاح که موجب چالش دولت و مجلس می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: واقعيت اين است که در شرايطی که اکنون وجود دارد همه معتقدند مسئولين جامعه بايد با يکديگر وحدت و همگرايی داشته باشند و رسانه‌ها نيز که با موکلان جامعه مصاحبه می‌کنند، آنها را به همدلی دعوت می‌نمايند.

نماينده مردم بوئين‌زهرا در مجلس،‌تصريح کرد: مردم می‌گويند تحريم و عوارض آن را تحمل می‌کنيم اما انشقاق و شکاف ميان مسئولين را نه و اگر دشمن عليه نظام است بايد مسئولين با يکديگر تدبير کرده و اختلافات را کنار بگذارند.

عباسپور ادامه داد: آيا در شرايط فعلی جامعه استيضاح، وحدت را افزايش می‌دهد يا شکاف بين مسئولان را؟ بايد تلاش کنيم و بدانيم که استيضاح در اين شرايط هيچ دستاوردی برای جامعه و ملت ندارد، علاوه بر اينکه مشکلات را نيز افزايش می‌دهد.

وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی و بيانات ايشان در خصوص افرادی که به اختلاف‌افکنی می‌پردازند، گفت: خيانت مفهوم سنگينی است که اميدوارم شامل هيچ کدام از ما نباشد.

نماينده مردم بوئين‌زهرا در ادامه با تاکيد بر اينکه همت همه مسئولين بايد اين باشد که فضای سياسی جامعه را جنجالی نکنند و خواسته‌های رهبری را تحقق بخشند، گفت: چندی پيش رهبری در جلسه‌ای که با حضور بعضی از نمايندگان مجلس، رييس مجلس، نواب وی و کميسيون‌های اقتصادی برگزار شد و همچنين نمايندگانی از دولت و قوه قضاييه نيز حضور داشتند که آقايان مصباحی‌مقدم و توکلی نيز در اين جلسه بودند، بر مسائل اقتصادی تاکيد کردند اما سوال می‌کنم که اولويت‌هايی که رهبری مطرح کرده‌اند چه بود؟ آيا اولويت‌ها استيضاح وزير کار بود يا رهبری توصيه‌شان به معيشت مردم بود؟ بحث تدبير امور، هدفمندی يارانه‌ها،‌ اقتصاد مقاومتی و ... از مسائلی بود که ايشان به آن تاکيد داشتند.

عباسپور در ادامه سخنانش با اشاره به استيضاح حاجی وزير آموزش و پرورش در دوران اصلاحات در مجلس هفتم، گفت: در اين باره نيز رهبری نامه نوشتند و گفتند که امروز استيضاح هيچ سودی برای جامعه ندارد.

وی ادامه داد: در شرايط فعلی استيضاح دو جنبه دارد؛ يا رای می‌آورد يا نه که خوشبختانه در وضعيتی که اکنون در مجلس وجود دارد، شرايط برای رای آوردن استيضاح فراهم نيست اما اگر رای آورد چه چيزی بر جامعه حاکم می‌شود؟

نماينده مردم بوئين‌زهرا در مجلس تاکيد کرد: وزارت کار در حال حاضر دارای چهارده سازمان و زيرمجموعه خود است و بهزيستی ۴۰ هزار نيرو در اختيار دارد و سه هزار مديرکل نيز در اين وزارتخانه مشغول به فعاليت هستند. آيا می‌دانيد اگر وزير استيضاح شود بايد تا ۱۵ارديبهشت سرپرست جديدی گمارده شود که بعد از آن بايد وزيری بر سر کار آيد؟ کدام وزير عاقل، خلاق و هوشمندی می‌آيد که اين مسئوليت را بپذيرد؟

عباسپور با بيان اينکه آيا قصه کهريزک مهم است يا داستان فتنه، گفت: امروز عوامل فتنه حصرشان شکسته شده است و بدانيد که کهريزک زاييده فتنه است.

وی تصريح کرد: يکی گفت مرتضوی در کهريزک پرونده‌ها را جابجا کرد و بازپرس را عوض کرده است اما بنده می‌گويم چنين کاری از نظر قانونی شدنی نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016